Шоу и хаос на концерта на Postmodern Jukebox в Пловдив
Концертна зала се оказа много тясна за феновете на холивудските звезди
Липсата на въздух и място за танци не помрачи настроението
Страхотното събитие доказа, че няма как да посрещнем 2019-та с такава културна инфраструктура
Концертът на Postmodern Jukebox надскочи всички очаквания с невероятното шоу, което направиха холивудските звезди. Даровитите изпълнители взривиха сцената и оставиха незабравим отпечатък в сърцата на хилядите си почитатели в Пловдив. За този концерт ще се говори дълго, а спомените ще топлят сърцата на меломаните дни и месеци наред.
Те пяха превъзходно, свириха великолепно, дори разказваха вицове, а Сара Рейч така пламенно танцуваше степ, че отне дъха на всички. Тя и барабанистът си спретнаха един неземен батъл в луда надпревара кой ще издаде по-внушителен букет от звуци – краката й или ръцете му. Излишно е да казваме, че победител нямаше.
Изпяха кавъри на световноизвестни песни на Guns n’ Roses, Бионсе, Тейлър Суифт, Джъстин Бийбър, Sam Smith, N'sync и много други. Дори изпълниха емблематичната песен на Селин Дион от „Титаник“ – My heart will go on. Всички се разкрещяха, когато чуха и Smoke on the water на Deep Purple, изпълнена на контрабас. Джаз и суинг се лееше, земята се тресеше. Въпреки че не бяха в пълен състав, талантите превърнаха вечерта в празник за сетивата.
Толкова много хора дойдоха да видят холивудските звезди, че дори не успяха да се съберат в залата. По начало концертът трябваше да се проведе в Античния театър, но по една или друга причина, той се състоя в Концертна зала. Хората бяха натъпкани като в консерва, а настаняването им бе повече от хаотично. Нямаше предопределени места, след като билетите бяха предназначени за каменните стъпала на Античния и всеки се опитваше да намери място някъде, дори хората с покани. Условията в залата не бяха на подходящо ниво. Липсата на климатик или дори аспирация, огромният брой хора и многото емоции предизвикаха публиката и изпълнителите да извадят попиващите си кърпички. Дори прекрасната Кристина Гати сподели на колегите си, че е прекалено горещо. Организацията бе хаотична и разочароваща за мнозина, а ние така и не разбрахме каква всъщност бе причината за провеждането на такова колосално мероприятие в малка затворена зала. Твърдеше се, че е заради метеорологичните условия /времето бе прекрасно, дори за секунда не заваля/. Чу се и друга причина – малко хора знаели за Postmodern Jukebox и Античният театър нямало да се напълни. Е, очевидно изпълнителите са доста по-известни от очакванията, след като залата се препълни буквално до тавана.
Представете си само, че идвате от друг континент, за да представите творчеството си на една от най-старите сцени в Европа, тази на Античния театър, и изведнъж се озовавате в морално остаряла зала, която не предлага необходимите условия… Със сигурност няма да е най-приятното усещане на света, особено когато виждате, че феновете ви са се разгорещили, искат да танцуват, а няма къде. Не беше предвидено място за всички танцьори, професионални или не, които присъстваха на събитието. Организаторите дори не си бяха направили труда да махнат няколко от седалки пред сцената, за да освободят необходимото пространство за дансинг, подобаващ за такъв концерт. А това вече се е случвало за други събития в залата. Хората бяха принудени да се блъскат един в друг или да правят ситни стъпки между седалките, защото друго свободно пространство нямаше. Дори правостоящите едва се събираха, облегнати с гръб към стените на залата, за да направят място за още един фен, дошъл на великолепния концерт.
И тук отново изплува вечният въпрос: Пловдив, къде са ти залите? Няма как да се представим добре през 2019 г. с подобна културна инфраструктура. Искаме световноизвестни изпълнители, но има ли пространство, което е годно и достойно да ги посрещне? Имаме Колодрума, „Борис Христов” и вече новата сцена на Драмата, но само толкова. Никоя от изброените сцени не е подходяща за подобен род музикални събития, а ако продължаваме да ги посрещаме в Концертна зала в този й вид, ще се „прочуем” зад граница.
Бъдещата Европейска столица на културата обилно се изпоти в занемарената зала, в която единственият въздух идваше от широко отворените врати. Добре, че Postmodern Jukebox се оказаха невероятни професионалисти и не се смутиха да извадят кърпите си на сцената, за да попиват потта от челата си. Публиката, обаче, бе принудена да се охлажда, като за ветрила се ползваха билетите и е живо чудо, че никой не получи топлинен удар, макар че няколко души се принудиха да си купят водя, с която да пръскат лицата и телата си с надежда, че ще преживеят горещината.
Въпреки тези неприятности, всички останаха щастливи и доволни. Когато нещо толкова хубаво се случи, лошото остава на заден план. Никой не искаше да пуска звездната група да си отива. Как да се сбогуваш с нещо, предизвикало толкова прекрасни емоции? Музикантите споделиха, че са за първи път в България, но са приятно изненадани от града ни и от публиката тук. За спомен се снимаха с всички в залата, като обещаха това да не е последната им визита. Ние нямаме нищо против! Колкото и пъти да идват, толкова пъти ще пръскаме шевовете на залите, независимо подходящи ли са или не.
Усещате ли накъде дърпат чергата? Айде нов „ПРОЕКТ“ на ИМПЕРИАЛиста и на „Пловдив За Едно“ – то Драмата, то Борис Христов, то Концертната не им стига (нито расовото комаровъдство, нито КОЛОДРУМите), та сега айде пак мрън-мрън. АМИ ВЗЕМЕТЕ ДА ПОПРАВИТЕ ЗАНЕМАРЕНОТО КИНО КОСМОС НА ГЛАДСТОН, структура яка и вечна. (За Оперна сграда също ни подработват – каква оперна ПУБЛИКА остана в Пловдив като пуснат билетите на касата ще видите 18 купувачи)