ГласовеМнения

Няма други кандидати за директор на операта, засега

Нина Найденова официално обяви, че иска да остане начело на културната институция

90 % ръст на публиката на фестивала Opera Open от създаването му през 2014-та до днес 

Опера Пловдив не разполага с информация относно други кандидатури, които се подават в деловодството на Министерство на културата, съобщиха днес от пресслужбата на културната институция по повод конкурса за неин директор. Обявената от Министерството на културата процедура, за която ви информирахме още миналата седмица, породи някои спекулации в медийното пространство, което накара ръководството на Операта да реагира със своя позиция. Днес самата Нина Найденова официално потвърди, че ще се кандидатира за втори мандат.  

„Министерство на културата обяви конкурс за длъжността „директор” на Държавна опера – Пловдив поради изтичане в началото на октомври на четиригодишния мандат на настоящия директор доц. д-р Нина Найденова. Срокът за подаване на концепциите за управление е 15 септември 2017 година. В това действие няма нищо сензационно или обезпокоително. Подобни конкурси в момента са обявени по същите причини в множество културни институти в страната. На базата на постигнатите резултати според комплексното оценяване за Опера Пловдив от Министерство на културата и на базата на стартиралите международни проекти във връзка с Пловдив – Европейска столица на културата 2019, доц. д-р Нина Найденова днес потвърди пред БНТ, че е взела решение да се кандидатира за втори мандат”, се казва в позицията на Държавна опера- Пловдив.

От там вадят и малко статистика. През 2017 година спектаклите от фестивала Opera Open на Античния театър до момента са посетени от 16 000 души публика, средната цена на билета се е повишила с 43 % и приходите от билети с 23 % спрямо 2016 година. С сравнение със старта на фестивала Opera Open през 2014 година, ръстът на публиката през 2017 е повишен с 90%, а приходите от билети са се увеличили със 193 %. 

 

Дежурен Редактор

Екип на Под Тепето - Наистина Пловдив

7 коментари

  1. „…обладан от злоба, за да не види разцвета на операта…“ ЛИ??? КЬОРАВИ ЛИ СТЕ ИЛИ ОБЛАДАНИ ОТ ЛАКОМИЯ, ТА НЕ ВИЖДАТЕ МИКРОФОНИТЕ И УСИЛВАТЕЛИТЕ НА „ОПЕРА ОПЪН“??? ТОЧКА. ДАЖЕ ЗА ОПЕРЕТТТА НЕ СЕ КЛАСИРА НИНА. ТО ОТ МНОГО ПРОФЕСУРИРАНЕ СТРАДА ПРОСТОТО БЕЛКАНТО. ПЛОВДИВЧАНИ ТРЕВА НЕ ПАСЕМ (ВИЙ МАЙ НЕ СТЕ ТЪДЯВАШНИ?)

  2. Защо сте черногледи? Като ученик беше наказание да гледам бутафорна опера „под строй“, сега с удоволствие посещаваме Античния театър! Всичко е баланс между възможности – търсене – предлагане и за Пловдив това съотношение се развива адекватно на ситуацията, потенциала, заплатите, образоваността, кадри и т.н. Не съм чул някой да забранява „висшето изкуство“!?

  3. Човек трябва да е сляп, глух и обладан от злоба, за да не види разцвета на операта, пълните зали и страхотните спектакли… Браво на директорката, пожелавам й успех, за да се радваме още дълго време на качествени продукции.

  4. Първа грижа на стратезите Академици-РабФак-овци е да отучат / отвикнат / изМЕНТЯТ румелийската публика от понятието за ОПЕРА.

    Улична, чалгаджийска – юруш, майни, айде на салаша да чуеме спяФката: „супер успешния проект Opera Open“.

    Леваците от Метрополитан, Ла Скала, Парижката са старомодни щом се придържат към свещените постигнати още през Барока равнища на Бел Канто.

    Ха, ний сме авангард с по-мощни Усилватели и две педи микрофон!

  5. нина ли?Вън !Лучано да става директор, не тая…..
    Че и този хубостник с дългата косичка зад нея, дето се прави на оперен певец 30 години….

    айдеее, само смучат пари….

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина