АктуалноГрадътКултураНовини

До какво води разрухата: град става „грАД“

Седмицата на съвременното изкуство привлича пловдивчани със сериозни теми и занимателни „игри“ в публичното пространство

Леки провокации и намигвания, както и сериозни теми, са част от поредното издание на Седмица на съвременното изкуство, което втора поредна година се провежда в публичното простанство. Работи от площад „Централен“ по Главната до Римския стадион вече впечатляват, вълнуват и провокират пловдивчани и гостите на града, които стават участници в „Седмицата“, която ще продължи до 11 септември.

Една от най-актуалните творби е поставена на широкото пространство над подлеза на „Гладстон“. Там е подреден надпис „ГРАД“, но две от буквите – Г и Р са съборени. Така човек от разстояние вижда единствено „АД“. Дали в това – в ад – се превръща градът, когато започне неговото унищожение? В дните на събаряне на поредните тютюневи складове, темата е особено навременна.

Подобни въпроси, свързани с културно-историческото наследство поставя и „Стената“ на Римския стадион от Севдалина Кочевска, която вече привлече медийно и политическо внимание. Вече готова, работата с пълните с лек материал сребристи чували върху реставрираната крепостна стена на Филипополис, има своя окончателен вид и привлича много погледи и мисли на Джумаята.

Интересна и по-закачлива е работата на Венелин Шурелов. В малка кутия той е изработил мини-театър с прозорец към града. Поглеждайки в него, ние виждаме малката сцена, превръщайки ни в зрител, който гледа продължението на Главната улица. Така градът става един театър, който ние гледаме през малкото прозорче в празна зала.

Фасадата на Пощата също се превърна в пространство за изкуство. Паяк, който плете мрежа, но не без своите парадокси е поставен от Лъчезар Бояджиев. Ариел Рейхман пък е поставил купчина малки речни камъни с надпис „Дръж ме“ на пространството пред Градската художествена галерия. В „Седмицата“ ще видим и други инсталации и пърформанси, които можем да наблюдаваме на различни публично пространства в центъра на града. Около всички творби са поставени информационни табели за обяснение на произведенията за всеки, който има интерес към тях.

Произведения има и около Чифте баня (Баня Старинна).

Под Тепето

Екип на Под Тепето - Наистина Пловдив

6 коментари

  1. Ами ходя си из махалата и изведнъж гледам тези абсурдни конструкции. Дори не искам да влизам в смисъла, който искат да внушат техните, не знам как да ги нарека, създатели. Пловдив стана ежедневен панаир. Таквиз неща не видях ни в Рим, ни в Париж. Непрекъсната изненада. Пълен шемет. А унищожиха две сгради от Тютюневия склад, но поставиха бетонни букви, където е трасе за спокойни разходни на пловдивчани. Това ли ни очаква – бетон и забавления за тълпите.
    Къде остана духът на града ни …

    1. Смееш ли ти да поискаш ЦЕНОРАЗПИСА за Творбите от ЗАМ-кмет АРХЕО-КУЛ-ТУРИСТ П.П. и от заплатаджиите от неговата Агитка Пловдив’2019?

      Плашещо е, мила г-це!

    1. Добре че има Градът за борба и за преборване и преодоляване на РАЗРУХАТА крилатия полет на тези свои талантливи творци и творки със техните творчета!

      (и още идват, според АРХЕО-КУЛ-ТУРИСТА ЗАМ- П.П. с неговата фабрика за сергиджийски шедьоври НАСЛЕДСТВО / Пловдив’2029 / За ЕДНО / Together / Zusammen / Otium=Айляк!)

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Back to top button
📨 Изпрати новина