АктуалноЖивотЗабавлениеНовини

3 екопътеки в близост до Асеновград

„Малкия Йерусалим“ – както често е наричан близкият до Пловдив град, е чудесна отправна точка за уикенд раздвижване

Обещаха ни край на студеното време и ние вече се оглеждаме за нови маршрути, които може да покорим от Града на тепетата. Изключително лесно е да достигнете до Асеновград, дори и да нямате собствен автомобил. Има редовен автобус, както и железопътен транспорт, а за всички чревоугодници сме отличили и някои предпочитани ресторанти.

Днес обаче, обуваме маратонките, нарамваме раниците и се отправяме на виртуална разходка из екопътеките в околността. Нито една не е сложна и не изисква специални умения, така че единственото, което ще ви е нужно, са малко указания и много слънчево време и настроение.

Връх Анатема

Един от най-използваните маршрути дотам е с начална точка детска градина Мир. Вляво ще видите малка пътечка, която продължава към планината и това е първият ориентир. Малко след нея ще стигнете и до язовира, който вече е извън града, а покрай него трябва да държите дясната посока. Прекосявате широк път и продължавате нагоре до върха, но преди това ще достигне широка поляна с красива гледка към Асеновград. Малко след нея има удобна пейка и табели с маркировка. Поемате по жълтата и държите вдясно по пътеките. След около 500 метра ще достигнете и върха.

В ясно време пред вас е Асеновград и в далечината може сами да преброите тепетата в Пловдив.

Връх Кутра

До него също има маркирана екопътека, която ще ви разкрие великолепни панорами към части от Родопите, Пловдив и Асеновград. За да достигнете до нея, трябва да поемете по пътя към Бачково и да достигнете до улица Захарий Зограф, от която започва маршрута. Първоначално пътят е широк и стига до параклис Свети Нестор, а малко след него се оглеждайте и за стрелка вляво. Тя е началната точка за изкачване към самия връх. Посоката е само на юг, следвайки маркировката.

Малко преди върха стигате до открито местенце на скалите, а след завой вдясно е и самият той!

Асеновата крепост

На тази разходка сме посветили отделен текст и като начална точка може да ползвате Бачковския метох или по-точно средновековната църква с каменни стени „Свети Георги Метошки“.  Когато го достигнете, минавате зад църквата и тръгвате по първата пътека, която е успоредно на шосето и е над него. Пътеката минава покрай параклиса „Свети Илия“. От него тръгва стръмна пътечка надолу към пътя за крепостта. Но тук предложението е да продължите напред, където след малко ще стигнете до кръстопът. Надолу (вляво) пътеката води до асфалтовия път към Асеновата крепост. Остават ви три завоя до там. Ако продължите надясно, ще излезете също на асфалт, но вече малко над крепостта. Този път води до друг параклис „Св. Димитър“, като за да го достигнете е нужно след няколко завоя пак да тръгнете по една пътечка в гората. В тази посока са и селата  Лясково и Яврово.

Източник: Lost in Plovdiv

Веселина Михайловска

Създава съдържание, насочено към туристите и гостите на Пловдив и отговаря за рекламната и маркетингова стратегия на медията и популяризирането на съдържанието ѝ.