Доц. Нина Найденова за терена до Колодрума: Там би било прекрасно за ателиета за производство на декори и костюми

Актуално Гласове Култура Новини Под лупа

Директорът на Опера Пловдив смята, че мястото не отговаря за сграда с представителни функции на културна институция    

„Благодарим на Общината и на г-н Здравко Димитров за това, че ни предлагат такова пространство! Дълго чакахме за него, но няма как да не бъдем обективни. На такова място няма как да има сграда с представителни функции, каквато е Операта.“ Това заяви за Под тепето директорът на Държавна опера – Пловдив доц. Нина Найденова, помолена за коментар на предложения от кмета терен до зала „Колодрум“ за изграждане на Пловдивската опера.

За сграда – културна институция и пространство, което събира гости от целия град, делегации, туристи, творчески събития, конференции и други – винаги нагласата на града и на общността е, че Главната улица води до тази представителна сграда, напомни доц. Найденова.

Директорът на Операта е категорична, че асоциацията на един нефункциониращ спортен комплекс ще продължи да витае там.

Ако се стигне до строителство на този парцел, то по нейно мнение, сградата там при всички положения трябва да смени своите функции.

Във Европа такъв тип изнесени центрове за сценично изкуство са, за да интегрират общности, за да образоват, за да имат социални функции. Не мисля, че това е предназначението към момента на програмите на Опера Пловдив. Смятам мястото за крайно неудачно за функциите ни“, категорична е Нина Найденова.

По думите ѝ там би било прекрасно да се направят ателиета и фабрики за производство на декори и костюми. Тя смята, че в обкръжение на гора, строителен магазин, хипермаркети, магазини за дрехи с ниски цени и индустриална зона, една такава сграда няма да стои добре.

Становището на фондация „Дом за Пловдивската опера” относно предложения парцел, ще стане ясно след заседание на управителния орган на НПО-то, разбра Под тепето.

До този момент няма насрочено такова, тъй като още се чака официалното писмо от Община Пловдив с предложението, което първо бе изпратено до медиите.

Дом за Пловдивската опера разбра от медиите, че е предложен терен за строеж.

Споделете ни във:

21 thoughts on “Доц. Нина Найденова за терена до Колодрума: Там би било прекрасно за ателиета за производство на декори и костюми

  1. Ярка, че дори и КРЕЩЯЩА илюстрация що за потребители се тълпят около OpenOPERAторката четем в последните пет изречения от милата „ФЕНКА“ по-долу.

    То слугинаж бива, ама чак толкова за една държавна заплатица да се издокараш сведочи колкав й е IQ-то, колко образование, умения и таланти има таа КАЛИНКА.

    И по-лошо ша става, майни: те се заканват да „доразвиват“ учреждението! Все по-открехната оперетата (изглежда не са разбрали, че Дьорд Шорош, американският спекулантин от циган-евре-унгарски корен се разочарова от идеята за ОТВОРЕНО общество и врътна чучурката оня ден…)

  2. Цялото „оживление“ периодически около мокрите сънища на Илийко Николов се свежда до ПОЗАТА НА БЛАГОДЕТЕЛ на баскетБОЛНИЯ кадърник – който си знае, че до резултат неговият „жест“ няма да доведе.

    Кьор фишек!

  3. Както в България, така и по целия свят сградите на оперите са в центъра на града. Разбира се, че е изключително нелогично да бъде на подобно място. Как изобщо през годините Пловдив е останал без сграда на Операта, която към ден днешен е една от най-успешните в България!? Има огромна нужда от една модерна, красива, функционална сграда, снабдена с всички съвременни удобства. Да бъде комфортно както за зрителите, така и за служителите. А някои хора, пишещи коментари, просто трябва да отидат и да се прегледат… Успехи, доц. Найденова. Възхищавам Ви се за всичко, което направихте през годините и за всичко, което продължавате да правите! Благодарение на Вас и екипа Ви, Опера Пловдив продължава да съществува и да се развива! Дай Боже скоро вече да имате и мечтаната сграда на най-подходящото място! 🥰

      1. Напълно непотребно, маниакално преоразмерено ЧУДОВИЩЕ в което нито „колети“, нито „телеграми“, нито „телефони“, нито „записи“, нито …ПОЩИ функционират.

        Беше си елегантна пощенска палата в стил баухаус преди „засл“ арх. Желязко Стойков Буби (с кощрамбата) комплексар да събори бащината му =арх. Стойко Стойков= сграда КУДОГЛУ. И др.

        Място не само за (затворена, с АКУСТИКА) Опера, ами и за …Цирк!

        1. до ЗЗП: Цивилизован Град не се развива по ПУП-ове каза:

          В която връзка следва железния извод, че със Хрумки от Агитки и инициативни Ортаци чрез ПУП-аво НЕЗАКОННО строителство един Град ако се застроява то . . . именно

          Градоустройство се прави по компетентен професионален ПЛАН.

          Не по щения, прищевки и хрумки.

    1. Опера Пловдив продължава да съществува и благодарение на щедра подкрепа на Община Пловдив. Защо не каже доц. Найденова какво плаща Операта за ползването на Дома на културата. Или подобни битовизми като ток, вода и наем са дреболии? Уважаемата госпожа доцентка нека стъпи на земята здраво и да не лишава с неадекватно си си поведение Пловдив от Дом на операта. Странно защо мълчат Чолакова, Фратев. Убеден съм , че болшинството фенове на операта нямат проблем с предлаганата локация. И не е необходимо да ходят да се прегледат. Те просто искат нова, съвременна сграда, каквато Пловдив заслужава.

      1. "Фенке" фенке мари, бакшишчето беше повече от джобни май? каза:

        Че тази „фенка“ е на яслата / заплата на OpenOPERAторката която активно развращава съселяните с чалгаджиране на ЕЛИТАРНОТО изкуство на БелКанто БЕЗ ЕЛЕКТРОНИКА ВЪВ АКУСТИКА е ясно.

        Къса билетчета, но драпа да се издигне ф ийерархията до Завеждаща Почиствателната Бригада, За което е получила намигване от обожаемата НиНа. И ето – четем дитирамби.

        БОРИС ХРИСТОВ Е ПРЕДОСТАТЪЧЕН И НА ДОБРО МЯСТО!

        „ФОНДАЦИЯТА“ СА ЗЛЕ ЗАМАСКИРАНИ МУТРИ КЛЕПТО-КРАТИ НА КОИТО КМЕТЪТ НЯМА ПРАВО ДА ХАРИЗВА ТЕРЕН.

        КОНКУРЕНТНОТО АД =“АКЦИОНЕРНО“ =ДОМ ЗА ПЛОВДИВСКИ ЦИРК СЪЩО ЩЕ НАСТОЯВА, ПОСЛЕ ИДВА „ХИПОДРУМ“ ДО КОЛОДРУМА = АЙДЕ НЯМА НУЖДА ДА СЕ ПРЕКАЛЯВА. НАЙ-ДОБРОТО СЪСТОЯНИЕ НА ОПЕРАТА БЕШЕ ДОКАТО ПЕЕХА В …ТЕАТЪРА!

        1. АЛЕКСЕЙ МИЛКОВСКИ ПЕЕШЕ В ТЕАТЪРА = ФАКТ!

          („На крив . . . “ казваше дядо ми)

  4. Права е акад. проф. д-р инж. НиНа, ЧЛЕН-кор на БАНда, НО: каза:

    Много е права несменяемата (до време, през правителственото междувластие) OpenOPERAторка, но на пешеходно разстояние по Гладстон ако си избърше гурелите няма ли да забележи едно голямо, гиздаво, скъпо и прескъпо лъснато, с букви човешки ръст отгоре „Борис Христов“ (оперен певец, не ли?) и с бронзов Франкенщайн изперчен пред входа; с удобства, тоалетни, мека мебел и с АКУСТИКА?

    Предостатъчно за двата файтона ПЛАТЕЖОСОПСОБНИ ценители на БелКанто, на истинското, закрехнатото, НЕ-ОТВОРЕНО на теферич при комарите с биричка и кебапче на клечка.

    Елитарно изящно изкуство е, не „масово“ сергиджийско, чалгаджийско, и както сте се сгъчкали в нишата на триста държавни заплати – кротувайте си и няма НУЖДА ДА ПЛАЩАТЕ НАЕМ И НА АД / Акционерното Дружество „Дом ЗА операта“ което не е „НА операта“ нито граматически, нито юридически, а си е ЧАСТНО ДОХОДНО ЗДАНИЕ

  5. По-добре сега да се съгласят и да направят опера там, защото след 10 години това ще е центъра на Пловдив. Там се строи като за световно и район Тракия е най-голямата потенциална публика. Относно магазините на главната – те са пълна дупка. Бизнеса се изнесе в молове и сгради в покрайнините на Пловдив с големи паркинги и удобства. Времето да драснеш стъргалото и да си купиш нещо отмина. Бъдещето е на конгломерати извън суперцентъра и огромни паркинги.

    1. Дончо бре, ОПЕРАТА няма нищо общо с ...ДАЛАВЕРАТА! каза:

      Ти от небето падаш май, ОПЕРАТА изобщо не е страна в ТРИстранния меморандум за Далавера, а именно:

      1.Зико -кмет, собственик на бащиния градски територии за ортаци;
      2.Акц.Дружество „Дом ЗА опера“ ама не „НА опера“ и ЗА всякакви други наематели в тяхно си частно доходно здание
      3.Министерство = ПростоНаско? МеждуВластие!

      ДА ГО БЯХА ОФОРМИЛИ КАТО ПЕТОЛЪЧКА ИЛИ ПОНЕ ЧЕТИРИстранен меморандум, че и OpenOPERAторката да има думата…

  6. Аз съм съгласен с дамата, но има обективни реалности – в центъра няма къде да се реализира такова нещо. Да, контекстът там не е като за опера, но пък мястото е много подходящо за една красива, съвременна сграда с достатъчно място около нея, за да се направи и парково оформление. И най-важното – да не е поредната общесвтена сграда, платена с парите на всички ни, която дори не може да си изплаща разходите за експлоатация. Конкурс за проект, обществено обсъждане, тогава конкурс за изпълнител с фиксирани суми и срокове, без точки тип “ колкото излезе“, без „инДжинеринг“. Но последните неща май са само мечти……..

    1. БАЩИНИЯ ЛИ МУ Е НА КМЕТА ЧЕ ДА ГО "ДАРЯВА" НА ОРТАЦИ (БЕЗКОРИСТНО?) каза:

      АД „Фондация Дом ЗА операта“ не е „НА операта“.

      Те са ЧАСТНИЦИ =АкцДруж= които кроят да градят свое собствено ДОХОДНО ЗДАНИЕ в което можели да допуснат оперети, балети, боксови мачове, бинго, фитнеси, червени фенери с изрусени масажистки както в Амстердам =ЦИРК= ПОД НАЕМ (свободен, произволен, колкото ТЕ кажат!).

      Те нямат нито НАЛИЧНОСТ – след като цунат голям централен парцел БЕЗ/ ВЪПРЕКИ плана, тепърва те ще ни крънкат за финансиране на Имота (Нотар. Акт на фондацията ли???) който те ще си управляват по усмотрение.

      БаскетБОЛНИЯТ кадърник с кокал между ушите няма право да подарява / продава части от Града на замаскирани крадливи КлептоКрати!

      До калдаръмите ни оглозгаха ГЕРБавите Боляри Послушници!

  7. По думите на директорката излиза, че Операта е за гости, туристи и делегации. Тогава да поиска от тях да им платят заплатите и да им отпуснат бюджет.

    1. колега "вагнер" световните трупи не са заплатаджийници каза:

      По света оперните трупи НЕ СА НА ДЪРЖАВНА ЗАПЛАТА, А НА САМОИЗДРЪЖКА.

      Докато има ТЪРСЕНЕ за трцифрените им билети = дотогава има ПРЕДЛАГАНЕ.

      Щом стана ПАНдемията и богатите дядки не смеят да прекрачат прага – тогава без публика заплати отникъде – даже МЕТРОПОЛИТЪН закапачи ама до чистачките и колоратурите увиснаха да търсят доцентури ф някоя АМТИ +И +ЦИРК.

      Е, и професури де, след толкова фишеци

  8. Ами разбираемо е. На доцентката не и се ходи на работа в покрайнините на града, където ги няма скъпите магазини по Главната. Откъде накъде ще приобщават нови публики. Те оперните дейци са елитарни и гастролно ориентирани. Нищо че преди 2 години скандираха Заедно и рекламираха децентрализация на културата в Пловдив. Какви нагаждачи, а.

    1. Права е , ама не е! Естествено, че човек трябва да има претенции, но в конкретния случай, дамата прекалява. И ще срине цялата идея за Дом на пловдивската опера с нереалистичните си и безпочвени претенциите

      1. Много даже е права да: „…срине цялата идея за Дом на пловдивската опера…“ КОЕТО Е ЗЛЕ ЗАМАСКИРАНА КРАЖБА на безплатен градски терен от АД = Акционерно Дружество на Агитка ортаци частници за тяхно си ДОХОДНО ЗДАНИЕ за разни …наематели под свободен наем.

        Кмете, АД „Дом за Пловдивски ЦИРК“ желаем едър парцел с тристранен меморандум!

        1. „ДОМ ЗА ПЛОВДИВСКИ ЦИРК“ АД
          на мястото на непотребната маниакално преоразмерена
          ПОЩА!

          Кмете,ша та даваме под съд ако не ни оформиш и на назе ТРИстранен меморандум както на конкурентното АД!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.