АктуалноГрадътЗабавлениеКултураНовини

Айелен Паролин с нов спектакъл на ONE DANCE WEEK

Аржентинският хореограф представя танца в неговата най-искрена форма на 20 май

Айелен Паролин избира минимализма за постигане на максимален ефект. Може би “простичка” на пръв поглед, но същевременно съществена и забавна, новата творба на Паролин ПРОСТИЧКО представя съвременния танц в неговата най-семпла и искрена форма. 

Спектакълът ще бъде представен по време на откриващия уикенд на фестивала ONE DANCE WEEK на 20 май, от 19:30 ч, в Дом на културата “Борис Христов”, Пловдив, а билетите са в продажба в мрежатa на EPAYGO и на касите на EasyPay в цялата страна.

Родена в Аржентина и работеща в Белгия, Паролин залага на хумора и изненадата в хореографската си работа, която напомня, че всичко е възможно – от безсмисленото до мечтаното. Какво би се случило, ако спрем за момент? Ако приемаме нещата по-ненасериозно? Докато светът става все по-сложен, заради пандемия, войни, технологии и кризи, сякаш трябва постоянно да наваксваме. В изпреварващото темпо на процесите не остава много време за самите нас. Ако обаче спрем за момент? Ако препускаме по-бавно, живеем по-непринудено и приемаме нещата по-несериозно, какво би се случило?

Това е отправната точка на хореографа Айeлен Паролин, която представя съвременния танц в неговата семпла и пряма страна. Без музика, без сценични ефекти и декори, нейният нов спектакъл е създаден от нуждата за опростяването на живота. Този танцов дадизъм използва комичното и абсурдното, за да разкрие най-простичките и най-съществените човешки измерения.

Тримата изпълнители танцуват на сцената, извличайки звуци и ритми от движенията, жестовете и импулсите си, от искреността и спонтанността си. Тяхната наивност ги прави на моменти комични, детински наивни, дори абсурдни. Те танцуват без задръжки, като контрапункт на говорещите глави и експертите, доминиращи дневния ни ред, за да покажат, че и за най-сериозната работа се изисква шипка лекота и забавна неподправеност.

ОТЗИВИ

“Да стигнеш до корена, да премахнеш всичко несъществено и да получиш сгъстена, стегната форма, в чийто център е човекът като източник на всички възможности – такова е предизвикателството на Айeлен Паролин за новата ѝ творба.“ –   Scèneweb

„Аржентинската хореографка предлага спектакъл, лишен от каквито и да е препратки към танцовия репертоар. Дада-вдъхновено предложение, което отхвърля всички условности.“ – Франсоа Каудрон, RTBF

ЗА АЙЕЛЕН ПАРОЛИН

Хореографът и танцьор Айeлен Паролин живее и работи в Брюксел. Родом от Аржентина, тя пристига в Европа през 2000-а и следва в Монпелие. След това започва кариера на изпълнител и сътрудничи с Матилд Моние, Жан-Франсоа Пейре, Мосю-Бонте, Александра Бахчецис, Мауро Паканела и Луиз Ванест.

С хореография Паролин започва да се занимава през 2003-а. От автобиографичното й соло 25.06.76 до груповия спектакъл WEG (2019), тя създава над 20 творби, сред които DAVID (2011), HÉRÉTIQUES (2014), NATIVOS (2016), AUTOCTONOS (2017). Многообразното й творчество превръща противоречията в своя отличителна черта, допринасяйки за осветяването на сложността на Аз-а. Непредсказуем и неподлежащ на класификации хореограф, Паролин се движи между няколко вселени и естетики, като с постоянно внимание изследва различни части от себе си и търси какво ни свързва с другите.

Редовно е канена да сътрудничи с национални компании и да създава произведения за KNCDC – Корейската национална танцова компания (2016), Националния балет на Марсилия (2017) и Carte Blanche – Националната компания за съвременен танц на Норвегия (2019).

Наред със сценичните си произведения, Айeлен създава хоризонтални ателиета и лаборатории за срещи, споделяне и обмен, които позволяват да се тестват нови начини на работа и общуване в колектив. Компанията й също организира обмен с публиката, обикновено във връзка с авторските спектакли, но също и под формата на семинари с непрофесионалисти. Компанията набляга и на трансверсални и трансдисциплинарни взаимодействия, като например с композиторката и пианистка Леа Петра или физика Пиер Дьоби.

Компанията получи наградата SACD за цялостно творческо през 2016-а и наградата на критиката за NATIVOS през 2017 г. През същата година Паролин става стипендиант на фондация „Пина Бауш“, която ѝ предоставя подкрепа. В периода 2017 – 2020 компанията е резидент на Charleroi danse (Белгия). Айлен е и лауреат на програмата Pépinières européennes pour jeunes artistes (програма XXL) през 2006-а.

Нейни творби са гастролирали из цяла Европа, Северна и Латинска Америка, Азия и Северна Африка, като са представяни в Théâtre de la Ville (Париж), Montpellier Danse, Actoral (Марсилия), 100 dessus dessous festival (Париж), Palais de Tokyo (Париж), Kunstenfestivaldesarts (Брюксел), Tanz im August (Берлин), Centquatre-Paris и Edinburgh Festival Fringe. Компанията е подкрепяна от Théâtre de Liège (2018-2022), а от 2022-а от Théâtre National Wallonie-Bruxelles.

****

ONE DANCE WEEK 2023 се реализира с подкрепата на Министерство на културата и е част от програмата на Пловдив – Европейска столица на културата 2019 • С подкрепата на Европейски Пътища и Община Пловдив.
www.onedanceweek.com

Дежурен Редактор

Екип на Под Тепето - Наистина Пловдив

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина