МненияПод ножа

Николай свали маската, вече не е владика!

Любомир Минчев

И сто тояги на голо за владиката Николай са малко за онова, което върши. Изпитвам омерзение, че отново трябва да се хвана за расото му, но той все повече се превръща в цирей за църквата ни. И си казвам – добре, за последно да е, но не съм сигурен. Това не е някаква  битка срещу някакъв митрополит.  Приемете го като позиция за вярата, която няма нищо общо с насажданата от Николай. Ако сте съгласни, нека да е вярата на един град.
Да припомня как съм се изразявал за този божи служител  – църковен идиот, богохулник, който трябва да бъде цапнат през устата, главен лицемер на църквата, фалшив митрополит, главен опаковчик на републиката, след като опакова „Свети Кирик“, опакова реформите и опитва да опакова душите ни, фалшив митрополит, християнски талибан , брокер на недвижими имоти, атентатор срещу вярата на хората. Ако можете, добавете още нещо.
И пледирах, че Николай трябва да бъде отлъчен от духовните хора на този град и оставен в ръцете на политиците.  Това вече се е случило  и е голяма победа за вярата – вижте кои са слушателите  му и ще разберете, че е така.
Вчера Николай се превърна в политически оратор и сам призна, че Пловдив няма нищо общо с него. Абсурдно е това да е владиката на Пловдив, който от амвона на „Свето Преображение Господне“ наговори куп лъжи за местните данъци и такси. Николай нагло излъга, манипулира тълпата пред себе си, окуражен от присъствието на политици, в чиито обятия се чувства толкова комфортно, че и дяволът да го погали в този момент, няма да мръдне.  Наказанието за подобен владика е сто тояги на голо и прогонване от храма.
Николай се хвърля в политическа битка с главата надолу и това е краят му на духовен авторитет. Съмнявам се обаче, дали Пловдив е имал някакъв респект от владиката си. И това, което се случи вчера, е победа на вярата – градът е свободен да прогони от храма този политически търговец.
Най-смешното в тази ситуация е убеждението на Николай, че стои на някаква скала на православната вяра.“Елате, убийте ни, няма да мръднем от тази скала“, крещи владиката. Няма да мръдне, защото слезе ли от там, напълно е загубен. Владиката е наясно колко сигурна е тази скала, която няма нищо общо с православната вяра. Олигархично-масонската скала е  сигурното убежище на Николай.  От нея той с лекота громи миряните  и раздава ласки на политиците.  
Владиката открито подкрепи един кандидат за кмет и нападна друг. Това е най-малкото му прегрешение и за него да го съди началника Му. Но Николай най-после свали маската си и сега трябва да ходи без нея. А без маската  няма как да обясни, че е владиката на Пловдив. Това е голяма победа!
Без нея  трябва и  да престане да дрънка как църквата била стожер с душеспасителна мисия. Била е, но докато в нея не нахлу ченгеджийското поколение  попове и такива като Николай, за които са важни купувачите на индулгенции, а не вярата.
Изумявам се обаче, че едно парти на Античния театър може да предизвика съвсем основателен  бунт, а безобразията на владиката ги подминаваме с няколко язвителни коментари. Това нормално ли е?  И така до следващия погром върху църквата. Затова владиката става все по-нагъл. Оставили сме го да се разпорежда с вярата ни, сякаш нямаме никаква нужда от нея. Имаме, разбира се. Тогава да се разбунтуваме  за вярата си!

Под Тепето

Екип на Под Тепето - Наистина Пловдив

66 коментари

  1. Според мен гнусни примати като човека с ник Хан Крум и цялата му рода и такива утайки трябва да се екстрадират в Таджикистан колкото е възможно по-бързо, заедно с целия църковен клир – да шият футболни топки!
    Така ще са много по-полезни за обществото, на което служат!

  2. Прочети и в другата тема:
    Николай идваше с чували пълни с монети, за да си купува нови гуми (естествено от най-скъпия клас гуми) за скъпата си кола – явно че бяха от църковните дерения, понеже ставаше въпрос за около 5 хиляди лева по 10, 20 и 50 стотинки.Същият този човек е духовен водач на църквата. Срам и позор. Т’ва е българската църква пич-пълна тоалетна.

  3. Интелигентността се измерва в това по какъв начин мозъка на определен индивид обработва информацията, която получва отвън – в твоя случай мозък няма, щото явно не се разбира написаното… Значи 7 години обиждаш хан Крум… много жалко… 7 години простотии…

  4. Драги, арогантността ти вероятно идва от така нар. „супер политическа удовлетвореност“. Явно си уродливия продукт на прехода, затова и този напън за съизмеримост с „византийския цирей“. Съчетаваш полезното с приятното, според разбиранията си – политика и лузърство. А ника „Хан Крум“ го ползвам 7 години. С коментарите си направих едно сайтче четивно, за да стане днес рупор на политическия ви благодетел…

  5. На никой не му пука кой подкрепя тоя Византийски цирей, а ти можеш да си ходиш в кочината.
    От писането ти ми става ясно, че си умопомрачен педофил – „политическата ви неудовлетвореност“ – аз съм супер удовлетворен политически, незнам за кой говориш.. звучиш като владика малко….
    И не се пиши Хан Крум, че обиждаш историята…

  6. Не, на вас не ви пука за Църквата! Вбеси ви най-вече политическата позиция, която зае митрополита. И тук падате в собствения си капан. Ако със същите слова беше подкрепил Иван Тотев, нямаше да нададете този вой.Отнемате правото Му на политическо мнение. Приказките за вяра, морал и смирение са пречупени през политическата ви неудовлетвореност.Е, за мене е по-важно, че най-после Църквата се намеси в политиката…

  7. Нима с подобен пасквил получаваш моралното право да съдиш „потъпкването на вярата“ от страна на Владиката? Нима ибрикчийството, в което превърнахте журналистиката, ви възвисява до съдник на Църквата? Да, не сме народ, какъвто ни е Владиката, такива са и критиците му…

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина