АктуалноГласовеЖивотЗабавлениеМненияНовини

Кризата не засегна гейм индустрията, тя просперира

България се откриват нови фирми, търсенето на кадри е непрекъснато

Днес ви срещаме с Николай Найденов. Той е 3D аниматор и създава любимите герои във видео игрите. Занимава се с това вече цели 13 години и е преподавател в гейм академията ARC Academy. Обича работата си почти колкото и семейството си. Николай ще бъде лектор в онлайн курс за кариерно ориентиране в областта на гейминга, организиран от  ARC Academy. Курсът ще се проведе от 8-и до 20-и май 2020 година, а сега Николай ще ни разкаже как е влязъл в индустрията, какви са прогнозите му за развитието на тази “професия на бъдещето” и какво е най-важното, на което ще научи участниците в обучението. 

Как решихте да се занимавате с видео игри професионално?

След като дойдох в София, за да се занимавам с уеб дизайн, чух, че се е отворила позиция за художник в едно от най-големите гейминг студия в България – Gameloft. Дотогава не вярвах, че ще мога да си изкарвам парите с рисуване, но реших да опитам. Така, вече съм почти 13 години в индустрията. Откакто се помня, имам интерес към изобразителното изкуство и рисувам активно, но не съм си представял, че ще работя нещо такова. Просто така се случи в този момент, за моя най-голяма радост.

Как усвоихте тънкостите на професията?

Професията на 3D артист се учи с много желание и практика, както всяко нещо, в което искаш да си добър. Започнах да се занимавам с 3Ds Max, oще в студентските години, но сериозно навлязох в 3D моделирането след като вече бях в индустрията като 2D художник.

Какви са възможностите за обучение в сферата на световно ниво и в България? 

При наличнието на интернет и неограниченото количество информация, което той предлага, няма никакви ограничения за обучението, където и да е. Освен може би в Северна Корея.

През какви етапи минахте при специализацията си в индустрията?

В индустрията първо започнах като 2D артист или иначе казано  – художник. Правих концепти, дизайни на менюта и шрифтове. Около две години работих това, харесваше ми, но в един момент имаше нужда да се правят оръжия, машини и други неща за една от игрите ни на 3D и аз, тъй като имах  опит с това, се хванах. Хареса ми още повече и реших  да се прехвърля към това да създавам 3D героите.

Кое за вас е най-интересното в професията?

Когато започвам нов персонаж по хубав концепт. Тогава имам усещане за приповдигнатост и с нетърпение очаквам да придобие форми, да го направя така, че да прилича на идеята от заданието, дори да вложа и нещо от себе си.

Как може да определите развитието на гейм индустрията в България? 

В последните 10 години е доста добро. Създават се нови фирми, старите се разрастват. Нещата вървят. В момента гейм индустрията е не само незасегната от глобалната криза, свързана с коронавируса, но и просперира.

Как се развива българският пазар? 

Определено в България имаме доста фирми за игри, имаме изключително добри кадри. И постоянно има търсене на нови и нови попълнения. Ако човек е добър в това, което прави, винаги ще може да си намери работа.

Кой е най-големият  успех в кариерата ви? 

Може би преди два месеца, когато пуснах своя първи личен курс по програмата за дизайн „ZBrush“ за абсолютно начинаещи на английски. Добре се приема от хората и има над 400 записвания.

За колко време един начинаещ човек може да влезе в професията и какви умения му трябват в началото? 

Много зависи от желанието, от предварителния опит с рисуването и от хъса за нови знания и развитие. Наблюдавал съм добри художници и от тях стават страхотни артисти, които създават 3D герои. Според мен основните неща са рисуване и познание за човешката анатомия. Дизайнът също помага.

Ще бъдете лектор в онлайн курс за кариерно ориентиране в областта на гейм индустрията, организиран от ARC Academy. Какви умения ще придобият участниците 10-те часа на курса

Ще се опитам да им покажа с какво точно се занимавам в професията си, с какви препятствия се сблъсквам всеки ден и как ги преодолявам. Начинът ми на мислене при създаване на герои за видео игри и някои трикове за преодоляване на мързела.

Обучението ще обхваща много области в гейминга. Какво ще преподавате вие? 

Аз ще преподавам основно 3D Character Art или разбираемо казано – създаване на герой за видео игра с 3D анимация. Но също и ще запозная заинтересованите с целия пайплайн за разработката на един керъктър в гейм индустрията – от блясъка на идеята за него в очите на дизайнера, до вкарването му в игра.

Дежурен Редактор

Екип на Под Тепето - Наистина Пловдив

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина