ЖивотЗабавление

За по-малко от 48 часа геймъри в Пловдив създадоха уникални компютърни и бордови игри

Plovdiv Game Jam 2017 събра на едно място програмисти, графични дизайнери, художници и ентусиасти, които създадоха игрови прототипи на тема „Waves”

През уикенда в Пловдив се събраха програмисти, графични дизайнери, художници и любители, които без да се познават, бяха предизвикани от организаторите на Plovdiv Game Jam 2017 да се групират в отбори и да заработят екипно по създаването на компютърни и бордови игри. Четвъртото издание на инициативата Plovdiv Game Jam се проведе в сградата на Технически Университет – София, филиал Пловдив в периода 20-22 януари 2017 г.  и бе подкрепено от компаниите Programista;  Gameloft Bulgaria, Microsoft Bulgaria, Cooolbox и SiteGround.

Plovdiv Game Jam е част от Global Game Jam – най-голямото събитие за разработка на игри в света. Всяка година темата на състезанието се пази в тайна до последния момент и е една и съща за всички участници по целия свят. Тазгодишното предизвикателство беше на тема “Waves“ (бълг. „Вълни“). Близо 20 прототипа на игри бяха създадени от отборите за по-малко от 48 часа – минаване на препятствия от морски, радио- и електромагнитни вълни, придобиване на свръхсили, зомбита, русалки, животни и чудовища, включително Айнщайн, Никола Тесла и Милко Калайджиев са само малка част от елементите в игрите, на които заложиха с фантазията и чувството си за хумор състезателите. Технологиите, с които се разработиха прототипите, са Unity 3D, Unreal Engine, SDL, Javascript, WebGl, RPG maker и др.

Победители тази година в категория Компютърна игра са отборът Rocket Launcher Dolphins. Те разработиха играта Persistence. Главният герой е лисица с махмурлук, изоставена на самотен остров след тежък запой. Бесни вълни заливат острова и лисицата трябва да използва различни материали около нея, за да построи кула и да се спаси от вълните. Категория Бордова игра беше спечелена от Dramatic Day Winners с играта Elemental Waves.

Събитието предложи и интересни лекции от представители на компании с богат опит в гейм индустрията. Популяризация на VR проект с 0 лева и възможности за индустрията са само част от темите, които дискутираха  участниците с лекторите Нед Недялков, Стоян Николов, Виктория Викторова, Борис Стоянов, Виктор Кетипов, Петър Димитров, Николай Узунов, Георги Динчев, Колорадо Старк и Димитър Цапрев. Водещ на събитието беше стриймърът Константин Кънев, по-известен като NoThx.

В България, през 2017 г. събитието се проведе в още четири града – София, Бургас, Варна и Габрово. Следващото издание на инициативата ще бъде в началото на 2018 г.

Дежурен Редактор

Екип на Под Тепето - Наистина Пловдив

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина