ТДК с концерти в Канада, Сърбия и Гърция
От: ТДК, които ще свирят в Канада, Бургас, Сърбия и Гърция, защото така се е случило
Но какво значение всъщност има това. Ако се пробваме да погледнем нещата обективно – ще се наложи да си дадем сметка, че текущата култура функционира само и единствено, ако има зрителски интерес към нея.
Фалшиво създаденият интерес, благодарение на ПР-и, платени реклами и интервюта; както и фаворизиране поради приятелски, роднински или други несвързани с изкуството подбуди, го осъждат на мимолетност.
Единствено публиката остава адекватен съдник на изкуството и това ѝ право не може да бъде отнето; нито заменено с друго сходно, но с по-ниска тежест.
Публиката успява да осъди и пратениците на това изкуство – в този конкретен случай – медиите.
Липсата на добро финансиране, породено от липса на публика, води до липса на качествени автори, което води до неадекватно отразяване на културната среда. Самата културна среда започва да се обезкуражава от ленивите опити на шепата автори, които не могат да покрият целия спектър от изкуства. Дори специализираните медии разчитат на установени формули, които да ги поддържат над водата, защото ако кажат нещо по-радикално или “неправилно” ще бъдат поругани и прокудени.
Медиите, особено тези, които отразяват алтернативно изкуство трябва да бъдат не по-малко революционно настроени от самите изпълнители. Дори в общия случаи трябва да бъдат лице в лице срещу тях, но и с тях. Медията трябва да бъде коректив, трябва да бъде наречена излишна, както и да е понякога обидна в обречения на неуспех опит за обективизъм, но тя трябва да е там.
Докато този опит стои неосъществен, докато се ползват само готови фрази и удобни формати, то дотогава културната среда ще бъде също толкова посредствена и непровокативна, колкото и медиите, колкото и организаторите, колкото и промоутърите, колкото и ПР-ите.
Бургас – 27/08
Ванкувър – 09/09
Солун – 24/09
Белград – 08/10