ГласовеМнения

Асен Асенов с отворено писмо до пловдивчани

Шефът на Едно: Нямам претенции за нищо, имам единствено желанието да работя, защото работа за свършване има много

Директорът на платформата Едно Асен Асенов излезе с отворено писмо до пловдивчани, след като бе остро критикуван заради авторска публикация на страниците на вестник Капитал, излязла в последния брой. Текстът "Пловдив между нафталина и вдъхновението от промяната" разгневи група от интелектуалци, които вече събират подписка срещу общинското финансиране на проектите на Едно. Ето и позицията на Асенов без редакторски намеси:

    Публикуваният от мен текст в бр. 35 на в. "Капитал" – "Пловдив между нафталина и вдъхновението от промяната" предизвика реакции, по повод на които се чувствам ангажиран да отговоря на авторите им.
    Текстът във в. "Капитал" е реакция на кандидатурата на олигарха Георги Гергов за кмет на Пловдив, която се подкрепя от медиите на олигарха Делян Пеевски.
    В него се прави паралел между близкото минало, в което "града подари на "бизнесмена" и лидер на БСП – Пловдив, Георги Гергов голяма част от къщите си в Стария град, а Панаирът беше придобит без нито лев за държавата и разсипан през "иновативните" схеми на прехода." и настоящето на града. Очевидно за всички в момента Пловдив се развива с доста бързи темпове, а данните които цитирам в материала са от изследване на Индъстри Уоч, което е публично достъпно.
    Ако прочете внимателно "Пловдив между нафталина и вдъхновението от промяната" сами ще се убедите, че текста не е посветен нито на културната сцена в Пловдив, нито на пловдивските интелектуалци.
Да се тълкува като обща оценка за творците в Пловдив написаното в "Капитал" е спекулация и интрига. Нищо подобно не е казано в моя текст.
    Винаги съм се гордял с това, че Пловдив е най-големият възрожденски културен център – първият театър, първото оперно представление, първата печатница, първият вестник са се случили тук. Големи пловдивски артисти е имало и има в момента. Таланти не липсват – само музикалното училище в Пловдив не спира да "произвежда" световни музиканти, но за съжаление много от тях са пръснати из цял свят и нашата обща мисия трябва да бъде да създадем условия за всички тези хора да работят и тук.
    Мисията на ЕДНО винаги е била да подкрепя младите български артисти в областите в които действа – архитектура, съвременен танц и дизайн и го прави успешно от много години. Да, ние подкрепяме новото поколение, защото вярваме, че в тях е бъдещето. Бъдеще, в което взимодействието с външния свят ще е ежедневие, а качеството на културният продукт made in bg – познато на много повече места по света.
Не воюваме с артистите от по-възрастното поколение, и се отнасяме с респект и уважение към всички, които са надскочили локалността. Примери – много и респект! Аз лично не вярвам, че възрастта определя младостта на ума.
    Що се отнася до обидните квалификации по адрес на фестивалите, които ЕДНО прави, публикувани в една пловдивска медиа искам да кажа, че оценката се дава от публиката. ONE DANCE WEEK има сериозна заслуга за привличането на нови публики за съвременен танц в България. Преди фестивалът да стартира в София, публиката за танц беше около 100 души, и за 6 години постигнахме 10 000 човека аудитория. Тук, под тепетата започва същия процес, но имаме привилегията да сме вече на 8 години и в добрата компания на традиционните пловдивски фестивали Черната кутия и Куклено-театралния фестивал, които много харесваме и се надявам, че с общи усилия можем да развием сцената за съвременни пърформативни изкуства в града. ONE DESIGN WEEK е носител на наградата "Фестивал на годината", а тази година имаше около 30 000 посетители в Пловдив и много силно международно съдържание. ONE ARCHITECTURE WEEK е безспорно най-голямото и важно архитектурно събитие в страната.
През 2015 г. фестивалите на ЕДНО бяха удостоени с титлата "Европейски фестивал", която се дава от Европейската фестивална асоциация и е знак за качество. Освен това те се радват на подкрепата на много партньори от цял свят, сред които десетки чуждестранни правителства, международни културни фондации и фондове, чиито експерти са оценили високо нашата работа.
    Що се отнася до намеците за Капана и Европейска столица на културата ще кажа само, че моята заслуга е съвсем скромна и има хора, които са запознати с нея. Нямам претенции за нищо, имам единствено желанието да работя, защото работа за свършване има много.
    Предизвикателството пред Пловдив е, че за първи път български град ще бъде Европейска столица на културата, а това означава много работа и общо национално усилие.
    Затова казвам, че трябва да изберем между нафталина и промяната. Защото ако можеш да погубиш най-голямата емблема на един град – Панаира, то с лекота можеш ще погубиш и целия град. Пловдив няма време да се връща назад, защото пред себе си има едно голямо вдъхновение – промяната започна!

Асен Асенов,
директор на платформа за култура и изкуство „Едно"

Под Тепето

Екип на Под Тепето - Наистина Пловдив

17 коментари

  1. Градът се развива,та чак връзва.С уличен „арт“, с английски думички,с чуждици и натруфени фрази. Ако знаменца в Капана,графити по стените,надуваем басейн до реката е арт,Столипиново е огромна галерия. Липсват само захарен памук на клечка и пуканки.Шаренийката и кича никога и никъде не са изкуство.Конкретно в Пловдив са начин да се откраднат парите ни.

  2. Не знам дали някой си е направил труда до прочете статията в „Капитал“, но момчета според мен има леки аспирацийки към политиката… Имаше едни такива момчета още едно време, които тръбяха глупости, но в крайна сметка си бяха нахални кариеристчета.
    Относно статията – никой, който е отишъл да учи и работи в София не се е върнал в Пловдив, само такива, които не могат без мама и тате…
    И сега седят по кафетата и правят шкембета…

  3. Честно казано, от статията в „Капитал“, за мен основната линия беше „не на Гергов и герговщината“, но явно някои ги е стискал чепика и едвам са изтраяли да излезе каквото и да било, за да избухнат бурно и мащабно (та чак до подписка)!
    Ето, казва ви го човека: Споко, просто иска да върви градът напред! Нищо друго!
    На мен ми харесват нещата, които се случват в града – има заряд, има емоция! Дори и на децата ми им харесва 🙂

  4. Текстът във в. „Капитал“ е реакция на кандидатурата на олигарха Георги Гергов за кмет на Пловдив, която се подкрепя от медиите на олигарха Делян Пеевски.
    Явно, за съжаление много хора в града ни се олицетворяват с Гергов- селски хитреци, без образование вървящи напред само със снишаване, снишаване, снижаване- докато мине бурята…

  5. Платформите преди да ги пребоядисат като ЕДНО (оти не ЕДИНАЙСЕТ, а и още идват) се опитваха да се напъхат между шамарите сред Акулите под подлизурското заглавийце СОФИЯ -не ли? Помни, майната, помни, сдъвкани и изплюти от столицата, ама нашенските Чичово Стояново и Мамино индж. Иб. Тотев щом им пуснеш гювечето под масата стават наивни, стават идеалисти, стават НОВАТОРИ! (Поне да разбираха нещичко, това не ти е ИМПЕРИАЛист)

  6. Ами СТОТЕ БОНА 100,000 оня ден за ортаците ти без законно основание, та трябваше да ГЛАСУВАТ ПОДАРЪК?
    Към кой орган съществува ПЛАТФОРМАТА – откъдето: #КОЙ подписа Заповедта за Назначаване на ДИРЕКТОРА, със какви задължения и функции и срещу КАКВА ЗАПЛАТА в тия гладни години и ЗА КОЛКО ВРЕМЕ (СЕДМИЦА/WEEK?) И няма нужда да подценяваш читателите: ЧЕРНОТО НЕ Е ТЪМНО-БЯЛО.
    Асан Асанов директор на платформа за култура и изкуство „Едно“ ЛИ?

  7. Развиват се корупционните схеми на организираните престъпници, в които участва макар и косвено и въпросния господин (за един ден). А как мамин Тотев придоби хотел Империал и околностите, защо не излседва и тази тема? Защо се променя общият устройствен план на Пловдив в този момент, с което ще се застрои къде каквото има зелено също е една много ГОЛЯМА темичка, за която господинчото не отваря дума. Ама се развива и развива, та прах се вдига..

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина