София, Пловдив, Варна и Велико Търново са градовете, които ще посрещнат уникалното музикално събитие, част от програмата на „Пловдив 2019“
Маестро Байнов и неговата звездна формация ще стартират турнето си именно от Столицата на културата на 16 ноември.
За първи път у нас в Пловдив, зала С. И. Л. А. ще се осъществи концерт с 360 градуса видимост. Pоялите ще бъдат специално озвучени, споделят организаторите, няма да се разчита само на акустичния звук, така всеки един зрител ще се наслади на концерта по най-добрия начин. Диригент на уникалното събитие е един от големите наши диригенти – Маестро Паликаров.
Турнето на Осемте рояла е до такава степен специално и важно за света на класическата музика, че фирмата „Щайнгребер“ /Steingraebеr/ която е водещ производител на рояли, застава зад него, изпращайки 4 от своите шедьоври в знак на подкрепа. Германската семейна фирма, с над 200-годишна история задава най-високия стандарт в своята сфера. Сътрудничеството им с Маестро Байнов, идеолога на проекта, датира от десетки години. Самият той споделя, че е поласкан от оценката им. Както и че: „За първи път в България ще бъде изпълнена Рапсодия в синьо на Гершуин на няколко рояла. Моята транскрипция на това произведение сме я свирили по цял свят с огромен успех. Сега за първи път ще бъде изпълнена в родината ми.“
Шестнайсетте пианисти са подбрани измежду най-добрите лично от Маестро Байнов. Те са от 9 държави на 3 континента.
Луиджи Казели е професор в Академията в Болоня. Мери Уу е професор в Хонг- Конг (Chinese University)
Зузана Суханова е Магистър Доктор в Братислава. Всички останали музиканти са доценти по пиано в академии, консерватории и университети в своите държави.
Всички те ще пристигнат у нас и започнат репетиции още на 13 ноември в Пловдив, където ще се състои и откриващият концерт.
Следват:
СОФИЯ, Зала 1 на НДК – 18 ноември
ВЕЛИКО ТЪРНОВО – ДКС Васил Левски – 21 ноември
ВАРНА – ДКС Варна – 23 ноември
Билетите вече са в продажба на еventim.bg и на касата пред Общината.
Зала СИЛА не става – няма акустика. Опитите с мощни уредби и много микрофони е плачевен при симфонична музика. А в тихите части се чува музиката от барчето 🙁 Жалък Пловдив