Уникалната премиера на „Травиата“ изкара полемика за провеждането на спектаклите на открито на Трихълмието
Директорът на Операта с обръщение към зрителите и Общината
150 изпълнители, музиканти и техници полагат изключителни усилия оперните спектакли да се случват на необходимото професионално ниво, въпреки липсата на достъпна среда, необходимостта от още и нови възглавници за всички места и нуждата от присъствието на почистващ персонал
Доц. д-р Нина Найденова, директор на Опера Пловдив, в открито писмо до почитателите на елитарното изкуство изтъкна наболели въпроси, които отдавна се споменават само под сурдинка из културните среди. Найденова публикува на страницата на Операта в социалната мрежа прям отговор към зрителите, които протестираха, че премиерата на уникалния нов спектакъл „Травиата“ не бе отложена заради лошото време в събота вечерта.
Вижте целия текст на писмото:
„Уважаеми зрители,
Във връзка с възникналата полемика относно провеждането на премиерния спектакъл „Травиата” на Античния театър при неблагоприятни метеорологични условия, бих искала да направя следните разяснения:
1. Отлагането и преместването на оперен спектакъл е изключително трудоемко, изисква значителни средства и зависи от допълнителни външни обстоятелства. Опера Пловдив е наемател само за конкретни дати на Античния театър, който се стопанисва от община Пловдив, ОП „Старинен Пловдив”. Не винаги е възможно да разполагаме с резервна дата на следващия ден поради изготвения график с над 60 събития за летния сезон на Античния театър.
Гостуващите солисти за "Травиата" имаха възможност да участват само на премиерата на 17 юни. На следващия ден (18.06) имаше концерт на група Nazareth, а след него още две събития, което означава, че на определената резервна дата (22.06) постановката щеше да се играе от втори състав и с непълна сценография, тъй като технологично са необходими 3 дни за строеж и укрепване на внушителния по размери декор. Резултатът от преместването на спектакъла на резервна дата без допълнително време за подготовка щеше да е изключително компромисен!
Политиката на откритите оперни сцени като Арена Ди Верона е същата – ако не вали в часа на провеждане, спектакълът се провежда!
Подобни решения не са лесни и не са прищявка! Неблагоприятното време на открита сцена поставя също трудности пред всички нас – екип от 150 изпълнители, музиканти и технически служби, които полагат изключителни усилия оперните спектакли да се случват на необходимото професионално ниво. Благодарни сме за високата оценка на медиите и на голяма част от публиката за художествените качества на премиерата!
2.Във връзка с критиката към липсата на удобства на Античния театър е необходимо отново да подчертая, че Опера Пловдив е само наемател за определени дни на Античния театър, който се стопанисва от община Пловдив. Състоянието на възглавниците, недостатъчния им брой за горните сектори и почистването на седалките е принципна отговорност на наемодателя. Въпреки това, при дъжд разпоредителите на Опера Пловдив правят всичко възможно да подсушат възглавниците, да почистят и да разнесат събралата се вода. Абсолютно при същите условия се проведоха и концертите на „Мистерия на българските гласове” и на група Nazareth!
В Опера Пловдив се надяваме, че наболелите въпроси с достъпна среда на Античния театър, необходимостта от нови възглавници за всички места и нуждата от присъствието на почистващ персонал ще бъдат спешно решени от община Пловдив с наближаването на Пловдив – Европейска столица на културата 2019!
Благодаря Ви за проявеното разбиране!“
Почитателката си купува билет =“Чест прави на госпожата обръщението към зрителите“ да иде да слуша ОБРАЩЕНИЯ. (Прогимназиални неизвинени отсъствия). „Превъзходната постановка“ е кристално ясна – на открито да съсипе и инструментариум и оркестранти в услуга на Съселянска ИнициЯтива „Пловдивска ОПЕРЕТА“ за да им подарим теренче за билдингче (в което оперета може и да има, може и да няма). ОПЕРА не се пее с микрофони на открито „НА САЛАША“, какиното
Адмирации за превъзходната постановка и професионализма на всички. Не издържахме на студа/ не само на дъжда/, но си даваме сметка , че не всичко зависи от нас… а , даже и чуждестранните туристи се убедиха , че и дъжда понякога се укротява пред прекрасното.
Чест прави на госпожата обръщението към зрителите.
Вероятно ЗАПЛАТАТА и така си върви -директорска- за некадърното „стопанисване“ =съсипване= на Концертна Зала: НА СЕЛО НА ОТКРИТО се прави хорото, ама седянките – вътре! Кой те излъга, че чиновниците заплатаджии от „трупата“ ша ползват МИКРОФОНИ под звездите? ГДКултурата дето има Караконджул отпред в ролята на Дракула за чалга ли го дигнахме и платихме? А?
Показвате височайше неуважение на първо място към артистите-изпълнители и към музикантите във Вашата Опера, че ги накарахте да работят с риск за здравето си и за увреждане на инструментите при тези лоши условия!
Абсурдната ситуация беше заснета от многото чуждестранни туристи и ще бъде много добра „реклама“ на ЕСК 2019!
Уважаема госпожо,
Липсата на всякакви нормални условия беше забелязана от всички присъстващи там! Като наемател „Пловдивска Опера“ е длъжна да изисква най-добри условия за ползването на сцената на Античния театър!
Апропо, костюмите са ужасни /тези тъмни тонове са адски неприятни/, а „великата“ прима, в ролята на Виолета, дори нямаше достатъчно глас, та се беше наложило арията да бъде адаптирана за нея!