АктуалноГрадътКултураНовини

Премахнали чувалите от Римския стадион заради политици?

Делегациите от официални гости са „истинската причина“ за премахването на творбата „Стената“ от Седмица на съвременното изкуство, според куратора

Премахването на произведението „Стената“ – или сребристите чували, върху стената на Римския стадион – не е заради противопожарни изисквания, а за да не бъдат смутени делегациите от официални гости по време на честванията за Съединението. Това смята кураторът на Седмица за съвременното изкуство Галина Димитрова-Димова в свой пост във фейсбук.

Творбата засяга опазването на културното наследство в конфликтни ситуации – провокирана от войната в Украйна, работата на Севдалина Кочевска е свързана и с унищожаването на културното наследство в България, както и със спомена за „Желязната завеса“ между Източния блок и западния свят. Неочаквано на честванията на Съединението присъства и посланикът на Руската федерация Елеонора Митрофанова, което изненада много, тъй като Руската държава официално се е обявила против Съединението и оттегля своите дипломати след акта през 1885 година.

„Истинската причина, според мен е, да не смущава делегацията от официални гости, които идват за честването на празника на Съединението в града. Още по време на монтирането тази работа предизвика множество реакции и широко медийно отразяване. Това вероятно доведе до забелязването й от хора по високите етажи на властта, които очевидно изпитват неудобство от темите и въпросите, които тя засяга“, коментира тя.

„Този безпрецедентен акт на цензура, уви не първи в нашата художествена сцена, все пак е знак, че Изкуството има силата да пренася силни послания и да предизвиква реакция, била тя и на цената на заличаването му. За създаването на „Стената” е положен няколкоседмичен неуморен труд от авторката и екипа на организаторите – Сдружение „Изкуство днес” и е жалко и тъжно, че три дни след откриването тази работа е свалена. Остава ми единствено надеждата, че това ще я остави в историята и ще доведе до (пре)осмисляне на поведението на държавата и обществото ни в момента…“, добавя Димитрова-Димова.

 

Под Тепето

Екип на Под Тепето - Наистина Пловдив

9 коментари

  1. Аз лично сигнализирах до компетентните институции относно безопасността на тази т. нар.”арт инсталация”. Не считам че тези чували и тяхната “идейност” е направила впечатление на политици по високите етажи, за да ги притесни и видиш ли, да се премахнат.
    Чисто физическото им присъствие в центъра на нашия град е нелепо, грозно, а и действително опасно, тъй като не ми се мисли какво трябваше да дишаме , тъй като тези сезалови чували, покрити със незнайно какъв спрей са действително опасни.
    Следващият път ни питайте, като решите да инсталирате подобна нелепица.

  2. Другият път направете инсталацията не в центъра на града, а на някое празно място, за да предадете Вашето лично послание. Стига сте се самоинсталирали в исторически обекти. Не е етично, а и кой ви е разрешил? Община Пловдив – която руши наследството на града и го подменя с пошлости ли?

  3. Тъпо и манипулативно. Просто нещото с чувалите няма нищо общо с изкуството. Ако не е някоя „учена“ глава да ни каже какво е искал да каже авторът, тъй и ще си умрем без да сме разбрали „дълбокия замисъл“, „инвенциите“, и пр. абракадабри.

    1. Не ме интересува защо, но добре че го махнаха това недоразумение. Аз го тълкувах като ироничен отговор към вечните ремонти, които текат в града, но пак не смятам че е трябвало да го разрешават. Общината вместо да разрешава подобни глупости, по-добре да се захване с опазването на културното наследство на града.

      1. Шарлатаниите напоително рекламирани от кадърната КУРАТриса не бива да бъдат платени от СелСъвета с МОИ / ТВОИ / НАШИ ПАРИ. Да си правят културски експерименти на село или настрани без да ни се пречкат.

        „ЦЕНЗУРА“ = кис-кис, ами ти какво си въобразяваш, че си върховна инстанция ли и че сме ти задължени – ХА!

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина