Кольо К. прави филм с Фелини на голямата сцена горе
Художникът се върна в U P.A.R.K. със сценографските си проекти
Пламен Панев: Карамфилов бе като господар в театъра, той изгради своята утопия и замина към нея
Опитвам се напълно и докрай да обезсмъртя баща ми чрез словото, зачете части от романа си Колене Росен Карамфилов
Явор Гърдев, Елин Рахнев и Асен Мутафчиев гости на събитието
Сценографските проекти на Кольо Карамфилов оцветиха галерията му U P.A.R.K. снощи, в изложбата "Кольо Карамфилов и неговите театрални утопии". Събитието, част от съпътстващата програма на театралния фестивал „Сцена на кръстопът“, събра приятелите на големия маестро, качил се на онази голямата сцена горе през януари. Там бяха много театрали, много бъдещи такива, много ценители на изкуството. И най-близкият му човек- синът Росен Карамфилов. Гостите в арт пространството видяха сценографиите от Хамлет и Отело, правени в Украйна с емблематичния Жолдак, проектите му за Маршрутка, Кукувица, Ние, врабчетата. Не е бил човек, божество е бил, коментираха режисьори и актьори, застанали мирно пред сценографските скици на Карамфилов.
Кольо можеше да обяснява света чрез театъра.Разбрах това, когато преди 15 години правих постановка в Театър 199 и го поканих за сценографията. След три дни той ми донесе музиката за спектакъла, а не сценографията, както аз си я представях. Той успя да ми осмисли с музика пространството на моя спектакъл. В театъра Кольо бе като господар. Мисля, че неговата утопия не издържа докрай, а се реализира. И днес действително като гледаме тези неща слагам Кольо редом с Жан Жак Русо и Кампанела, но в сферата на театъра. Така че осъществените неща на Кольо ще останат, благодарение на това, че той не се спираше, нямаше покой. Той и затова изгоря- защото изгради своята утопия и замина към нея, каза пред гостите на събитието режисьорът Пламен Панев.
Повече прочетете на КАПАНА.БГ