Дело срещу Министерството на културата за безстопанственост и пропуснати ползи заради неслучващия се вече 7 години ремонт на Концертна зала смята да заведе фондация „Дом за Пловдивската опера”. Ще бъде сезирана и прокуратурата по случая, ако тя не се самосезира от медийните публикации, съобщиха от организацията. Решението от членовете на сдружението е взето веднага след вчерашната пресконференция, с която ви запознахме в детайл.
„ Ще поискаме среща с комисията по култура и медии на Народното събрание, по предложение от медиите, за да изложим фактологията и да поискаме от депутатите да направят запитване към Министъра на културата”, съобщават от фондацията. И анонсират, че 14 юни в зала „Съединение“ на Регионалния исторически музей в Пловдив ще бъде проведено открито заседание на съвета на организацията, на което ще бъдат поканени обществеността, медиите, министъра на културата, кмета на Пловдив, народни представители и др.
От много тарикатлъци и адвокатлъци току-виж „държавна“ опера престанала да е ДЪРЖАВНА.
Триста заплати – оп-па!
По света оперните Трупи не са на държавна заплата, а са на САМОиздръжка, прехранват се от продадените (ТРИЦИФРЕНИ) билети. Няма купувачи / няма качество / няма закрехната опера / има епидемия и всеки си трае на сухари и чешмяна в задната стаичка = = = няма „опера“ няма театро, няма мюзикъл, няма киносалони, няма даже и стадиони на открито.
Метрополитън Опера закапачи още преди две години до чистачките, само три смени пазвант… колоратурите увиснаха и си търсят доцентури из АМТИИИ-тата.
Харвардците знаят простите шаячени истини = не ги съдете ф нашенското *р*восъдие, че току-вишшш – – – кис-кис!
Щом даже световноизвестното Татаревско читалище не е ДЪРЖАВНО, а на самоиздръжка, то тогава нъл’ тъй . . . именно!
Който се съмнява – нека отвори Конституцията!
Заплатите са неприкосновени!
„Фондация“ която да я язди = още повече!
ФОНДАЦИте ловко премълчват всеки „Прес-“ и Брифинг интимната тайна на своя Кроеж:
Дом ЗА вместо Дом НА операта = Трупата щяла да бъде наемател, а не собственик.
Дотолкова и докогато си плаща (измисления, свободен, пазарен) НАЕМ наравно с разни други мющерии в МултиФункционала като фитнеси, масажьорни, борчески, боксови, щангисти, танцьори, танцьорки, циркаджии, рапъри, стаи на час …именно.
Лепа Брена ако предложи повече, операстите отиват на резервната скамейка в заслужен отдих.
Такова е СеЛаВи-то.
Държавничко, ама от Частници управлявано, които цицат от операта сиреч от държавата = що така?
НЕ ТАКА!
Леле, като си кажеш мнението и голямо гракане пада. Пък вий какво свършихте, хейтърчета хитри?
… сиреч вадиш пачките, купуваш Парцел (в регулирания Град, не по Тепетата или Лонгоза!), печелиш архитектурен конкурс, вадиш разрешително, градиш си бардака, и чак след това „управляваш“, стопанисваш оперети, циркове, боксови мачове, бинго -и …ПЕЧЕЛИШ ОТ НАЕМИ
Съсипването дълги безкрайни години на Концертна Зала =изискано архитектирана, с акустика, удобства, тоалетни, мека мебел и дървени ламперии, с украса и естетизация, в сравнително млада възраст= се дължи изцяло на кадърната OpenOPERAторка, която владееше имота без да го обгрижва. Колко му беше да пазари да качи на покрива тенекиджия, ако няма на заплата множество …работари в учреждението си?
Тя е ОТГОВОРНАТА страна ако има спор, нарушение или дело, никакво „министърче“ не му е виновно на Фратев.
„Фондацията“ е агитка ортаци намислили да си вдигнат ЧАСТНО ДОХОДНО ЗДАНИЕ ВЪРХУ ОБЩЕСТВЕНА БЕЗПЛАТНА ПЛОЩ СЪС ОБЩЕСТВЕНИ СРЕДСТВА събрани под лъжлив предлог (размахваните „подписки“ са под мъгливото заглавие „дали да има дом за опера“ – което е всъщност ГДК Борис Христов- без никакви парични ангажименти).
Каквито и мощняци да са им адвокатите, „фондацията“ няма как да осъди никого освен ОпънОПЕРАторката.
Браво,най-после тази измислена фондация да направи едно полезно дело за града! То лесно се искат пари от държавата,за построяване на оперна сграда,която те да управляват, но първо трябва да се докажат, че ги
заслужават!
Те не искат пари от държавата, глупако. Нито от Общината. Аман от хейтъри! Министерството трябва да даде на собствената си опера пари за сграда, а не на фондацията!
Тъй, тъй, ние будалите трева пасем…
„ТЕ“ сиреч ортаците Фратеви ИЗОБЩО НЕ СА СТРАНА в казуса.
Те са просто кибици, странични наблюдатели. Заиграването с „меморандуми“ и служебни министри няма никакъв житейски смисъл – Оперетни Мелодрами.
„Те не искат пари…“ тъй, тъй, само безплатно теренче в центърчето!
Ценителите -ПУРИСТИ на оперното БелКанто сме наясно, че ГДК е достатъчен и предостатъчен за платежоспособните пловдивчани; това изкуство е елитарно, а не масово и няма нужда да се чалгизирВа
фондацията няма парична наличност.
По света вместо кудкудякане каквито фондации каквото вършат то става с ПАРИТЕ НАПРЕД:
„Show Me The Money!“
Пазарлъкът между Община и Министерство ТРЕТА страна го оформя като ТРИстранен меморандум, затова не ‘фаща дикиш.
Що не опитате ПЕТОЛЪЧКА-мемо, плюс Ботев-Пловдив, плюс мутро’полит’ик?