Дамска доминация и малко конкуренция на Награди „Пловдив“ 2019
Операта обра сериозна част от призовете, а водещите си пожелаха нова сграда догодина
С почти пълна дамска доминация премина „столичното“ издание на Награди „Пловдив“. В навечерието на светлия български празник 24 май в ГДК „Борис Христов“ бяха раздадени поредните призове за постижения в сферата на културата. С изключение на категориите, в които всички номинирани бяха мъже, дамите обраха наградите на журитата. Без призьор остана категория „Архитектура“, поради липса на номинации, а много от другите категории имаха само по един номиниран.
Единствените мъже, които се качиха на сцената бяха Петко Танчев, Кръстьо Кръстев, Ивайло Христов и Антон Баев. Танчев взе приз за „Аудио-визуални изкуства“ заради сценография, Кръстев и Ивайло Христов се качиха да вземат наградата за „Театър“ за „Дебелянов и ангелите“, а Антон Баев бе отличен в категория „Художествена литература“, в конкуренция с Крум Филипов и Сашо Секулов.
Колежката Веселина Божилова взе приз за „Журналистика“ за серия репортажи, свързани с ромската махала Столипиново. В „Изобразително изкуство“ отличени бяха групата „Жените на Ръб-а“. На сцената се качиха Венета Маринова и Моника Роменска, а веднага след това там ги изненада и Албена Михайлова-Бенджи, която не живее постоянно в България. Липсваше единствено Надя Генова, но художничките я поздравиха от сцената и обещаха още много художествени акции.
Пловдивската опера също имаше солидно присъствие. Освен оркестър, както и изпълнение на духово трио на произведение на пловдивчанката Добринка Табакова, съставът взе и няколко награди. Марияна Панова взе приз за „Музика“ за ролята си в „Катерина Измайлова“, а в категория „Произведения за деца“ Анна Пампулова взе статуетка за постановката „Светът на Алиса“.
Водещите и кметът Иван Тотев, който взе думата в края на церемонията, си пожелаха за следващата година път към нова сграда и Дом на операта. Събитието завърши по традиция с изпълнение на „Върви народе възродени“.