„Сърцето на Пучини, силата на Верди“ и въздействащ мапинг върху ГДК омагьосаха пловдивчани на Международния ден на музиката
С празничната гала „Сърцето на Пучини, силата на Верди“ в Пловдив бе отбелязан Международния ден на музиката – 1 октомври и началото на новия творчески сезон на Опера Пловдив. Бляскавият спектакъл, подарък за пловдивчани се случи на открито пред Дом на културата „Борис Христов“ с уникален мапинг върху сградата.
За първи път ДК „Борис Христов” се превърна в екран за мапинг, създаден специално за оперен концерт. Пловдивчани изпълниха пространството пред сградата часове преди началото, като в него имаше обособено място и за детската публика, която от първи ред, върху червена пътека и възглавнички в същия цвят, жадно и любопитно поглъщаше случващото се.
Опера Пловдив игра пред фасадата си. Не единствено принудата от противоепидемичните мерки е причина за това. Това е и споменът за средновековните мистерии, увеселения, зрелища, при които артистите са заставали открито пред публиката си в смел опит да я спечелят – без трикове и пропаганда, единствено и само с изкуството си, с уменията си.
Така те откриха своя пореден сезон – на сценичната платформа на Града, храбро напуснали коридорите и кулисите. С музика от двама композитори, чиито имена са символи на изкуството на операта, с моженето и привлекателността на солистите певци, хор, балет и оркестър. С оцветяващото звуците въображение на аниматорите.
Операта излезе пред своя дом и затвори пространството за движение в името на изкуството. Те станаха нейни с една единствена цел – да зарадва и очарова своята публика, да празнува заедно със своите съграждани!
Гала концертът „Сърцето на Пучини, силата на Верди“ бе под диригентската палка на Григор Паликаров. Концепцията е дело на доц. Нина Найденова – режисьор и директор на Опера Пловдив.
Възхитителния и ефектен мапинг, който оживи фасадата на сградата, илюстрирайки отделните изпълнения на творбите на Пучини и Верди, създаде Петко Танчев, когото пловдивчани познават от работата му по спектакъла „Одисей“ на Драматичен театър Пловдив и закриващото събитие на Пловдив ЕСК 2019.
Всичко за празничния спектакъл и галерия със снимки вижте в КАПАНА
Възмутителна фактическа грешка още в заглавието „…Операта излезе пред своя дом…“ сякаш не знаят за ПОЧИНА „ДОМ ЗА ОПЕРАТА“ с който Частници в Агитка драпат за пари и за ПАРЦЕЛ, харизан!
(А да забелязвате споменати ИМЕНА НА ПЕВЦИ в тая „опера“, освен властващите Чиновници? Само по себе си това сведочи за качеството като ОПЕРА. Тананикат си там пред микрофона някакви заплатаджии, скимтят и се гърчат. Няма да се съдим, айде сега, голяма работа!)
ОПЪН-ОПЕРАторката не се възгещисва от възложяната й Мисия, същински Александър Матросов.
Щом не може да бъде ЗАТВОРЕНА, в акустика, в кадифета и елитарен плюш, щом е на теферич под салаша, сред комарите, с кебапче на клечка и за слабосилен гласец с МИКРОФОНИ И УСИЛВАТЕЛИ без белканто =то не е никаква „опера“, нито оперетка, то си е АНТИ-ОПЕРА.
ЗРЕЛИЩЕ.
ЦИРК.
(Отбиване на Номера заради ЗАПЛАТАТА. А балеринките?)