Актуално

ONE DANCE WEEK стартира в Тишина

Магията на съвременния танц… или как да танцуваш без никакъв звук

Култовият Стивън Петронио откри Седмицата на танца в Дома на културата

Снимки: Марица Колчева  

С Тишина. Така стартира поредното издание на ONE DANCE WEEK в Пловдив снощи. Фестивалът за съвременен танц и пърформънс бе открит в Дома на културата, не от кого да е, а от иконата Стивън Петронио. „Животът е секс, наркотици и танц”, каза предния ден пред феновете на изкуството му култовият хореограф. И показа какво има предвид от сцената на „Борис Христов” с проекта си BLOODLINES. Фестивалът започна с три съвременни танцови спектакъла, като първите два бяха от творчеството на двама от най-великите хореографи на нашето време – Мърс Кънингам и Триша Браун. Стивън Петронио представи и един много личен проект – „В движение”. Това е своеобразна изповед на хореографа, разказваща за собствения му творчески път и 30 години от основаването на компанията. Това бе и третото представление за вечерта. И трите пърфоръмнса бяха изпълнени от танцовата компания на Петронио, носеща неговото име.

Да танцуваш само с шума от движението на въздуха и собствените ти стъпала, които леко, като пера, докоснат дървената сцена. Така започна всичко. Първият спектакъл се случи при пълна тишина в залата. Нямаше нито звук, като тук не броим кашлиците и мобилните телефони на хора от публиката. Танцьорите играеха в някакъв паралелен свят, шумен и музикален, но само според телата им. „Ледената примамка” на Триша Браун постави публиката в пълна тишина и я поведе на пътешествие отмервано от стъпките на танцьорите, техните перфектно синхронизирани движения и концепуалната визия на една от най-емблематичните личности на съврменното изкуство – художника Роберт Раушенберг.
Второто представление- Тропическата гора омагьоса с музика на живо и ефирните сребърни артефакти създадени от бащата на поп арта Анди Уорхол, между които танцьорите изглеждаха като магически същества от друга реалност. Композиторите Джон Дрискол и Ралф Джоус изпълниха оригиналното произведение на Дейвид Тюдор – RAINFOREST, посредством музикални инструменти, които са създадени специално за него.

Финалът, „В движение” на Стивън Петронио, потопи публиката в богатия вътрешен свят на хореографа и бе озвучен от прекрасната музиката на нюйоркската хип-хоп и дъб степ звезда Clams Casino. „Публиката в България е невероятна”, коментира след спектакъла Стивън Петронио. За нас е чест, че това бе последна спирка на европейското ни турне и се надявам се видим отново“.

Фестивалът продължава тази седмица с два спектакъла – ARE FRIENDS ELECTRIC? и и корейската гала вечер – ДУШЕВНО ПРОБОЖДАНЕ и СРАМЕЖЛИВОСТ.

Дежурен Редактор

Екип на Под Тепето - Наистина Пловдив

Един коментар

  1. Култов, емблематичен, епохален е за Под Тепето всеки сдъвкан западно от Подуяне и изплют в Източна Румелия кретен. Въпрос на самовлюбено словоблудство в журналистиката. Въздух под налягане.

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина