АктуалноГрадътЖивотЗабавлениеКултура

Мега продукции на театъра и операта са гвоздеите в програмата на Пловдив 2019 през март

Международните спектакли „Одисей” и „Кармен”, създадени специално за Европейска столица на културата, ще пълнят залите идния месец

Фондацията разпространява 100 000 книжни програми в целия град

Иво Дернев

Премиерата на мащабната сценична продукция „Одисей” на пловдивския театър и „Кармен” на прочутата кубинска хореографка Соня Алонсо и пловдивската опера са гвоздеите в мартенската програма на Пловдив Европейска столица на културата 2019. Тя бе официално обявена днес от артистичния директор на фондацията Светлана Куюмджиева, в присъствието на директора на Опера Пловдив и кмета Иван Тотев.

Програмата е напечатана в 100 хиляди броя хартиени книжки, които ще бъдат разпространявани навсякъде. Пловдивчани ще я намерят и в пощенските си кутии.  Това е първото от месечните издания на програмата. То дава двуезична информация за събитията през март и местата, на които ще се случват те.

Много сценични събития, изложби, работилници, конференции и образователни инициативи ще има през третия месец от годината в Европейската столица на културата. Събитията ще са предимно на закрито. Март е последният месец, в който можете да видите изложбите „Дим. Истории за тютюна” в СКЛАД, и „Изкуството на свободата” на Римския стадион.

Кметът Иван Тотев уточни, че фондация „Пловдив 2019” е подкрепила с 300 хиляди лева специално направената за Европейска столица на културата театрална мегапродукция с международно участие „Одисей”. А общата финансова подкрепа от фондацията за международните продукции на Опера Пловдив тази година, е 530 хиляди лева.

 

Дежурен Редактор

Екип на Под Тепето - Наистина Пловдив

2 коментари

  1. Приходите от скъпи продукции (с международно участие, напрмер) трудно могат да покрият разходите – това е изконно правило във финансирането на изкуствата. Затова българските културни институти – опери, театри, куклени театри, се субсидират чрез Закон за закрила и развитие на културата! Браво на Пловдив 2019, че следват тази държавна политика и на местно ниво! Пък и май други Опери не са подали документи по поканите за субсидиране! Да беше бяха дошли от Виенската опера…можеше пък от Пловдив 2019 на тях да дадат пари за оперен фестивал, но тогава този бюджет щеше да стигне за половин продукция :)))
    Колкото и да звучи голям, бюджетът от 500 000 лв за 10 представления означава 50 000 на спектакъл (запознатите знаят, че за Античния театър са необходими минимум 10 000 лева само за звук и светлина). Пребройте и 150 изпълнители на сцената – оркестър, хор и балет, добавете декорите и мултимедийните решеня, добавете един-два хонорара на международни солисти и вече сте сериозно на „червено“! За щастие, бюджетът по проектите прави възможен пловдивчани и гостите на града да гледат топ изпълнители и европейски постановки на древната римска сцена на средна цена на билета от 10 евро, докато в чужбина билетите за подобни събития са десеторно по-скъпи! И да проявим малко патриотично родолюбие – парите на Пловдив остават основно за финансиране на артистите и изпълнителите на Пловдив!
    Фактът, че чуждестранни туроператори букират посещения на групи за оперните спектакли на Античния театър е показателен – всеки може да сметне наум „принадената стойност“ от всеки един посетител на опера или театър в Пловдив – хотели, ресторанти, транспорт, шопинг. 30 % чужденци не е малко! НОЩТА имат едно хубаво изследване за икономическите ползи от тяхното събитие, което дава много полезни отговори в тази насока!
    Колко хора посещават оперен фестивал в Пловдив? Пак сами сметнете 10 -12 спектакъла по средно 1800 – 2000 души. Минимум 20 000 зрители, които са се докоснали до качествено изкуство и са оставили в сърцето си частица хубав спомен от Пловдив, Операта и Античния театър.
    Ако въпросът е само да се „хейти“ Пловдив 2019, моля не замесвайте пловдивските опера и театър!
    ПС До голяма степен негативите върху Фондация 2019 се дължат на липсата им на качествен ПР, дори да са „хора на Тотев“!

  2. Искам само да попитам: -Колко зрители се очаква да имат тези събития срещу бюджет от 530 000 лв? Дали изобщо са в състояние да покрият разходите направени за тях? В какво точно се изразява принадената стойност по отношение на Пловдив ЕСК 2019. Предвидено ли е постановката да се играе и на друг европейски език? Нещо за международни участия и фестивал някой да е предвидил? Истината е че творческият отдел на фондацията е абсолютно безидеен и некомпетентен и подчинен на кмета Тотев.

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина