ГрадътЖивотЗабавлениеЗабравеният градНовини

Адата става сцена

Представлението “In Adata” включва танцово, театрално и дигитално изкуство, ще бъде поставено на Остров Адата „изоставено” без реална публика, но ще бъде излъчвано на живо по градските площади, кафенета, арт-центрове в Пловдив

Остров Адата ще се превърне в естествена зелена сцена за проекта “In Adata”. Той е съвместна продукция между Body Graphics, Theatre of Responsibility и Senselab. Обединява в себе си – спектакъл, семинари за съвременен танц и серия от стажове, които завършват с публични събития под името „Mobile Jour Fixe“. Представлението “In Adata” включва танцово, театрално и дигитално изкуство, ще бъде поставено на Остров Адата „изоставено” без реална публика, но ще бъде излъчвано на живо по градските площади, кафенета, арт-центрове в Пловдив и в градовете на международните партньори на проекта.

Програмата започна в началото на май с първите си семинари за съвременен танц. Ръководени са от Барбара Фьолдеси, директор на асоциа-цията Body Graphics, която ще сподели над 10 годишния си опит от специализираното си обучение и професионалната си работа в
съвременния танц от родината си Австрия и в чужбина. Класовете включат различни техники и принципи на движение от съвременния танц, бойните изкуства и соматичната работа по тялото.

На 21 и 22 май от 19.00 до 21.00 часа Барбара ще продължи да преподава хореография от собствените си продукции и ще води
различни импровизационни практики, които разкриват подходи към движението, присъствието и творчеството. Мястото е Студио Дуенде, Ул. „Цар Георги Тертер“ 23, Пловдив / 10лв/клас или 18лв/2 дни)

Стажантската програма е предназначена да образова и създаде работна среда за професионалисти и мотивирани да се развиват в сферата на съвременното изкуство, с цел разширяване на артистичната общност. Фокусирани са върху областите хореография и изпълнение, сценичен и светлинен дизайн, и звуков дизайн.

Стартира през май с хореографския стаж, който ще даде по-добро разбиране на творческите потенциали на съвременния танц и пърформанс. В петдневния курс първоначално ще се започне с теоретично и концептуално изучаване на танца, а след това ще се премине към методите за превръщане на концепцията във физическо действие. Какво е може да бъде изиграно? Какво означава да се изпълни концепция и да се премахне от идентичността, за да позволи на работата или материала да говори за себе си? По време на процеса главният стремеж е да бъдат предложени въпроси и да бъдат намерени отговори какво може да изпълнява танцът, освен движение. Ежедневно ще се започва с подгряване, съвременни танцови упражнения и импровизационни сесии като инструмент и отправна точка за работа. Накрая материалите, създадени по време на стажа, ще бъдат използвани за спектакъла “In Adata”, включващ стажантите в създаването на спектакъла.

Програмата на Mobile-Jour-Fixe, публичните събития част от проекта, ще стартира с първата си среща през май. Ще даде възможност на участниците в стажантската програма да представят резултатите от едноседмичните курсове, които ще доведат до дискусия за статуквото на съответната художествена дисциплина. След това ще бъде открит публичен дебат по темата за политическата и икономическата ситуация на сцената в Пловдив. Тя ще актуализира събития и новини за изпълнителското изкуство в града и ще служи като отворена платформа за
въвеждане на идеи, желания и нужди за подкрепа и подобряване на сцената и работната среда за артистите в Пловдив.

Mobile Jour Fixe се стреми да обедини представители на изкуството от различни жанрове, за да допринесе за разнообразието на жанра и
равенството на формите на изкуството в града. Иска да даде по-силен глас на общността на изпълнителското изкуство, да обсъди своите нужди, опасения и идеи и да подобри комуникацията между участниците. Политици, икономисти, представители на изкуството и експерти са добре дошли.

Като акцент на програмата всеки път ще бъде разглеждано исторически влиятелно произведение на изпълнителското изкуство, за да бъде обсъден потенциала на политическото, социалното и художественото въздействие в изпълнителското изкуство.

Дежурен Редактор

Екип на Под Тепето - Наистина Пловдив

2 коментари

  1. Каква радост: „…първите си семинари за съвременен танц. Ръководени са от Барбара Фьолдеси, директор…“ нали не е за МОЯ сметка / ТВОЯ / наша, на данъкоплатците тази оргия с командировъчни, пътни, дневни и квартирни разноски без да броим (стеснително) ТЛЪСТИЯ „ТВОРЧЕСКИ“ ХОНОРАР на директоресата сдъвкана и изплюта чак до . . . необитаемия остров, а? А?
    А?

  2. ПОРЕДНАТА ИЗГ7ЗИЦА НА МЕКАТА КИТКА АСАН АСАНОВ ОТ „ПЛОВДИВ ЗА ЕДНО“ – ЗА НЯМА НИЩО (СЦЕНА ИМА / ПУБЛИКА НЯМА, ЩО Е ТО =“КУЛТУРСКАТА СТОЛИЦА“) ДА СЕ УСВОЯТ ЕДНИ РЕСУРСИ ОТ ЕДНИ НАШИ ТАЛАНТЛИВИ ИЗКУСТВЕНЯЦИ СВЕТОВНО-НЕИЗВЕСТНИ (ДЕТО САМО ТЕ СИ СЕ ЗНАЯТ)

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина