Актуално

Ученик на Гена Димитрова и австралиец се вляха в отбора на операта

Представиха новите солисти по изключително класен начин в Дома на културата

С бутиков концерт пловдивската опера представи на публиката новите си солисти. С дългите сини завеси, кристален полилей и червени фотьойли сцената в Дома на културата се превърна в едно малко бижу, естетически привличащо вниманието на ценителите. На по-аристократично събитие пловдивчани не бяха присъствали в последните години. Дъхаше на класа, естетика, на изкуство. А стъпката на операта бе приветствана от всички. Тя е абсолютно пионерска за Пловдив.

Пръв на горещия стол седна Петър Данаилов. Той разказа как през далечната 1988 година, тогавашната му приятелка и бъдеща съпруга, му споменава, че леля й пее много хубаво и може да му помогне да мине на следващото ниво в пеенето. Колко пък хубаво да пее, мисли си той и не осъзнава, че лелята, която си представя дрънчаща на стара китара, е всъщност великата Гена Димитрова. Десет години тя обучава Данаилов докато не идва дебютът му на сцена през 1998. За един от най-големите си успехи приема соловата кариера в Бон, където впечатлява всички с изпълнението си от Макбет, което и изпълни пред пловдивската публика. Веднага след него на сцената излезе Таня Иванова. Влияние върху творческия й път смята, че са хвърлили вокалният й педагог, пианистката й маестро Лучано ди Мартино. Съвсем леко повдигна и завесата над това, какво може да очаква пловдивската публика, като каза, че ще можем да я видим в роля в оперите „Лейди Макбет” и „Бохеми”. С рокля, подобаваща за изпълнението, тя се представи с Кармен. Изпълнение, което й носи спомен за едно турне от 2005 из Щатите, където всъщност е и пътувала с оркестъра на пловдивската опера. Марк Фаула пък ще бъде едно изключително интересно разнообразие в тазгодишния състав на операта. Той пропътува 16 000 километра от родната си Австралия, за да дойде да учи в София в класа на Райна Кабаиванска. Образованието в България описва като един много дълбок басейн и единственото му щастие е, че все пак може да плува. Сподели с публиката вълнението си от участието му тази събота в „Човекът от Ла Манча”, където ще му се наложи да говори на чист български, а това все още го затруднява доста. Евгения Ралчева е добре познато име на пловдивската публика не само с оперните си изяви, но и с членството си в Дружеството на пловдивските художници. Казва, че изобразителното изкуство никога не би могло да бъде заменено или забравено, но явно е възможно две страсти да бъдат съчетани по изящен начин. Прави дебюта си в ролята на Виолета от Травиата и до сега това е най-изиграваната от нея роля. Последна, но не и по важност излезе Станислава Иванова. Бургазлийка, която намира своето местенце в отбора на солистите на пловдивската опера. На въпроса защо се е съгласила на поканата, отговаря категорично, че работната среда и колегите й не я карат да работи, а я правят истински щастлива.

Професионалният начин, по който е поднесена работата в Операта не те кара да се трудиш, а да твориш и да правиш изкуство, казват всички нови в един глас.  

В концерта бяха представени и младите надежди на българската класическа музика – Тифани-Сидни Микова и николай Маринов. Те са ученици в седми клас в НУМТИ”Добрин Петков” в класа по пиано на Светлана Косева, където е учил и самият директор на операта Диан Чобанов. Едва на по  13 години те вече имат покана за участие на Коледния концерт на „Карнеги хол” в САЩ.

С бесни крачки и дълги скокове, пловдивската опера достига едно световно ниво. Изненадите се крият зад всеки ъгъл, а ако трябва да съдим по солистите, то следващият сезон ще бъде повече от впечатляващ.
За финал на вечерта всички пиха по чаша вино край фотоизложбата, посветена на 100-годишнината от рождението на Борис Христов.

Дежурен Редактор

Екип на Под Тепето - Наистина Пловдив

Един коментар

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина