Фоторазходка из есенния Салон на изкуствата 2020
Девет автори представят творбите си в някои от знаковите къщи в Стария град и в рамките на цял месец събират гладната за изобразително изкуство публика
Националните есенни изложби се провеждат през месец септември в изложбените пространства на Балабанова къща, Къща Хиндлиян и Къща Мексиканско изкуство в Старинен Пловдив. Те са едно от първите събития на Есенен салон на изкуствата в Пловдив, част от културния календар на града – форум за съвременно българско изкуство, предоставящ възможност за артистична творческа изява извън галерийните или музейните пространства, където публиката обичайно се среща с визуалното изкуство.
Тази година събитието е под надслов „ Места до поискване” и няма за цел да поставя тема на участниците, нито пък да настоява зрителите да разбират изложбите през неговата призма. Вместо това „Места до поискване“ заговаря за измеренията на едно ново пространствено структуриране на света, което произтича от натрупването на разнородни културни традиции и състоянието на цивилизованост.
Макар и извън салона за изкуствата, задължителна спирка е галерия Възраждане, която празнува своя четвърт век с магичната изложба „Образи от седмото небе“ на Петър Мичев – Педро. Петър Мичев е участвал в над 450 групови вернисажа и е реализирал над 160 самостоятелни изложби в България, Европа, Америка. Името на художника е записано завинаги в златната книга на Палм Бийч. Творбата на Петър Мичев “Мадона от Флорида” пък е в музея на Сената и е избрана за пощенска марка – символ на щата. Петър Мичев – Педро е сред най- скъпо продаваните български художници.
Мичев има над 16 000 продадени картини. Негови платна са притежание на над 50 музея, галерии, фондации и на известни личности в света сред които Джордж Буш, Владимир Путин, Симеон Сакскобургготски, Американски киноактьор Стивън Сегал, австралийския милиардер Клайв Палмър и руският мултимилионер Генадий Гайтамак. Освен в музея на Ватикана, картина е сложил приживе в частната си колекция папа Йоан Павел Втори.
Цялата фоторазходка може да рагледате в Lostinplovdiv.com
Снимки: Таня Грозданова
Големият художник проф. Галилей Симеонов, автор на най-известния портрет на Левски, спи в каруца. Така го е открил в монтанското село Гаврил Геново колегата му Евгений Чалъков от Казанлък, който завел колекционер, интересуващ се от творбите му. Оказало се, че са спрели тока в къщата му, а мизерията в нея била потресаваща, пише „Политика”. Той стана на 91 г. на 22 юни
По-младите мъже документирали със снимки условията, при които живее гениалният график и ги изпратили заедно със своя разказ до местен сайт, а оттам видни интелектуалци започнаха да споделят историята в социалната мрежа. Те го намерили да лежи в каруца и се оказало, че там спи, защото в къщата няма ток.
Колекционерът е искал да купи негови творби, носил е достатъчно средства да плати картините. Предложил тримата да отидат в градската галерия в Монтана, защото е оставил там 127 свои работи – през 2018 г. занесъл около стотина, а преди това повече от 20. Уговорката е била в галерията да продават платната на професора, като за галерията остават 25 процента от продажбите. Къде са творбите му така и не успели да научат.
7 големи платна проф. Галилей Симеонов е оставил и в колбасарски цех в Монтана. Собственикът обещал да ги продаде, както и да направи ремонт в къщата му.
Едното платно е с размери 2,50 х 1,70 (Чипровското въстание, туш – перо). Влизат в цеха, показват платната, свързват се със собственика на цеха, който казва по телефона, че го няма в града и не може да говори. Служител им казва, че нищо не могат да изнесат. Художникът е оставил картините на посочените две места, защото е нямало къде да ги съхранява. В дома му има само една работа.
„В шок сме от видяното и наученото. Възникват редица въпроси: как човек професор, завеждал катедра графика в НХА, работил в НХА 46 години (има възпитаници в цялата страна и сме сигурни, че го познават и извън пределите на страната); обявен за почетен гражданин на община; с юбилейна изложба в чест на 90-годишнината му; къде са над 100 творби на автора и защо отказват да му ги върнат, е оставен да бедства, да живее в такава мизерия сам и най-вероятно да бъде ограбен“, питат в писмото си колегите му.
Съпругата на професора е била лекар, но е починала преди около 10 години. Нямат деца, т.е. преки наследници.
Преди да се отплесне към „задължителна спирка“ в славословия наедро за ПЕДРО, г-цата да беше се сетила поне да ги изброи деветнайсетте артаджийци у Салоно (батьовата, САЛОН значи едно голЕмо празно между стени под покриФ!) ПОИМЕННО.
А то така – археоложките от Общ.Фирма „Пловдив’3333“ има да се чудят и тълкуват разкритите Таланти като Аноним’№14, 21 век след новата ера…
Журналистика на ниво, еха, оня ден дадоха залежалата буца бронз на „Лауреат“ КараКАЛИНКА.
Разноските по скучаещите каки из „локациите“ предполага се, че ги плащам отново аз / ти / НИЕ, данъкоплатците. И наемите за заетите квадратури. Мутрификация на Трихълмието, под софиянско „ръководство“.
По-загадъчно е #КОЙ плаща на П.П.П.?
Дали в Румелията вече стана достатъчно Самозван „КУРАТОР“ да зине да лапне и синекура като ДЕКАН на магьоснически измислен „факултет“ в АМТИ?
От чиста алчност, сиреч? Наглост?
Великият фолклорист Асен ДИАМАНДИЕВ -дългогодишен директор на прочутото Музикално– създаде честен и почтен Филиал на Софийската КОНСЕРВАТОРИЯ за Народна Музика. (И Танци). Признаха го впоследствие за Академия = за СЦЕНИЧНИ изкуства.
Които се развиват във ВРЕМЕТО, върху сценичен подиум, за определено времетраене.
Различни принципно от ВИЗУАЛНИТЕ, статичните, неподвижните, „изобразителните“ наричани по инерция макар че не изОБРАЗяват отдавна.
Откъде-накъде в малка Българийка самозвани махленци ще се потупват одобрително един-друг, ще се харесват и ХАБИЛИТИРвАТ НА ВОЛЯ? Докога ще липсва Факултет „ЦИРК“? С катедра „:Стриптийз“, в която докторати ще раздава милата П.П.П.?
МУТРИфикация до БАНда!
‘СВИНЯВАМ СА, АМА АКО ПРОЛЕТНИТЕ ‘СЛОЖБИ ОТНОВО НЕ СА ЖУРИРАНИ ОТ (СРЕДНО КОМПЕТЕНТНО) ЖУРИ КАКТО СИ МУ Е РЕДЪТ === ТО ЗНАЕТЕ ЛИ КЪДЕ МОЖЕТЕ ДА СИ ГИ ПЪХНЕТЕ?
ДА, ИМЕННО!
АКО СА ОТНОВО ПО ЛИЧНИТЕ ВКУСОВЕ НА ОНАА ПРОСТА ПЛОВДИВСКА ПЕТКА „проф“ „д-р“ „академик“ Лардева, Член-Кореспондент на БАНда, Хонорис Кауза на ЮИУ „Странджа-Сакар“ =П.П.П.= и несменяем (по липса на какъфто и да било интерес към АМТИ +И +Цирк) „КУРАТОР“ от общинската заплатаджийница, то може да ме домързи и мен както всички останали (изкл. ШуроБаджанаци!)
МУЗИКОвед е на който му пречат ръцете да прави музика, та го слагат да прелиства нотите, докато някой свири Сонатата.
ИЗКУСТВОведът не умее Круша да изрисува като му дадеш моливче и боички, затова се прехранва като се навърта около АРТаджийЦи с кудкудякане, словесност, обяснения, оправдания, извинения, ОЦЕНКИ, ПОТУПВАНЕ…
КУРАТОР щяхме да правим една племенничка от Мичкюр, че за нищо май не става, ама се отказа, милата, не харесва равнището на естетическите вкусове и практики в Наше Село. Записа се Политик при ЦвеЦве в САРБ =Селянки За Американско Развитие на БГстан= бившите „Граждани…“ от изгасващия ГЕРБ
По объркана статия не бях чел…
Милата леко се е позагелпила и тя вместо да се придържа към Задачата =ИЗЛОЖБИ= малко е кръшнала лъм по-заможен Батко, който й е снесъл повечко БАКШИШ.
Не е самичка тя, в „екипа“ на ПодТеЛето оима и друг един подкупен писач -Фьодор КараКАЛИНКА, Лауреат на залажала буца бронз.
А от друга страна – НАИСТИНА ЗА ИЗГАСВАЩОТО НАЧИНАНИЕ НА ИЗЛОЖБИТЕ НЯМА КАКВО ТОЛКОВА ДА СЕ ПИШЕ.
НИТО ДА СЕ ГЛЕДА.
ДА СЕ …КУПУВА ЛИ?
ХА!