АктуалноЖивотЗабавлениеКултураНовини

Балетът владее Града на тепетата

„Безброй вдъхновения“ даде началото на четиридневна балетна приказка в Пловдив (ГАЛЕРИЯ)

Даниела Калчева

Единадесетото издание на детският Международен балетен фестивал „С любов за танца“ стартира с най-новия спектакъл на пловдивското Балетно студио „Буратино“ в първата юнска вечер на 2019-а година.  В него взеха участие всички възпитаници на балетното студио, от най-малките до най-големите, а солисти бяха Елица Йовчева, Василена Кючукова, Даниела Калчева, Константина Константиниду, Мила Чернева и Теодора Богоева.

Точно в 19:30 часа завесата на сцената на Градски дом на културата „Борис Христов“ се вдигна и тържественото откриване започна с представяне на гостите от различните градове на страната и чужбина. В рамките на 2 дни гостите ще имат възможността да представят своите умения в балетното изкуство пред професионалното и детското жури на фестивала. На 2 юни от 19:00 часа на сцената на ГДК „Борис Христов“ всички балетни студиа ще представят своите групови изпълнения, а на 3 юни също от 19:00 часа пловдивската публика ще има шанса да наблюдава соловите и дуетните танци на участниците.

Фестивалната традиция бе спазена за 11-и път – на 1 юни, Международен ден на детето, откриването да е с премиерния спектакъл на балетно студио „Буратино“. Младите таланти на това красиво изкуство представиха фееричната постановка „Безброй вдъхновения“ по музика на М. И. Глинка. Хореографията е дело на д-р Бонка Матова и доц. Желка Табакова, сценографията и мултимедията са на Меглена Йорданова, художник- изпълнител на костюмите е ателие „Аглая“.

Човекът, който стои зад цялостният блясък на спектакъла, който неуморно през целия сезон се труди редом с децата от студиото, който ги напътстваше и критикуваше, когато имаше нужда, който превърна няколко танца в зрелищен спектакъл е ръководителят на БС „Буратино“ Маша Иванова. Без нея тази приказка, която гостите на фестивала видяха снощи на сцената нямаше да съществува.

„Безброй вдъхновения“ е спектакъл за музиката и танца, които се сливат в едно и карат зрителя да попадне в един свят, изпълнен с емоция, страст и любов към балета. Всички деца дадоха всяка една частица от себе си, от сърцата си, от душите си, за да пресъздадат магията на танца пред аудиторията – гостите на фестивала, родители, приятели и близки.

Мигове преди старта на спектакъла, преди магията да се случи, солистите си обещаха да танцуват с душите си, да стъпват без страх, а с воля и любов. Обещаха си да не се страхуват, да се раздадат до край, да се забавляват, да отблъснат сълизте и болката и да плачат на финала, след като се затвори завесата, но да плачат от щастие, от радост…

И така децата на Пловдив, децата, отдадени на танца, всички възпитаници на Маша Иванова дадоха старта на няколко вълнуващи дни, през които балетът ще влаее града под тепетата.

Снимки: Маги Стоева и Борис Добрев за Под тепето

Автор: Даниела Калчева – стажант

Даниела е лауреат на конкурса „Написано за Пловдив“, организиран от район „Централен“. Тя спечели с есето си „Пловдив – древен и вечен“, а част от награда ѝ е стаж в медиите Под тепето и Капана. Талантливата Дани е в 11 клас на Хуманитарната гимназия „Св.Св. Кирил и Методий“ и е солист на Балетно студио „Буратино“ (снимка на корицата).

Дежурен Редактор

Екип на Под Тепето - Наистина Пловдив

23 коментари

  1. Не мисля, че има смисъл да се обяснява на хора, които си нямат ни най-малка представа от нещата през които преминават децата и педагозите им, за да сътворят това вълшебство на сцената! Макар и да се кара, което е напълно нужно в балетното изкуство, госпожа Иванова е обичана и уважавана от всички деца. Има много балетни школи, но колко от тях могат да се похвалят с това, което са постигнали? БС Буратино е една от тях, защото благодарение на Маша всичката тази магия и красота се осъществява и смея да твърдя че г-жа Иванова е един страхотен балетен педагог и човек!

  2. Не знам защо всички са останали с такова впечатление от Маша. Да, вика, да, ядосва се, но никой не си задава въпроса „защо?“. Може би, защото има причина, може би вика и се кара на децата, защото има нужда. Не знам какво искате от нея да гали децата с перца и да ги оставя да си правят каквото си поискат, да скачат по сцената напред назад без дисциплина. Това ли искате? Да отидете да гледате децата си уж на „голям концерт“ , а те какво да правят – да ви махат от сцената , да се разсейват и да се лигавят. Мога да ви кажа, че ако в едно нещо няма дисциплина, ако се оставят нещата да се случват от само себе си ще кажете, че госпожа Иванова не си е свършила работата. Но какво се случва? Явно някои родители не могат да приемат факта, че децата им са разглезени и че дори не разбират какво се иска от тях, колкото и малко и да е то. Ако госпожа Иванова не беше държала децата стриктно спазващи правила, то това, което се случи на сцената нямаше да се случи. Да, трудно е, балетът не е лесен, не се учи с мили думи! Който не може да издържи е свободен да напусне залата по всяко време.!!! Нима смятате, че едно дете може да се превърне в успешен танцьор без строг контрол и само с няколко тренировки? Не, това се случва с годините. Истината е, че всеки може да отвори тук и да напише коментар, но дали наистина знае каква всъщност е истината и дали това, което пише всъщност е достоверно. Мога да кажа, че ако госпожа Иванова не държеше така здраво юздите ,децата щяха да са поредните самодейци. Призовавам всички вас да спрете да поствате коментари, без да знаете истината зад всичко.

  3. Всички вие които говорите за Г-ж Иванова ходихте ли някога при една репетиция да видите как се прави един такъв спектакъл? Не! Знаете ли как се прави един спектакъл? Не! Знаете ли какви степени има един успешен спектакъл? Не! Знаете ли колко време ще отнеме на малки деца да учат едно парче от хореографията и да стигнат до синхрон и музикалност? Не! Тогава защо говорите зад гърба на един педагог които знае всички тези неща и достига до степен на един перфектен балетен спектакъл? в Пловдив няма никаква друга балетна школа коята да достига на нивото на тази школа. И говорим за школа, не за музикално училище.. Аа и както говориме за музикално училище.. Ходихте ли в Русия при ваганова при болшой и като цяла при една руска школа? Видяхте ли как се държат там учителите при малките деца? Ако не знаете отворете YouTube и ще видите!!!!
    Балета трябва да има дисциплина!!! Без това нищо не става!
    Както вие крещите на децата ви защото са счупили 1000 пъти една чаша така е и при балета. Както вие си опитате детето ви да има дисциплина и да се държи както трябва вкъщи и пред други хора така е и при репетициите на балета за да се държат децата както трябва в сцена на един спектакъл.
    Резултата е че след всичко крещение, децата след като затвори завесата са толкова щастливи че плачат от радост и са играли с душата им и се забавляха.
    Така че за всички които говорят за Маша Иванова аз ще кажа следващо… Говорете за нещата които знаете и ще учили. Ако мислите че вие можете да правите един такъв спектакъл тогава почвайте от сега и ще видим какъв резултат ще имате.

  4. Поздравления за успехите на младите балерини включително и на Маша. Но на каква цена е това? От племенницата си знам, че госпожа Иванова нарича децата по изключително обиден начин, удря ги и упражнява психически тормоз над тях. Това влияе на нервната система и психика на горките деца. По едно време се чудих дали да се обадя на „закрила на детето“.

  5. На миналия концерт съвсем случайно останах, когато се отвори завесата и фотографът трябваше да снима децата. Маша излезе и започна да крещи на малките и да ги строява сякаш са в казармата. Явно наистина отношението и е такова, каквото изглеждаше тогава… Възмутих се и не отидох на тазгодишния концерт, няма и да отида повече. Не желая да подкрепям наилието над деца.

    1. Един известен български режисьор беше казал в своя книга – „Непосветени, не ходете на адовите репетиции в театъра. Тези викащи хора се обичат“.
      Така е и в БС „Буратино“. Знам го, защото повече от 10 години съм свързана с балетната школа като родител. Да, ядосвала съм се на Маша, когато детето ми се е връщало разплакано. Да, казвала съм – откажи се! Не се отказа въпреки „глътни си корема“, „направи го пак“, „кога ще се научиш“, „пак ли ти“, „двойкаджийка“, „ръцете са ти като кренвирши“ и още и още…
      Маша обича децата си и това, което прави. Тя успява да направи колектив. Децата в групите й са приятелки извън залата. Това е най-важното нещо за мен – да се чувстваш част от общност. Тогава си силен, тогава можеш да направиш чудеса, тогава има с кого да съпреживееш и доброто и лошото. И повярвайте ми – доброто в „Буратино е повече!

  6. Отворих този сайт от фейсбук и като гледам коментарите съм силно натъжена.Не знам дали е вярно, че госпожа Иванова се държи така, но ако е истина съм дълбоко разочарована. Горките деца! ??

    1. Така… Няма как да бъдете възмутени от нещо, за което си нямате ясна представа за какво става на въпрос. Децата, които играят там се учат на дисциплина, коректност и уважение. Мога да го кажа, защото знам много деца които от малки тренират при Иванова и те нямаше да бъдат такива изградени личности каквито са до ден днешен. Всичко е до дисциплината и ако според вас насилие е да вкарваш в релси разглезените деца, то не знам. Важното е от малки тяхната психика да е здрава, защото ако го нямаше този хъс и кураж Иванова, до сега да е било пълна анархия, както и навсякъде в другите школи. Нямаше да бъде това представление ако не беше тя и нямаше да бъдат тези деца, ако Маша случайно ги е накарала да се махнат. За мислете се най-олемите в групите са преминали през всичко това и ако сте присъствали на концерта ще можеше да се уверите, че усилията и вика лята не са били напразни и че удоволствието им към балета и всичко свързано с него им го изписва на лицата.

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина