Кои и защо отсъстваха на церемонията на площада снощи
Разединени сме. Това е заключението от честването на Деня на Съединението и Празника на Пловдив вчера. Празникът мина, но си оставаме все така разделени. Във всеки смисъл на думата. Най-категоричен сигнал за това дадоха основните политически играчи през целия празничен ден. В по-малка степен го направиха и неколцина от публиката пред паметника, които ръкопляскаха или освиркваха тази или онази личност и абревиатура. Сериозно старание в тази посока обаче положи и пловдивският митрополит. Празникът не разми разделителните линии, а ги подчерта.
Денят започна с вербална политическа агресия между непримиримите противници Румен Радев и Бойко Борисов. Въпреки, че на площада президентът изнесе обединителна реч и заяви, че сме узрели да преодоляваме разделенията си в името на просперитета на нацията и че е време е да излекуваме комплексите за политическа обреченост, държавният глава отвори задочния скандал с бившия премиер с изречението „единствените думи на Борисов, които имат значение, са тези, които ще произнесе пред следващия главен прокурор”. Произнесе го на обиколка в областта сутринта. В отговор, лидерът на ГЕРБ дойде в Пловдив, поднесе цветя заедно с младежи и съпартийци на паметника на Съединението следобеда, а после изнесе тирада в хотел „Империал”, посветена основно на Румен Радев, служебното правителството и политическите опоненти. „ Съединението, Радев, не е само твоите хора да си гледаш, а всички други да са ти лоши”, обърна се Борисов към президента.
В последствие представителите на ГЕРБ бойкотираха тържествената церемония на площад Съединение. За първи път. От обида или фрустрация. Нито една от знаковите политически фигури от формацията не присъства на заря-проверката вечерта. Дори бившият кмет Иван Тотев, който осем години бе на първа редица там в ролята си на домакин. Единственият представител на ГЕРБ на площада бе наследникът му Здравко Димитров. Който пък не присъства на партийната акция пред паметника на Съединението преди това, нито на сбирката в хотел „Империал”. Което отваря допълнителни въпроси в посока вътрешно разединение…
Но най-интересният отсъстващ снощи бе Николай Пловдивски. След като сутринта бе открит паметник на Гаврил Кръстевич в двора на „Св. Богородица” митрополитът заговори за „реч на омразата” от страна на Захари Стоянов спрямо Кръстевич и на практика сложи историческа разделителна линия между двете възрожденски фигури.
Търпение, търпимост и толерантност. Това е най-важният урок, завещан ни от Гаврил Кръстевич, каза в словото си митрополит Николай при откриването на паметника вчера. И продължи така: „ За да бъде, според нас, оценката правилна на дейците исторически и съвременни, трябва да бъдат зададени три прости въпроса: Вярвате ли в Бога? Обичате ли българския народ и готови ли сте да пожертвате личния си статут и амбиции в името на България? Гаврил Кръстевич е отговорил утвърдително и на трите въпроса. Затова Българската православна църква го слага на пиедестала, на който днес го поставяме и вярваме, че никой няма да дръзне да оспори това наше решение. Колкото до трите въпроса- тях Гаврил Кръстевич ги отправя към съвременните български политици. Нека заставайки тук, пред него, те си зададат тези три въпроса и им отговорят, всеки за себе си- вярват ли в Бога, обичат ли народа си и готови ли са да пожертват егото си за България”.
В крайна сметка обаче той демонстрира тъкмо обратното. Не прояви търпение, търпимост и толерантност и не пожертва егото си, за да даде знак за единение към публиката на площад Съединение и хората пред телевизионните екрани. Митрополитът церемониално не присъства на церемонията (простете за тавтологията). Той все още е обиден от заря-проверката през 2018г., когато заради протоколен гаф напусна бесен събитието на площада още в началото му, преди словата на кмета и президента. Припомняме, че тогава пред паметника се случи сбутване, тъй като много от политиците напираха да са на челна позиция. Още в първите минути от тържеството от него отпадна единственият човек с църковна одежда, след като представителка на президентството дръпнала за ръкава Николай Пловдивски, за да го позиционира на втория ред в официалната група. Митрополитът размени няколко думи с дамата от президентството, сърдито се врътна и напусна площада.
Е, не е забравил обидата. И егото си не е загърбил. Също като българските политици, към които се обърна в речта си пред катедралния храм.
Щом загърби Съединението, тогава фелдфебелът да престане да натрапва поповете си за всяко събитие обществено; и военно, най-вече.
Коскоджамити строителства и случки от 1944 д0 1989 станаха съвсем успешно
БЕЗ ПОП
Признайте си сега! Толкова много думи и напън за „журналистика“ не бяха заради обзор на празника, а да поплюем по Митрополита.
Трън ви е в очите той.
Но нищо ново под слънцето, дет’се вика. Св. Иоан Кръстител беше обезглавен, също понеже беше неудобен, със своето слово, на една покварена жена.
И вие сега, сити журналя, освен да хвърляте кал по достойни хора, друго не умеете.
И чудно е, и странно как един човек, който видимо е далеч от православието, смее смело да се изказва по въпроси свързани с Църквата и служителите Божии.
Ако вярвате в Бога, не Ви ли е страх от Него, тъй да хулите? А ако не вярвате, тогава що за авторитет може да бъдете?
Казваш (цит.): „…смее смело да се изказва по въпроси свързани с Църквата…“ нечленоразделно.
Отговорът е простичък:
ЦЪРКВАТА БЕШЕ НАРОДНА по едно време!
Неясно защо ти скимна с размътеното съзнание (неизтрезняло?) да набъркаш в разговора за МУТРОПОЛИТика Светия Предтеча?
Но ако ще ровичкаме преди епохата на християнството, напомням ти, че от Дома Божий самият Иисус прогони алчните материалистични търгаши.
Ако мутрополитът беше верующ, щеше да се съобразява, че му предстои Видовден!
Всеки го пека Съд!
Плюете по Митрополита без да го познавате, без да сте се поинтересувате с какво е допринесъл за вярата и за Църквата.
Той е достоен архиерей. И Слава Богу, че ги имаме
Обикновено масовката се информира за хората от мнението на недобронамерени медии. И нали н обществото му е трудно да мисли самостоятелно, приема за истина инфото и мнението на жълтите медии.
Връзката между владиката и Св. Иоан е, че Св. Иоан е изобличавал греха и е подканял към покаяние, заради което е убит – бил е неудобен на властта и силните на деня. И Митрополита изобличава и не си мълчи, съответно е недолюбван от изобличените. Всъщност и Христос за това е разпнат. Заради гордите умове на онези, които се почувстваха изобличени и не се покаяха. И Господ го казва: “ ако Мен гониха и вас ще гонят“ така че хулите по свещениците и в случая по владиката не са нищо ново под слънцето.
Но жалко за нас като общество, щом с лекота плюем духовниците.
Непросветен народ сме. Но не защото нямаме добри учители, а защото не искаме да чуем, заради огромната гордост и его, на които робуваме.
И да ще дойде Съдния ден и тогава ще е страшно.
Бог да ни помилва.
СЕЩАМЕ СЕ ЗА ЕДНОГО:
„…заради огромната гордост и его, на които робуваме…“
„…заради огромната гордост и его, на които робуваме…“
„…заради огромната гордост и его, на които робуваме…“
Мутрополит!
Подла лъжа е, че „…Митрополита изобличава и не си мълчи…“ след като всички узнаха за славословията и дитирамбите възхваляващи РежимаБоБоТРИ и лично самия БоБо.
Най-обикновен подмазвач!
А че го „недолюбва“ населението (ах, таваришчи, стига сбългаросъветския език!) = това се дължи на личните му особености. Народецът не пасе трева, не е кьорав.
Г-н Дернев, няма нужда анализът на честване на Национален Празник и най-вече Пловдивски да го връзваш към доказано нездравия (4-тий км., Карлуково) МУТРО’ПОЛИТ’ик =навлек, парашутиран от потомствената Номенклатура на БКП да коли / беси с Нотариални магьосничества из Румелията.
С Герголюб БАРЕТОВ (монашеско име няма, а кара с даденото от Тати-Баретата!).
Колко ти снесе, за да му публикуваш цялостно бъртвежите =лесни лицемерни клишета от прогимназиалните читанки?
Той си има свой си Сайт, своя си Телевизия, освен взводовете БИЯЧИ каквито досега никой пловдивски Пастир не си е позволявал. Ако ще му служиш като говорител, Агит-Проп Стенвестник, тогава оттук се махаме за до го слушкаме пряко.
Нация от ПОСЛУШНИЦИ.