Приключва реставрацията на красива сграда срещу Халите (ГАЛЕРИЯ)
Няколко години продължи дейността по сградата, запазени са всички детайли, но в ново цветово решение
G като Георгиев- II
Около 3 години продължи реставрацията на разпадащата се преди това красива сграда на частта от малката уличка „Феликс Каниц“ срещу Халите. Къщата бе купена от пловдивския бизнесмен Димитър Георгиев преди около 5 години, след което е изработен и съгласуван проект с НИНКН (подробности за покупката и проекта може да прочетете тук).
Крайният резултат спокойно се нарежда сред най-добрите примери за реставрация на историческо наследство у нас. Запазени са всички елементи, макар и в различно цветово решение спрямо завареното през 2017 година. Самото то – това от преди реставрацията – също, вероятно, не е автентично. Художественото решение на реставраторите е в популярен за подобни проекти цвят – подобен бе изборът за боядисване на също отлично реставрираната сграда на края на Малката главна до БНБ.
Най-съществената част от реставрацията са отлично запазените и реставрирани декоративни елементи в над 100-годишната сграда. Всички елементи около прозорците, на балкона, по корниза, както и запомнящият се елемент над входа – и под еркера – са в автентичния им вид.
Освен цвета, нови са дограмите, както и добавеното художествено осветление. Друга промяна има в металната решетка над вратата. В оригиналния вид вратата бе с инициали „Ц.К.“, вероятно на предходния собственик или от някоя институция. Сега на това място стои латинско G, от фамилията на новия собственик Димитър Георгиев.
Същото G се появи и на закупената и реставрирана от него ъглова сграда до Радиотелевизионния център.
Напълно съм съгласен , с последните редове.
Отговорът е към 23.04.2021 7.16 pm
„РВ“ Какво казваш?
Ами кажи го РАЗБРАНО, така че и даже другаря „Калоян“ да вдене, че
РЕМОНТ и РЕСТАВРАЦИЯ са съвсем различни неща. Цит. 7:16:
„…Даже да се повдига такъв въпрос е нездравословно, понеже подлъгва публиката и размива множество огромни разлики между
РЕСТАВРАЦИЯ и …РЕМОНТ…“
„РВ“ =без докачение, ама НЯМА ЗНАЧЕНИЕ ДАЛИ СИ СЪГЛАСЕН.
Това не е въпрос на съгласие, консенсус или МНЕНИЯ.
РЕМОНТ и РЕСТАВРАЦИЯ са твърди термини от ТОЧНИ науки. Музикология тук нема. Нищо „хибридно“ „акредитирано“ от КАЛИНКОвластелина или не.
Евала за реставрацията, но цветът ми идва малко шок…
„Калояне“, това е погрешно наречено „реставрация“ от учил-недоучилия архитектурски и градоРАЗстройствен СПЕЦ на ПодТеЛето.
Дотолкова им разбират ЛАУРЕЯТцИТЕ по журналистика.
РЕМОНТ …“приключва“ (обикновено се споменава СЛЕД ФАКТА = POST FACTUM, ама нейсе, в хем ДРЕВЕН пък ВЕЧЕН може, може…)
Преди да получи задължителните за практикуване в Попрището на забележителната пловдивска Архитектурна Колегия -омаломощена от ТОТЕВия инДжинеринк- ОЦЕНКИ, оценки няма компетентност да раздава нахалният акад. проф. д-р Фьодор КараКоЛИНКА, чл-кор. БАНда.
„…Крайният резултат спокойно се нарежда сред най-добрите примери…“ АХ, СЕСТРО, #КОЙ ТИ КАЗА, МА?
Без „ви’шо“ може -макар и хибридно АртМениджСергиджи от РабФак АМТИ (+И!); но по дюлгерство поне Строителен Техникум требе квалификация, друже.
Верно, че КАЛИНКИ управляват БГто отдавна, но поне в Града нека отървем градоРАЗстройството от самозванци!
По архитектура дайте думата на дипломираните архитекти, не на подкупни махленски „разбирачи“.
Словесността на Фьодор КараКоЛИНКА още от заглавието смърди на посредственост: „Приключва реставрацията на красива сграда..“
КРАСИВост не съществува обективно, професионалистът другояче хортува, какиното!
Скоро очакваме Втора Серия „ПРИКЛЮЧИ вече …“ =познаваме му табиетите на тоа, така до пенция дребнотемие за всякоя Керамида из Наше Село . . .
Колко си прав, да знаеш. Само че „културният журналист“ Караколев е вече и с награда Пловдив за проникновените си статии за пловдивската култура и архитектура. Мда…
Само дето това, дето го пише той и аз мога да гугълвам или намеря в книгата на Алваджиев за Пловдив.
Освен това има и още да учи българския език, цитат:
„…спрямо завареното през 2017 година.”.
Верно е „спрямо завареното ОТ 2017 година“.
Ама няма нищо, за втората награда има време да се понаучи. Тя му е вече вързана в кърпа, с таланта му и под опеката на такива културтрегери като Под Тепето …
Хем дотогава ще има време да разбере, цитат:
„В оригиналния вид вратата бе с инициали “Ц.К.”, вероятно на предходния собственик или от някоя институция.“
Е, Теодоре, и без награда Пловдив, знам чий са тези инициали.
Дерзай!
А оригиналният цвят, какъв е бил? При реставрацията, не може да не е открит най-отдолу. От едното любопитство питам…
За разлика от богато и изкусно изографисаните възрожденски къщи и Палацци, където се търси и намира, запазва, реставрира и експонира всякоя чертичка от Майстора, в този тип сгради нито има значение това, нито се преследва (в края на 70-те цялата Главна се преоформяше по един цялостен общински проект за „естетизация“ =съчинение открай докрай).
Даже да се повдига такъв въпрос е нездравословно, понеже подлъгва публиката и размива множество огромни разлики между
РЕСТАВРАЦИЯ и …РЕМОНТ.