Очевидно идеята е опазване на културното наследство, но това ли е най-подходящото място в Пловдив?
Арт инсталация. Това представлява камарата чували на площад Римски стадион в центъра на Главната улица на Пловдив.
Стотици полиетиленови чували, наполовина посреберени, които на пръв поглед изглеждат като защитно съоръжение или приготвен за изхвърляне боклук.
Автор на инсталацията „Стената“ е Севдалина Кочевска – разпознаваем пловдивски художник. Кочевска от години е сред системните участници в изявите на „Изкуство днес“ („Седмица на съвременното изкуство“, „Арт позитив“).
500-те чувала върху стената на Римския стадион са част от временните художeствени намеси в градска среда под формата на инсталации в поредното издание от Седмицата на съвременното изкуство в Пловдив, което се открива на 2-ри септември, като част от Есенния салон на изкуствата.
Обявено е, че инсталацията ще остане до 11 септември на това място.
Още нещо, Севдалина Кочевска е автор на инсталацията „Връзки“ от миналогодишното издание на фестивала, станала скандално известна като „поцинкованите кофи“.
Припомняме, че заради тази арт провокация се разразиха супер остри реакции и политически и обществени, стигна се до скандал в местния парламент.
По темата за поцинкованите кофи
След тази информация, няма спор, че ефектът на 500-те чувала върху стената на Римския стадион е търсен умишлено и провокацията е явна.
По думите на автора „барикадата“ е строена по фотос от войната в Украйна.
Очевадно е, че идеята тук е опазване на културно-историческите паметници от варварски разрушения, но в контекста на варварите в Града под тепетата много добре експонирания Римски стадион не е най-подходящото място. Още повече в разгара на туристическия сезон.
Мястото и е в една една друга територия – в забравения от години Тютюнев град.
6 години от страшния пожар в Тютюневия град – ГАЛЕРИЯ
Може би там е идеалното място на барикадната стена срещу посегателствата върху културно-историческото наследство.
И жива верига не спря събарянето на тютюневия склад (ГАЛЕРИЯ)
Чувалите са 500 и са пълни с дунапрен, за да могат да бъдат хем обемисти, хем лесни за пренасяне, обяснява авторката.
Дали пък, заедно с организаторите на фестивала не биха приели идеята за преместването им?