ПОД ТЕПЕТО има нов епизод!

Гледай сега!
АктуалноГрадътЖивотЗабравеният градИзбор на редактораКултураНовиниОбщина Пловдив

Какво да е бъдещето на сградата на БНБ?

Какво да е бъдещето на сградата на БНБ? Отговорът на този въпрос търси Община Пловдив с конкурса „Трезор за идеи”, който бе финализиран днес с откриването на изложба с всички общо 42 предложения, внесени в рамките на идейната надпревара. Всеки един от проектите е намерил място в експозицията на открито край Военния клуб, като разбира се, основен акцент в нея са премираните от журито концепции за нов живот на емблематичната сграда на Малката главна.

Три са посочените идеи победители. Това са две пловдивски и едно немско предложение- за филиал на Археологическия музей, за Музей на Пловдив и за Център за млади надежди в сферата на творческите индустрии. Първият проект цели разгръщане да експонира изключителните артефакти, с които разполага в момента РАМ, но няма къде да изложи. Вторият иска да разкаже цялата история на духа, градоустройството, архитектурата на Пловдив, а третият, немският, акцентира на съвременните търсения в изкуството и младите хора в сферата на културата.

Специално внимание в изложбата е отделено на още три проекта, които журито в конкурса е посочило като „резервни идеи”- предложение за средище за дебати „Арт форум“ с автор Мирта Билос от Великобритания, визуалният проект „Имерсивен център за творческо развитие и дигитални изкуства“ с автор Михаил Огнянов и„Гръбнакът: културен ренесанс в Пловдив“ на творчески колектив Цу Чин Хуанг, Ю Хсин Лий и Тинг Чен Ву от Тайван.

Представени са още идеите за актова и бална зала на арх. Илко Николов и колектив, концепция за технологичен център с присъствието на много роботи в него, споделено работно пространство, Музей на биоразнообразието, Банка на знанието, пловдивска Агора, Градска обсерватория и прочие. Вниманието на гостите на откриването на експозицията се фокусира и върху концепцията за градска къпалня от Токио, която е най-нетрадиционното предложение за функционалност на банковата сграда.

„В момента кметът се запознава в детайли с посочените от журито предложения. След това ще търсим обществено съгласие относно идеята за реализиране на проект в сградата на БНБ и ще обявим архитектурен конкурс, тъй като към този момент говорим само за функцията на зданието. Не искаме да спираме с тази наша инициатива и финалът на конкурса „Трезор за идеи” всъщност е само началото. Тази седмица трябва да имаме и количествено- стойностна сметка на реставрацията на фасадата за паметника на културата, след което ще направим обществена поръчка за дейностите по нея”, обяви зам.-кметът по култура Пламен Панов.

Ивайло Дернев

Един от създателите и главен редактор на сайта Под тепето.… More »

16 коментари

  1. От Античния стадион можеш да видиш едното му крайче, допълнено от всевъзможни архитектурни добавки, парапети, стълбища, асансьори и помещения. Също така малки части могат да се видят при добро желание в мазетата на два магазина по-надолу. Това е като да си представиш целия римски форум, гледайки изкопаната дупка в площада с трите фалшиви стоманобетонни колони. Та значи става въпрос за различни неща.

    1. Точно така е, прав си, ландшаф… нейсе, но трябваше да му го лепнеш като ОТГОВОР непосредствено под завистливото му заяждане

      ото може и да не загрее, че пишеш до него = ???

  2. За заинтересуваните пловдивчани- проекта на другарката Топалова, архитект, включва експониране на бутафорни макети на археолог.обекти в града, които можеш да видиш и е задължително, в оригинал, включително макет на античния стадион, който е на 50 м от сградата на банката. Това само „титан“ на архит.мисъл може да измисли.

    1. Полковник, ЪИЪАНичната ти критика е правилна. АЛА:

      ПОКАЗАНИТЕ ЕКСПОНАТИ СА ПОСВИЖНИ.

      ВАЖНОТО Е, ЧЕ ИНТЕРИОРЪТ Е ЗАПАЗЕН ‘Н’Е’П’О’К’Ъ’Т’Н’А’Т’ -А? А?

      КАПИШ…?

      ТУРНАТИ СА ОТ НЕМАЙ КЪДЕ = ПРИНУДЕНИ ДА пълнят картинки заради състезаващите се гиздави хубавини от КАДЪРНИЦИТЕ ОРГАНИЗИРАЛИ ТЪПАТА ПАКОСТНАЯ „ВЪЙСТАВКА“ – – – кис-кис

      1. ТИТАНична критика (от АБПФК)

        ПОДВИЖНИ са експонатите – Археол. музей е пълен със ОРИГИНАЛИ. . . . лесно се нареждат и пренареждат за разлика от АРТизг7зица

        -извинявам се за печатните грешки

  3. Напълнo нoви yсeщания в ceкca: поcтояннa еpекция в пpодължение на някoлкo чaса, издpъжливoст като бик, зacилва ycещанията, yдължaва оpгaзма, пoдобpява кaчeствoто на вкyса и цвeта на cпepмата. Toва е наиcтина гoтино нeщо, жeна ми наиcтина го хаpеса. Кyпиx тyк–- https://do.my/texx

  4. Поздравления за международния конкурс и последващото обществено обсъждане.

    А шестте премирани предложения впечатляват със своето разнообразие и всеобхватност.
    Някои от тях акцентират върху съвременните търсения в изкуството, средище за дебати, дигиталните изкуства и т. н. и е радващо, че общината ги има за свои приоритети.

    Тук му е мястото, обаче, да стане дума и за Археологическия музей в Пловдив.

    Въпреки, че е най-старият в България, той отдавна изнемогва в малка и недостатъчна сграда.
    Музеят притежава 250,000 експоната, от които наличната сградна площ му позволява да покаже едва 4,000 (четири хиляди!) от тях.

    Логично е да се запитаме може ли бившата сграда на БНБ да стане част от музея.

    Доколко това ще премахне сегашната пословична теснотия и има ли по-добри налични решения.

    Не случайно едно от предложенията в конкурса е сградата да стане част от Археологическия музей!

    Ръководството на музея би могло да извести дали сградата е подходяща като архитектура, интериорни пространства, местоположение в града и т. н.

    Между впрочем, много е важно да се запази най-ценното в сградата – нейната оригинална архитектура.

    И разбира се, ще има ли кметско решение най-после Археологическият музей да е водеща културна институция функционираща в нормални условия (сгради).

    Или ще направим от величествената сграда, наследена от БНБ, една “красива шапка” за града, когато най-старият археологически музей в България – Пловдивският, “няма обувки”.

    1. Добър коментар въпреки излишните любезности в началото за разните фантзсмагории в услуга на нечии апетити.

      Безспорно АРХЕОЛОГИЧЕСКИЯТ Музей / Администрация най-естествено ще оползотвори Старината без да я компрометира. Даже ТРЕЗОР си има за Панагюрското!

      Всякакъв опит от СелСъвета и от мераклии СЛЕД приключването на официален конкурс да нарушат РЕГЛАМЕНТА и да обсебят имота

      СА ПОДСЪДНИ, г-н Началнико!

  5. Тези упражнебия застреашават интериора и архитектурата на ценната старина. Колкото по-гиздаво показани – толкова позле!

    СЛЕД КОНКУРСА – приключен и журиран – йудкудякането ВРЕДИ.

    ПАКОСТНО КУДКУДЯКАНЕ каза:
    17:38ч, понеделник, 26 август, 2024 в 17:38ч

    след класирането начело на СПЕЦИАЛИСТИ Топалова/Тенев изложбата става излишно усилие и разноска, пакостно дори.

    Няма нужда от още мормонски проповедници и свърталища.

    Няма нужда да показват фантасмагории които НАРУШАВАТ ВЪТРЕШНАТА И ВЪНШНАТА АРХИТЕКТУРА НА ЦЕННАТА СТАРИНА.

    АРХЕО-КУЛ-ТУРИСТЪТ П.П. заварен от баскетБОЛНИЯ мозъклия със самото обявяване на Конкурс „Трезор за идеи“ (ах, сестро!) доказа колко е плиткоумен и дори малоумен да не може да прецени „дали на чашата дръжйата да се сложи отвътре“
    Отговор

    ‘ каза:
    19:26ч, понеделник, 26 август, 2024 в 19:26ч

    апетити СЛЕД „конкурса“…?
    Отговор
    ‘ ‘ каза:
    19:32ч, понеделник, 26 август, 2024 в 19:32ч

    не бе, просто отбиват номера – оти ф КултурскиоКалендарин ймало ПЕРО за усвояване

    1. Хич не им е мястото в такава достолепна, кибар, тежкарска обстановка на несериозните маймунджилъци на съвременните „творци“ Да вървят на белоЦИМЕНТовата „археологическа античност“ на Източна Порта, където Радамеси водят кервани от динмозаври напук на Ново Село.

      АРТаджийци и
      АРТаджийки с техните
      АРТаджийчета
      да си налягат парцалите на Тепето в Първа Девическа Гимназия, където се търгува с дипломи, докторати, хабилитации и Хонорис Каузи

    1. Прав си, майна, и аз така си преДставях ЛаДалаверата – ала не мога да се начудя че вместо тихомълком да я извъртят кокетно онявиха световното „конкурсче“.

      От глупост, вероятно – те във фабриката за изг7зици ПЛОВДИВ’2003 така фун’ционирВат.

      Та сега гледай как Архео-Кул-Туристът:

      „Г7ЗЪТ МИ НЕ Е ОТЗАД!“

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина