Социалистите привидяха съветски джендъри около Римския стадион
Съветници от столетницата не познават собствената си история, но пък разбират от съвременно изкуство
Десислава Йорданова съзря провокация в графит от изложбата „Изкуството на свободата”, който обаче е реплика на съветски постер от 1941 г.
Иво Дернев
Колко силно може да се изложи една над 100-годишна политическа сила, която е позабравила историята и не познава дори собствената си идеология? Това нагледно демонстрира местната организация на БСП, която реши да създава скандал с нещо, което очевидно не разбира- уличното изкуство. Социалистите се опитаха да влязат в информационния поток и общата истерия срещу Европейска столица на културата, като атакуваха изложбата с фрагменти от Берлинската стена, подредена около Римския стадион. И тотално олекнаха.
Общинският съветник на социалистите Десислава Йорданова заяви на пресконференция за бюджета на града, че е възмутена от джендърите, изрисувани върху едно от бетонните платна в експозицията. „Изложбата съдържа противоречиви символи, проповядващи идеологията на различната любов. За нас не е приемливо тези изображения да стоят на главната улица“, заяви лидерът на БСП в район „Западен“ Десислава Йорданова, цитирана от Марица. Символите, за които тя говори обаче, проповядват идеологията, на която нейната партия се кланя.
Графитът всъщност е реплика на постер с щампа СССР и на него съветски войник целува литовски селянин. Оригиналното изображение се казва Liberated Kiss и е от 1941. То е дело на пропагандната машина на Сталиновия режим и цели да представи съветската армия като приятел, а не като окупатор. Плакатът, в който е цитиран самия Сталин, е символ именно на голямата политическа и идеологическа лъжа във времето на Втората световна война. Лъжа, разместила пластовете в Европа в продължение на почти 50 години след края й. Лъжа, на която очевидно и самата социалистическа партия вече не вярва. Десислава Йорданова го доказа. Но пък очевидно вярва на посланията на Изкуството на свободата, както се казва изложбата около Римския стадион.
Автор на графита, който „възмути” социалистите, е Кристиан Геми. Той е роден в град Орлеан и е един от знаковите съвременни френски артисти. Какво го е провокирало да претвори съветския плакат от 1941г., вижте във видеото от изложбата „Изкуството на свободата”.
Всички партии са наследници на БКП. Невероятно е, че сме в 2019г и все още има активно интересуващи се от партии.
БСП е наследник на престъпната БКП, един нейн представител цинично казваше, че вината се пиели само с мезе . Никой освен , че не пое вината, дори и не се извини, т.е. “социалистите“ са наследници на престъпници , това е основата върху която стоят днешните български левичари. Поздравления на Иво за материала !
Ааа ти недей така. Според собствените й думи: „тя е наследник на антифашистки род, а социалистическите идеи попива още в семейството си.“
Абе, вие луди ли сте? Това че е от БСП, не значи че одобрява и силно подкрепя всичко свързано със СССР и историята на комунизма. Това ми звучи, като щом гласуваш за БСП трябва да отидеш в Русия и да караш Лада!?
Натискат се, защото нямат друга работа, доста по-лесно е да плюеш, вместо да свършиш някаква работа смислено, много по-малко усилия изисква.
Друго си е да знаеш само да говориш 😉