ЖивотЗабавление

Логото на „Пловдив 2019” вече има собствен живот

Това бе част от целите ни още в самото начало, разкриха дизайнерите от ПУНКТ на събитието Типофест 2018

Красимир Ставрев и Георги Лазаров: Искахме да провокираме хората да говорят за новия символ, да дебатират върху него, да го използват, да импровизират, дори да се шегуват

Само половин година, след като бе създадено и официално представено, логото на „Пловдив 2019” вече има собствен живот. Това разкриха създателите му- дизайнерите от студио ПУНКТ Красимир Ставрев и Георги Лазаров. Двамата бяха сред лекторите в панела „Графичната идентичност като инструмент за комуникация на културните институции” в състоялия се в театъра международен форум Типофест 2018. Дизайнерите подчертаха от сцената, че идентичността на „Пловдив 2019” тепърва започва да се развива, а закачките с логото след представянето му провокирали дори децата им да импровизират върху него.

Това бе част от целите ни още в самото начало. Да провокираме хората да говорят за новия символ, да дебатират върху него, да го използват, да импровизират, дори да се шегуват. Целта бе логото да си има собствен живот. И то вече си има, каза Георги Лазаров.

И припомни, че дори психолози са анализирали новата визия и начина, по който тя въздейства. Като включили и Фройд в анализа по повод шеговитата реплика на авторското им лого, наподобяваща фалос. Всъщност в един момент стана така, че някои хора го сметнаха за официалния символ Европейска столица на културата. Дори още си мислят така. Заради социалните мрежи и реакцията на някои национални медии, обясни Красимир Ставрев пред публиката на Типофест 2018.

Двамата дизайнери дадоха и многото добри примери, в които малки бизнеси, занаятчии и творци използват логото в собствената си визуална идентичност или работа. Като майстора-пекарят Георги Лефтеров, който направи хляб във формата на новия графичен знак на „Пловдив 2019”.

Всъщност, логото на ЕСК 2019 може да се види навсякъде. Само отворете очи, казаха Ставрев и Лазаров, посочвайки снимка на автомобил, чиято задна чистачка е „измайсторила” символа на „Пловдив 2019” напълно случайно.
Идентичността трябва да работи за хората. Тя трябва да привлече повече публика. Това е смисълът на историите, които ние, дизайнерите разказваме, каза още Георги Лазаров.

В отворената дискусия с тях се включиха много техни колеги, а на сцената с дизайнерите от ПУНКТ бяха Аня Святловска, художествен директор в Музея за история на Варшава и Красен Кръстев и проекта му за Етнографски музей на открито "Етър".

Дежурен Редактор

Екип на Под Тепето - Наистина Пловдив

Един коментар

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина