МненияПод ножа

Николай свали маската, вече не е владика!

Любомир Минчев

И сто тояги на голо за владиката Николай са малко за онова, което върши. Изпитвам омерзение, че отново трябва да се хвана за расото му, но той все повече се превръща в цирей за църквата ни. И си казвам – добре, за последно да е, но не съм сигурен. Това не е някаква  битка срещу някакъв митрополит.  Приемете го като позиция за вярата, която няма нищо общо с насажданата от Николай. Ако сте съгласни, нека да е вярата на един град.
Да припомня как съм се изразявал за този божи служител  – църковен идиот, богохулник, който трябва да бъде цапнат през устата, главен лицемер на църквата, фалшив митрополит, главен опаковчик на републиката, след като опакова „Свети Кирик“, опакова реформите и опитва да опакова душите ни, фалшив митрополит, християнски талибан , брокер на недвижими имоти, атентатор срещу вярата на хората. Ако можете, добавете още нещо.
И пледирах, че Николай трябва да бъде отлъчен от духовните хора на този град и оставен в ръцете на политиците.  Това вече се е случило  и е голяма победа за вярата – вижте кои са слушателите  му и ще разберете, че е така.
Вчера Николай се превърна в политически оратор и сам призна, че Пловдив няма нищо общо с него. Абсурдно е това да е владиката на Пловдив, който от амвона на „Свето Преображение Господне“ наговори куп лъжи за местните данъци и такси. Николай нагло излъга, манипулира тълпата пред себе си, окуражен от присъствието на политици, в чиито обятия се чувства толкова комфортно, че и дяволът да го погали в този момент, няма да мръдне.  Наказанието за подобен владика е сто тояги на голо и прогонване от храма.
Николай се хвърля в политическа битка с главата надолу и това е краят му на духовен авторитет. Съмнявам се обаче, дали Пловдив е имал някакъв респект от владиката си. И това, което се случи вчера, е победа на вярата – градът е свободен да прогони от храма този политически търговец.
Най-смешното в тази ситуация е убеждението на Николай, че стои на някаква скала на православната вяра.“Елате, убийте ни, няма да мръднем от тази скала“, крещи владиката. Няма да мръдне, защото слезе ли от там, напълно е загубен. Владиката е наясно колко сигурна е тази скала, която няма нищо общо с православната вяра. Олигархично-масонската скала е  сигурното убежище на Николай.  От нея той с лекота громи миряните  и раздава ласки на политиците.  
Владиката открито подкрепи един кандидат за кмет и нападна друг. Това е най-малкото му прегрешение и за него да го съди началника Му. Но Николай най-после свали маската си и сега трябва да ходи без нея. А без маската  няма как да обясни, че е владиката на Пловдив. Това е голяма победа!
Без нея  трябва и  да престане да дрънка как църквата била стожер с душеспасителна мисия. Била е, но докато в нея не нахлу ченгеджийското поколение  попове и такива като Николай, за които са важни купувачите на индулгенции, а не вярата.
Изумявам се обаче, че едно парти на Античния театър може да предизвика съвсем основателен  бунт, а безобразията на владиката ги подминаваме с няколко язвителни коментари. Това нормално ли е?  И така до следващия погром върху църквата. Затова владиката става все по-нагъл. Оставили сме го да се разпорежда с вярата ни, сякаш нямаме никаква нужда от нея. Имаме, разбира се. Тогава да се разбунтуваме  за вярата си!

Дежурен Редактор

Екип на Под Тепето - Наистина Пловдив

66 коментари

  1. Не се бойте от хулите и крясъците, които ще се надигнат срещу нас. Църквата не е място за спокоен живот на клира. Тя е изградена върху мъченическия изкупителен подвиг на своя Основател, нашия Спасител и Господ Иисус Христос, Който умря за нас на Кръста. Един ден Той без съмнение ще се върне в слава. И тогава всеки един от нас ще отговаря за това, което е могъл, но не е направил за спасението на Неговия православен български народ.

  2. Кой си ти, че да съдиш? В този пасквил дето си го написал не личат християнска вяра, смирение и покаяние. Думите ти свидетелстват единствено за безсилие и бесовщина, и неслучайно няма да намерят отзвук сред православните християни, колкото и да ги призоваваш на бунт.

  3. Първият български светец княз Боян-Енравота, преди да погине произнася следните думи: Тази вяра, заради която аз сега умирам, ще се преумножи на българска земя. Напразно се надявате вие да я ограничите с моята смърт. Кръстният знак ще бъде на почит навсякъде, ще се издигат храмове на истинския Бог и чисти свещеници чисто ще служат на чистия Бог. А идолите и техните скверни жертвеници ще бъдат разорени така, като че ли не са съществували.

  4. „Атаките срещу традиционното вероизповедание на българския народ не са от вчера. Всевъзможни секти, парарелигиозни учения, всякакви езотерици, псевдопроповедници и лъжепророци шетат из българската земя и тровят душите на объркани и беззащитни хора и особено на нашите деца.
    Няма да поникнат класове от това зърно, не и в българската почва“.

  5. Здравейте и на вас , дебиле Тодоров! 🙂 как сте в тоя прекрасен ден? Не забравяйте да не минавт лоши и похотливи мисли през празната ви киферица, може вашият бог да ги види и да ви накаже незабавно и брутално 🙂 хехехе защото не забравяйте – ако не сте му платили достатъчно тоя месец, ще ви съди до края на мизерните ви дни!

  6. На автора ще кажа:Макар по всичко да личи, че сте безбожник , то знайте хуленето на владика със сигурност е грях и няма съмнение,че точно той е божия служител, тъй като Господ бог не оставя случайности и само той ще Ви съди!

  7. И да добавя. Никога повече няма да стъпя в църква на тея мърши след като видях как тоя владика слезе от чисто нова , лъскава кола и отиде да пръска миряните със светена вода и да рецитира глупости за смиреност и божието царство. Имаме един светец – дядо Добри дето стои отвън пред църквите и проси, а тоя шишкелак ми се вози в лъскави мерджани?!?!!! Ай да ви е…а майките тогава мога ли?

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина