АктуалноГрадътКултураНовини

Минеков: Не питайте колко ще струва – Пловдив ще има опера

Кметът Здравко Димитров обеща архитектурен конкурс, все още търсят място за сградата

Тристранен меморандум между фондация „Дом за пловдивската опера“, Община Пловдив и Министерство на културата за изграждане на сграда на Държавна опера – Пловдив бе подписан днес от Любозар Фратев като представител на неправителствената организация, кметът Здравко Димитров и служебният министър Велислав Минеков. Събитието се случва след дълги години работа от страна на фондацията по темата и сътрудничеството на институционално ниво между местната власт и служебното правителство.

Операта е знакова сграда, която ще представлява града. За съжаление навсякъде ползваме стари сгради, те носят история, но се нуждаем и от нови, коментира Велислав Минеков. „Не е трудно, не се плашете и не ми задавайте въпроси колко ще струва – колкото и да струва, това е знак, който определя града“, каза още Минеков.

Важно е да се подпише този меморандум, защото никой от нас не е обречен завинаги да е на този пост, каза още Минеков и добави, че по този начин служебният министър задължава всеки следващ на този пост да работи за изпълняване на този меморандум докрай.

„Едно от нещата, с които сме известни по целия свят са именно нашите оперни певци, така те ще имат своето място и в България, в Пловдив“, каза още Минеков.

Кметът Здравко Димитров пък на своя страна обеща Община Пловдив да организира архитектурен конкурс. „В най-скоро време ще го обявним, ще бъде международен, а сградата ще бъде хубава, знакова и свързана с Пловдив“, каза той и даде сравнение със сградата на Операта на Сидни, Австралия, която всеки разпознава по целия свят.

Той добави още, че следващата стъпка е намиране на място за сградата, като не стана ясно дали първо ще се обяви конкурс и в последвие мястото или първо ще се намери място, спрямо което да се организира самият конкурс.

„Работим в насока подбор на мястото, напреднали сме и мисля, че в най-скоро време пак ще се съберем да съобщим къде е то“, каза още Димитров.

Дежурен Редактор

Екип на Под Тепето - Наистина Пловдив

12 коментари

    1. Вертикалата на административната офис сграда е благоприятна задънка за продължитъелната хоризонтала на Главната.

      Всички служби компактно настанени там няма къде да идат, нито има смисъл, нито има полза, нито има сметка от налудните щения на агитката на Илийко Николов и ортаците му за Доходното им здание.

      Платежоспособна публика за БелКанто Опера в Града няма, а само за оперетни …потпури, с кебапче на клечка на теферич сред комарите

  1. Чета коментарите. Всеки е свободен да каже, какво мисли. Нека! Но кажете скъпи критици, вие какво направихте за града. Едно нещо, едно единствено. Който иска да направи нещо – търси пътища, който не иска – търси причини. Трудна работа е с политиците, вярно е. Но понякога се случват нещата, когато каузата е смислена. Viva la opera!

    1. Откъде-накъде нахалният тон: (цит.) „…кажете скъпи критици, вие какво направихте за града. Едно нещо, едно единствено…“ от някого, който вероятно с кудкудякане в Говорилнята се прехранва? С „прав си, шефе!“?

      Откъде знаеш дали критикът тук не е ПРАВЯЧ НА КОЛОДРУМИ? Вдъхновен Асфалтаджия? Световен Гребец?

      И като как тъкмо ТУК да се надцакваме личностно кой-кого-какъв? НЕма начин!

    1. Ех Арх, колко е лесно да си лежиш на диванчето, да те мързи, да не ти се прави нищо, но да те дразнят всички, които искат нещо да направят. Ох, мъкааа. Всичко ти е гадно. Сори, ама аман от мрънкала. Стегнете се малко.

      1. Сякаш в „соцРеализАм“ както ЦК на БКП раздаваше звания, възхвали и ЗАПЛАТИ на по-здрави другари… политкоректничко. Как др. Светлин в сравнение с Народния Враг Христо Явашев е по-достоен. Високо изкуство не се прави от чиновници на сигурна заплата; за да слушаш Опера (ама истинска, затворена, не открехната!) плащаш трицифрени долари. ДПХудожници могат и те да поискат по една средна заплата от държавичката ни, горкана. Данъкоплатецът „Андрей“ ни казва, че не желае да издържа търтеи, ти му възразяваш, добре = ПЛАЩАЙ ДЕ…???

        Изместваш разговора, само че.

        Не става дума дали „да има опера“ на заплати, а ДАЛИ ДА ПОДАРИМ ТЕРЕН НА ЧАСТНА ФОНДАЦИЯ (ПОД ПРЕДЛОГ) ЗА ДА ПОСТРОЯТ СВОЕ ДОХОДНО ЗДАНИЕ.

  2. Двама се карат = ТРЕТИЯТ печели” както казват, в случая двама се надлъгват (Министерството със заплатите и Общината) за да може “фондация” да цуне безплатно теренче вместо да си купи парцел.

    1.“Проекти“ и „конкурси“ в този Град нищо не значат, празни приказки без резултат *).

    2.Самата идея “меморандум” няма правна, законна, задължителна сила. Хороскоп, един вид. Зико като отиде на бунището както Тотев = неговият подпис никого не задължава.

    3.ТРИ страни тези преговори нямат. Те са между Работодателя Министър който плаща държавни чиновнически заплати на свободни артисти, вместо да ги остави на самоиздръжка, както са оперните трупи по света – и Общината. ТРЕТА стране с кроежи за далавери няма място.

    *) Конкурси, конкурси…

    Още преди стотина години младият арх. Стефан Джаков (къщата с куличката над Античния) спечели конкурс за Халите = устроени в остъкления повдигнато двор на Куршум Хан. В резултат сега Градът няма нито Куршум Хан, нито „Хали“ =Хале=Зала, а жалки сергийки.

    В 1967 с голями фишеци международният архитектурен конкурс за ЦГЧаст / ЦЕНТЪРА беше спечелен от семейства архитекти Петкови и Велчеви. В резултат всичко, което се случи из Центъро стана обратно на Проекта.

    Помним „конкурс“ за Кино КомсоКосмос. Помните ли „конкурс“ за Площад/Форум?

    Самата идея Пловдив / Сидни Опера е комплексарска. Сградата в Сидни е налудничава, антиоперна изг7зица, цял свят им се смее, а пък Трупата в Сидни е на читалищно равнище.

    Метрополитън Опера в Ню Йорк бидейки ИСТИНСКА -на самоиздръжка, а не на държавни заплати чиновници- закапачи при избухването на пандемията, уволни всички до чистачките, само пазванти скучаят из залите, прекрати договорите, та сега световни звезди търсят препитание, щом няма купувачи за трицифрените билети . . .

    Докато филипополски менте-фондации надхитриха НАЦИЯ ОТ ПОСЛУШНИЦИ. И по-лошо ша става, оказва се

    1. Някои може и да си спомняте, че Пловдив БЕШЕ (мин.св. глаголно време) световно известен със

      МЕЖДУНАРОДЕН МОСТРЕН ПАНАИР?

      (кис-кис „нерде Ямбол, нерде Стамбул“ нерде …Сидни)

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина