АктуалноГласовеКултураМненияНовиниПод ножа

Повече от 20 културни оператори готвят проекти по Наследство

Отворената покана по програмата работи, активна е в одобрения законов срок – 30 ноември

На въпросите на творците, които заваляха след решението на  Общински съвет – Пловдив да препоръчва на Управителния съвет спиране на процедурата, отговори в интервю пред Под тепето Светлана Куюмджиева, артистичен директор на  ОФ „Пловдив 2019.

Творци питат какво се случва с програма „Наследство“ на Пловдив 2019

Какво следва от тук нататък?

Отговорът всъщност е много прост. Поканата си работи. Тя не е спряна. Решението на Общински съвет е че препоръчва на Управителния съвет (УС). Ако бъде взето решение от УС – окей, но ако не е, то поканата е активна в одобрения законов срок – 30 ноември.

Има ли интерес?

Приемаме документи, вече има получени. Обаждат ни се много хора, питат. На всеки, който се обажда казваме, че тя работи.

Има ли желание, или индикации за свикване на заседание на УС?

Нищо не мога да кажа към момента. Решението на Об С е взето в четвъртък, петък, днес е събота.

Как ще коментирате писанията в някои медии, че УС няма кворум?

Това е грешка. Има кворум. Управителният съвет на Фондацията се състои от 8 човека, в момента има 5 активно функциониращи. Тоест има кворум.

Според Устава на Фондацията Об С е принципалът, който назначава и уволнява членове на  УС. Той кани, той решава, така че дори някои да са подали оставка, докато тя не се гласува в Об С, това не е фактическа липса на членове.

Дори факта, че те не се явяват на срещи на Съвета, не идват, това пак не нарушава кворума на УС.

Има ли някакъв риск за програма „Наследство“, ако този срок бъде стопиран временно или  удължен?

Трябва да се отбележат няколко неща. Едното е, че тази програма е насочена към проекти през 2020 и 2021 година. Тоест трябва да има някакви резултати и договори непосредствено в началото на 2020 година. Иначе програмата става неефективна за проекти през 2020-а и не може да изпълни функциите и целите си. Това е едното.

После – продължаване на сроковете (което е протакане по неизвестно каква причина, най-вероятно да се лобира за промяна на условията на поканата), това започва да отива към Коледно-Новогодишни празници, които не са реален срок за една отворена покана. След това застъпваме сериозно в началото на следващата година и отиваме реалистично към март-април за сключване на договори. Това изключително много съкращава подготовката и е вероятна възможност. Също създава предпоставки за оформяне на вакуум, празнина в програмата, което не е целта на отворената покана. Нейната цел е именно продължителност. Тази интензивност на програмата, която има, все пак да продължи колкото се може по-активно. Това увеличаване на срока всъщност създава много рискове.

Да не говорим, че към този етап, по-малко от 10 дена преди края на поканата, има твърде много организации, те са повече от 20, които вече си подготвят проектите и ще кандидатстват по настоящите условия. Такова решение би било изключително нецелесъобразно и некоректно спрямо тях – хората които вече работят.

Таня Грозданова

Журналист с близо 30 години опит, който работи интензивно по… More »

6 коментари

  1. Die Z(a)eche zahlen die, die am Ende der Kette stehen. Сиреч …наследниците!
    Ta може да потрябва всички „наследници“ да отидат да гледат филма Цахес, за да разпределят ролите по следите от филма сред тяхното обкръжение и (не)публично да презентират последиците.
    P.S. Потребност в българския идва от трябва, а немското Bedürfnis – от може. Ако трябва да има нужда, може да стигне до desire.

  2. Значи кича в Пловдив ще продължи още до 2021 година. Най-голямото нещастие за изкуството е,че кураторите – пикли и пикльовци без грам естетика – станаха по-важни от творците. Повярваха си и станаха нагли. Налагат безобразен кич,който виждаме още в немската изложба.Задръстиха 2 прекрасни галерии с отпадъчно изкуство. Впрочем некадърниците почнаха да правят инсталации с отпадъци,което си е знак за ниското им ниво. Сами приравняват изкуството си с отпадъци-толкова са ограничени,че не виждат,че сами се осмиват. Новия кмет е като вица с новия бардак и старите к….и. За нищо не става-безхарактерен.

  3. Тая същата нещастница ли е, дето през лятото с ОРТАЦИ се плацикаха из чорбата на Марица, за да позират колко ПОМАГАТ ЗА БЕЗОТПАДЪЧЕН СВЯТ (?!?) кис-кис…
    На морето – дупка, казва Народът.
    На МАРИЦА по-точно.
    Голяма ДУПКА.
    Откъде ги изкопавате такива вдъхновени, че и „работливи“ МОЗЪКЛИИ да раздават Народната Пара за идиотизми (които те си мислят, че е творчество, понеже дотолкова УМЕЯТ и разбират) – докато според документираните Архиви в плавателния подлез ПОД ПОЩАТА БЯХА СЪЩИНСКИТЕ ГЕМИИ?

  4. „Висшата Лига“ можеше и да ни се изплъзне и да закъсаме в Посредствената Лига ако не беше полазаната изкуствена „блондинка“ г-ца лепнала се към кметовете, както и Нейзините ОРТАЦИ придворни „Културни ОПЕРАторци“, ОПЕРАторки и техните ОПЕРАторчета. (Хонорувани, О, ЙЕС!)
    ОПЕРЕТори тепърва ша дипломирВаме у изобилстващите на всеки тротоар „академии“ = БАН, БАНи, БАНки, БАНица, БАНДА, АМТИ+И+Цирк.
    ((Дипломи за КУРАТОРцИ с намаление само до Коледа = Чичовото Стояновото! МОНТЕ SORRY, кис-кис, натръшкани по пода горките, че то Рада Госпожина се справяше по-грамотно с джендърчетата дето били „от ‘сички цветове“ според таа г-ца))
    НЕУВОЛНЯЕМА.
    („Корабът потъвал правилно“ според предначертанията от Програмата й – ами тогаз оти продължава да цица ДИРЕКТОРСКА ЗАПЛАТА, щом сме си по релси?)
    КураторЦи има – култура няма. Даже „отворена“.
    Срамота.

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина