Балерината Олга Костерина:Няма съвършена любов, няма съвършен танц
Руската грация откри фестивала „Черната кутия“
Нежната балерина и хореографка Олга Костерина откри с изящен спектакъл Шестия Международен Фестивал за театър и съвременен танц „Черната кутия“ в Драмата. Рускинята изпълни танц, в който пръскаше еротика от сцената. Въпреки че дори не си го поставя за цел. Не само, че танцува със страст, а и говори за движенията си, като разказва сякаш приказка.
Костерина не играе само соло. Обикновено е в трупа, което не я устройва. Не й харесва да играе проекти на други хореографи. Тя разказва за личната идея на представлението
„Дилема” като представя себе си като неутрално същество, борещо се с двата свята- черния и белия, илюстрирани със същия цвят копринени платове. Балансира ги в ръцете си и изглежда й е лесно. Но това е една трудна борба с вътрешния свят, обикновеният човек се мъчи. „Това води до страст и смърт на непримиримия”, казва тя. След тази криза се вижда хармонията в света, допълва. Ето какво каза грацията пред Ивелина Василева.
– Как се третира финансово балетът в Русия? В България за това изкуство няма много средства и то по-скоро се превръща в хоби…
– По-големите театри не развиват изкуство, а по-скоро имидж. Много хора идват само за да видят Болшой театър. В малките театри няма държавно финансиране, поддържат съществуването си от спонсори. Когато има нови режисьори, има по-голям наплив от обикновеното, за да се запознаят зрителите с творчеството им. За да очакваш финанси, се изисква масова продукция.
– Пред какви известни хора сте играли?
– Пред много, които България може би не ги познава. Тези, които знаете, са президентът на Русия – на новогодишно тържество пред 10 хил. човека, режисьорът Виктор Панов и много други.
– Кое е по-сложно- съвършената любов или съвършеният танц?
– Съвършена любов няма. Съвършен танц- също, защото иначе защо ще живеем? Ако някой го достигне, светът ще свърши, защото ще научи всички останали.
– Мъжете в нашия екип много Ви харесват, но сигурно ще ги разочаровате. Имате ли мъж до себе си?
– Да, имам. Но той не е с мен, не е в България.
– Какво символизира черната лента, която носите през целия танц на очите си?
– Комплекс, страх, пречка за проглеждане.
– Играете обвита с дълги копринени платове. Случвало ли ви се е да се спъвате в тях?
– Не и когато съм на сцена. Много репетиции са минали, докато усвоя танца.