МненияПод ножа

Повдивските художници се превърнаха в политически снаряди

Управляващите финтираха творците, опозицията това и чакаше  

Мнозинството в местния парламент използва обедната почивка, за да подхлъзне членовете на ДПХ в битката им за оставане в галерията на Гладстон

Опозицията: Омерзени сме

Художници ли са хората с транспарантите?Пловдивските художници  се превърнаха в политически снаряди от предизборната битка, която отдавна е в разгара си. Творците се оставиха да бъдат използвани като бомби на едно бойно поле, на което нямат място. Това се случи на сесията на общинския съвет, в чийто дневен ред точката, касаеща хората на изкуството и галерията им на Гладстон бе последна. Дани Каназирева входира предложение от името на ДПХ. А именно- дружеството да ползва арт пространството в следващите десет години. Идеята бе художниците да имат гаранция, че и с изграждане на нова галерия, ще се завърнат на Гладстон. До гласуване на тази точка обаче така и не се стигна, тъй като мнозинството в местния парламент финтира класически творците. Бе обявена обедна почивка, а след нея в залата се завърнаха едва няколко представители на управляващите от ГЕРБ и нито един от коалиционните им партньори, с изключение на председателя на ОбС Илко Николов. След паузата в залата бяха едва 27 старейшини, а с това предложението нямаше как да мине. Това, разбира се, вдъхнови опозицията за яростна атака по мнозинството и стратегическата му обедна почивка.

Полупразната пленарна зала след почивкатаСрам ме е. Направо сме уникални тук. Културната столица на Европа подложи на страшно унижение хората на изкуството, каза от трибуната бясна Дани Каназирева. Тя се застрахова, че не иска да извлича политически дивиденти от случващото се и се мотивира, че предложението го е внесла не от свое име, а от името на Дружеството на пловдивските художници. Свикването на почивката беше умишлено, а творците бяха унижени от управляващите и коалиционните им партньори, които не се върнаха в залата, допълни Каназирева.

Управляващите в Пловдив доказаха, че нямат място в нашия град. Да си събират багажа и да си ходят. Мъжко е, когато ще пречиш на някого, да излезеш и да заявиш позицията си. Управляващите избягаха. Не пожелаха да излязат и да погледнат тези хора в очите, каза на свой ред съветникът Слави Георгиев. После дойде ред на БСП. Днес показахме как не трябва да се работи. Показахме само как се правят дребни малки мошенгии, коментира Ангел Иванов. Европейската столица на културата не е търговска столица на културата, допълни го колегата му от червената група Николай Радев. Омерзена съм, накарахме четири часа тези хора да седят тук, каза социалистката Севдалина Петрова. Тогава публиката в пленарната зала отговори с организирано вадене на десетина транспаранта. Те бяха вдигнати от младоци над главите на Цвятко Сиромашки и Снежана Фурнаджиева. Не стана ясно дали хората с транспарантите, искащи оставки и призоваващи за протест са творци, или внедрени агенти на някоя политическа сила, но очевидно акцията бе предварително организирана.

Точката така и не бе гласувана, като ще се гледа на някой от следващите сесии, ако преди нея не бъде свикана обедна почивка, разбира се. Не е ясно до колко общинските съветници бяха искрени в „омерзението” си, но ние, журналистите, бяхме. За пореден път!Съветници от ГЕРБ довършват обяда със солети, докато художниците чакат да се гласува предложението им

Дежурен Редактор

Екип на Под Тепето - Наистина Пловдив

4 коментари

  1. Доста странно, когато са на работа съветниците, защо излизат за нерегламентирани спартийни сбирки? Кой ще им потърси отговорност? Все пак и запалти получават от данъците на онези (снарядите) . А вие под тепето много се излагате .

  2. Ние, които бяхме с транспаранти, (по-конкретно хората на първата снимка) завършваме НХГ “Цанко Лавренов“. Ако се чудите, защо сме бяхме там, нека просто кажем, че ние сме тези, които няма да имат галерия в която да излагат картините си. Сам отидох и на следващата сесия пак ще отида. Преди да пишете глупости, търсейки сензация просто можеше да дойдете и да попитате, какви сме, кои сме и защо сме там.

  3. Това са стари финтове, когато в залата присъства засегнатата страна, вместо като първа точка, искането им да се гледа накрая. Трябва наистина да си пълен цървул, да идеш да се снимаш до Деметра и да оставиш хората сами.

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина