Международни браншови организации подкрепят българските архитекти в битката за творческия им комплекс
Черквата в Св. Кирик да остане собственост на пловдивска митрополия, а комплексът около да продължи да се стопанисва от Съюза на българските архитекти иска акад. Георги Стоилов, президент на Международната академия на архитектурата в писмо до Ирина Бокова. Генералният директор на ЮНЕСКО бе запознат с казуса от името на Инициативния комитет за творческия комплекс „Свети Кирик“. В документа акад. Стоилов описва детайлно цялата история около раждането на идеята за изграждане на творческа база на архитектите, самият процес по създаването й, както и днешния висящ статут на комплекса преди решението на ВКС.
САБ и МАА провеждаха курсове, през които са преминали и множество чужди архитекти. Това до 2013 г., когато един алчен нов митрополит в Пловдив реши, че този комплекс е много привлекателен. И започна жестока битка за присвояване към черквата и на творческия комплекс.Тъй като митрополията няма документ за собственост и за черквата, въпросът беше внесен в Пловдивския съд едновременно за черквата и за творческия комплекс. В резултат съдът е взел решение да се признае Пловдивската митрополия за собственик на целия комплекс!
Това е нечувано и възбуди цялата архитектурна колегия. Ние считаме,че законното решение е черквата с реставрираните икони да се признае за собственост на Пловдивска митрополия, а творческият комплекс, за който има безсрочен договор и е построен цялостно и ползван от Съюза на архитектите в България и Международната Академия на Архитектурата да се признае за собственост на Съюза на Архитектите в България, предлага акад. Георги Стоилов в писмото си до Ирина Бокова.
Докато то пътува към ЮНЕСКО много международни браншови организации подкрепиха колегите си от България в битката за творческата им база. С декларации излязоха от Световна Федерация на Младите Архитекти С.Ф.М.А. O.N.G. акредитирана от Кoнференцията на ООН за Населените места, както и от Международния съюз на архитектите. В Пловдив пък се очаква организирането на протест пред общината от местните структури на САБ и КАБ, като се очаква те да бъдат подкрепени и от други творчески гилдии.
Цит: „…до 2013 г., когато един алчен нов митрополит в Пловдив реши, че този комплекс е много привлекателен. И започна жестока битка за присвояване“ 1. мУтрополит не значи митрополит; 2. щом не е монах и няма монашеско ИМЕ РАЗЛИЧНО ОТ РОЖДЕНОТО, Никола не е даже мУтрополит. Той е някакъв навлек от село Долни Лозен, вкопчил се във онаследения от баща му номенклатурен милиционер-бияч Методи Стоименов варварски командирски манталитет
СВЕЩЕНО е чуждото, попе; иди да заграбваш апартаменти из Тракия, нали земята върху която са стъпили не е тяхна собственост те само са платили за построяване на сградата. Тоя ПЕРКО съсипва православието, което и без това се изложи доколко е духовно (КДС), доколко е морално (Бачковското Игуменище Борис му видяхме развратния видеоклип) доколко е търгашеско. ВИДОВДЕН за нас щял да настъпи, казва “духовенството”, а те самите нямат съвест
Цивилизованото човечество в 2015 изтръпва от фанатични религиозни чудовища от всевъзможни разцветки, всеки от които е най-праведен и знае най-добре. Налудничавият пловдивски мУтрополит е един от най-пакостните активисти на тая тенденция. Той е некадърен да прикрие феодалната си алчност и средновековна варварска дивотия със “академични” хрумки и с индоктриниране на семинаристите с шантиклерско театралничене. Българският духовник = таквоз палячо?