В момента институциите се ръководят от Кръстю Кръстев и Нина Найденова
Конкурси за директори на два от най-престижните културни института в Пловдив обяви Министерство на културата. Ще се търсят директори за Държавна опера – Пловдив и Драматичен театър – Пловдив. Изискванията за директорите са идентични – те трябва да имат висше образование „магистър“ в съответните професионални направления, опит в сферата и да предоставят концепция за развитието на структурата в следващите години, както и проекто-репертоарен план за първата година. Детайлно описание е публикувано на сайта на Министерство на културата – за операта вижте от този линк, а за театъра – от този линк.
Настоящият директор на театъра е Кръстю Кръстев, който заема тази длъжност от над 10 години. Преди това той бе директор на Смолянския театър, откъдето пое обединената структура с Пловдивския през 2010-а година.
Директор на операта в момента е Нина Найденова. След дълги пробемни години за институцията, тя спечели конкурс за поста през 2013-а година, след което защити позицията си през 2017-а година в конкуренция с Иво Михайлов.
Закъде е Градът без своята любима ОпънОПЕРАторка, извела елитарното изкуство от плюшените седалки с кадифени завеси и го довела сред народните маси на теферич при комарите с кебапче на клечка и биричка? Съсипала от некадърност и немарливост великолепната с акустика и комфорт Концертна Зала! Тия имоти идват с отговорности, какиното!
Тъкмо когато извеждаме от БОРИС ХРИСТОВ трупата заплатаджии, за да бутнат администрацията от площада . . .
(Културният ЗАМ- П.П. на баскетБОЛНИЯ мозъклия послушник Зико може да имат кроежи по въпроса, ала Минеков може и да не …кълве,а?)
Неотдавна американският бизнисменин спекулантин от унгаро-евре-цигански корен Дьорд Шорош обяви, че преустановява финансирането на своите „фондации“ от букета ОТВОРЕНО Общество, Отворени Изкуствености, Отворени Оперетки – ще требе да се позагащят. (пА’ри нема – действай!)
Истинска, елитарна, ЗАКРЕХНАТА ОПЕРА!
„…Истинска, елитарна, ЗАКРЕХНАТА ОПЕРА!“
-за която обаче в Града ПЛАТЕЖОСПОСОБНАТА ПУБЛИКА се наброява на пръсти . . . добре, че държавата плаща заплати на трупата, балета и оркестъра. На самоиздръжка ли?
МЕТРОПОЛИТЪН отдавна уволни всички, чак до чистачките, само пазачи няколко оцеляха . . .