Операта завзема Античния след Стинг
Opera Open 2018 започва с премиерния мултимедиен спектакъл Мадам Бътерфлай
Южнокорейката Хай-Йоон Ли, една от най-талантливите интерпретаторки на образа на „азиатската“ пеперуда, пяла Чо-Чо-Сан в шест различни режисьорски трактовки до момента, за пръв път ще излезе на толкова древна сцена
Античният театър много ни помага в нашия мениджмънт, призна с усмивка директорът на Държавна опера – Пловдив доц. Нина Найденова, представяйки днес програмата на Петото издание на фестивала „Opera Open“. Той ще се проведе на сцената на Античeн театър в периода 23.06 – 28.07. 2018 година.
Оперната трупа започва новия сезон на открито със самочувствие защото за изминалите четири издания на фестивала успя да направи Градът на тепетата разпознаваема оперна дестинация. Доказателство е и статистиката: през 2014-а година Opera Open е посетен от 8 хиляди зрители, а през 2017-а за фестивалния период от месец и нещо зрителите са 22 000. „Като директор на Операта съм благодарна, че в момента трупата е наистина обединена и всички 240 души от екипа работим в името на една цел – издигането на оперното изкуство на още по-голяма висота,“ коментира доц. Найденова.
Opera Open 2018 е част от програмата на Пловдив – Европейска столица на културата 2019. На представянето на програмата присъства и артистичният директор на ОФ „Пловдив 2019“ Светлана Куюмджиева, която изрази убедеността на Фондацията, че оперният фестивал на Античния театър вече е характерен пример за устойчив проект и със сигурност ще продължи да се развива и след годината на титлата. „Пловдивската опера е един от най-амбициозните културни институти в града, който успя да отвори за широката публика едно традиционно изкуство,“ аргументира се Куюмджиева.
Оpera Open е артистична платформа, чиято идея е да бъде отворена не само към различни жанрове и творчески провокации, но и към нова публика. Античният театър предполага към още по-голямо съпреживяване на изкуството, създадено в пространство с вековни културни пластове.
Голяма част от световните артисти, които идват в Пловдив за фестивала, откликват на скромната ни покана, виждайки Античния театър в Интернет, сподели Нина Найденова.
Южнокорейката Хай-Йоон Ли, една от най-талантливите интерпретаторки на образа на „азиатската“ пеперуда в спектакъла „Мадам Бътерфлай“ на Пучуни, пяла Чо-Чо-Сан в шест различни режисьорски трактовки до момента, за пръв път ще излезе на толкова древна сцена. „Пристигнах снощи по тъмно. Още нищо не съм видяла от града. Видях само Операта. Това е най-новият театър в, които съм пяла. Предстои ми да видя Античния театър на живо. Видях го в google, невероятен е! И ето ме тук,“ разказа гост-солистката Хай-Йоон Ли и веднага се включи в репетицията.
Фестивалът ще зарадва своите зрители с амбициозна програма, многожанрова, международна, звездна и много емоционална. Вижте я:
23 юни – “МАДАМ БЪТЪРФЛАЙ” – Пучини
26 юни – „ЛЕБЕДОВО ЕЗЕРО” – Чайковски
с участието на звездите на Болшой театър Алена Ковалева и Якопо Тисси и балета на Македонската опера и балет
30 юни – VIVA L’OPERETTA
Оркестър, Хор и Балет на Опера Пловдив
03 юли – АЛЕКСАНДРИНА ПЕНДАЧАНСКА: ТОВА СЪМ АЗ
мултимедиен концерт-спектакъл с Оркестъра на Опера Пловдив
05 юли – „ЖИЗЕЛ” – Адам
Балет и Оркестър на Опера Пловдив
07 юли – „ТРУБАДУР” – Верди
Оркестър, хор и балет на Опера Пловдив
07 юли – Концерт "James Bond live in Concert" – Проект на Софийска Филхармония и държавна опера Пловдив
13 юли – Мюзикъл "Да пееш под дъжда" Копродуция на Държавна опера Пловдив и Държавна опера Варна
17 юли – PIANO BATTLE / ПИАНО ДУЕЛ
световен формат с виртуозните пианисти Андреас Керн и Пол Цибис и Оркестъра на Опера Пловдив
21 юли – „ОТЕЛО” – Верди (премиера)
24 юли – ВЕСКО ЕШКЕНАЗИ И ЛЮДМИЛ АНГЕЛОВ – TANGO (ARGENTINA MI AMOR)
28 юли – “КАРМЕН” – Бизе
Със специалното участие на Надя Кръстева, Иван Момиров и Деян Вачков
Опера на бис:
30 август – “МАДАМ БЪТЪРФЛАЙ” – Пучини
13 септември – „ОТЕЛО” – Верди.
Билети за всички спектакли се продават на Касата на Оpera Open на Главната улица, в сградата на ГДК „Борис Христов“ и в мрежата на eventim.bg. Промоционални билети се предлагат само лятната каса до фонтана на Общината. Билетите за Лебедово езеро са изчерпани преди 10 дни, съобщиха организаторите.
Артистичната платформа стартира тази събота с премиерата на „Мадам Бътерфлай“ на хилядолетната сцена на Трихълмието от 21 часа. За пръв път с въртяща се сцена в комбинация с 3D мапинг.
Очаквайте подробности за премиерата на 23 юни.
Данъкоплатците скъпо-прескъпо построихме ГДК, турнаха му букви човешки ръст БОРИС ХРИСТОВ и бронзово чучело на ОПЕРЕН ПЕВЕЦ в ролята на Франкенщайн = пък сега хем от една страна драпат да им дарим ТЕРЕН за „опера“, после за „балет“ или ЦИРК; а от друга страна ни карат 2000 години по-късно да сплескваме задна анатомия на каменни седалки под КОМАРИ без ТОАЛЕТНИ, вместо в комфорт. Пари да ми дават = БЕЗ МЕН. Аз разбирам от опера, тя е ЗАТВОРЕНА.
240 глави чиновници начело с „академици“ = а ХУДОЖЕСТВЕНИЯТ РЕЗУЛТАТ = МИКРОФОНИ, без БелКанто … а после -статистиките, дрън-дрън, и населението вече им повярва = „Оpera Open е артистична платформа, чиято идея е да бъде отворена*) не само към различни жанрове и творчески провокации, но и към нова публика.“ Др. Тодор Живков дето искаше „квартетът да стане по-масов!“ *)=отворена=ОТРОВЕНА
ОПЕРА ОПЪН значи АНТИ ОПЕРА, ето: youtube.com/watch?v=9CN1MCzPyDQ = чиновническо МЕНТЕ, майни!