Собствена интерпретация при ремонт на къща в Стария град
Около 100-годишната къща между Клианти и църквата „Свети Димитър“ е със запазена фасада, но украсена с нови орнаменти
Ремонт на къща, която се намира между музея Клианти и църквата „Свети Димитър“, е към своя финал като преди дни скелето ѝ бе свалено. Тя обаче е с нова, собствена на автора интерпретация на архитектурните елементи – със залепени нови и подменени други в нейния вид, макар че самата фасада бе запазена като констркция.
Сградата е построена в архитектурния резерват, но не е от групата възрожденски къщи. Всъщност тя е построена на мястото, на което вероятно е продължавала къща-музей „Клианти“ и е издигната в годините след Освобождението – но преди Първата световна война. Сградата има типичен за времето стил, но конкретните ѝ детайли са унищожени в актуалния ремонт.
Във вида си преди ремонта сградата не е имала хоризонтални акценти на долния етаж. Измазването е било гладко. Цялото оформяне около прозорците е подменено. Върху фасадата са налепени изкуствени орнаменти, за които освен, че няма доказателства за съществуването им, са от материал, който няма общо с автентичния за периода. Цветът също не е типичен за периода – нито ярко жълтото, нито акцентирането върху някои елементи с бяла боя спрямо жълтата. Дограмите също са нови и с различен растер, спрямо старата сграда.
Новаторство има и на втория етаж – съществуващите деликатни пиластри на ъгъла и около прозорците са подчертани както с бял цвят, така и са в нов вид – вместо гладки, са с калелюри.
Вероятно за много от посетителите на резервата и за пловдивчани сградата има по-добър вид, спрямо старата запустяла къща. Сегашният ѝ вид, обаче е напълно променен, спрямо истинският, и еклектичната имитация на някакъв вид нео-класицизъм не съвпада с историческата ценност, която уж трябва да се пази в Старинен Пловдив. Неприятна е и практикат ана формалното запазване на фасадата, която обаче се пребоядиса в нетипичен цвят, облепи се с неподходящи орнаменти, при което се промени нейният автентичен вид, макар и на пръв поглед да изглежда подобно.
Няма нищо общо, наистина цветът е неподходящ
Много си е даже ТипТоп станало къщето, браво на стопанина!
На мен ми се нрави.
Какви трагедии из Трихълмието се случват -на две крачки само е Жълтото– пък този лигльо …
Критикари, вие измазахте ли поне копторите в които живеете, или е по лесно само да словоблудствате ?
Малко взе да омръзва, хора които не са забили един пирон през живота си, да имат мнение за всичко.
Този е добре извествн в Под ТеЛето платен „автор“ и случаят е кристално ясен: ЩОМ НЕ СА МУ ИЗКАШЛЯЛИ ДОСТАТЪЧНО БАКШИШ СТОПАНИТЕ = ТОЙ ЩЕ ГИ ХУЛИ.
Никаква нужда няма от таквази тъпа статия =ДРЕБНОТЕМИЕ= освен да отчете бройка, да цуне хонорарче, че да се прослави.
Наистина „на всяка манджа – мерудия“ акад. проф. д-р инж. Т.К.Колев, член-кореспондент на БАН, БАНи, БАНки, БАНици и БАНди, Хонорис Кауза на АМТИ + И + Цирк; учил-недоучила КАЛИНКА изживяващ са като архитекТурски СПЕЦ Разбирач фместо да се яви на някой поправителен отново се загелпи (он е същио дето публикува СТО и десет „тезиса“ за доразграждане на Магдан Централ!) === понеже къщата НЕ Е ВЪЗРОЖДЕНСКИ ПАМЕТНИК НА КУЛТУРАТА ОТ НИКОЯ КАТЕГОРИЯ…
Лигльо многознайнико, фместо да са заяждаш с културничко ремонтираната къще (шикозно балконче с изглед към север нямаше преди!), оти си мълчиш за Казуса малко по-надоле по същио блок, на северното лице, дето застроява ВЪВ УЛИЦАТА, а? А?
Плащат по-добре онези, или що ли?
Абе я да беше си публикувал ценоразписа за
1. Похвали ТРИстепенни
2. Критики ТРИстепенни
3. Продажби ПЕТстепенни плюс ДВУетажна Възхвала
4. БУТАНЕ, събаряне и разграждане, ЕДНОстепенна цена
„Малко“ взело да й омръзва, ей, Дернев, свестявай се! Я к’ви кротки читателки колко добродушно ти се оплакват! Прати го да се доизучи, някое ветеринарно „вишо“ все ша докопа, ако се подмаже!
Селяндури дошли да живеят на град,видели се с пари и от ценна къща направили бардак кичозен.
Кресливото кудкудякане на инджинеринг -ИМПЕРИАЛиста как бил постигнал рекорд и ВРЪХ на реставрацията в сравнение с Хиндлиян -където всичко е автентично и без имитации и дорисуване- Е ГОЛА ВОДА.
ТАЗИ КЪЩА НА ШИШКОВИ ХАДЖИЕВИ АЛАДЖИДЖИЕВИ Е СТРОЕНА НА МЯСТОТО НА УНИЩОЖЕНА ЕДНА ОС ОТ КЪЩА КЛИеНТИ
…затова ги изсели семействата Начо ДИКТАТУРАТА и им отчужди имота -както половината Трихълмие- обаче не ми стигнаха силиците за пълна реставрация с НИПК както през 70те и 80те
поправка: „не МУ стигнаха…“
И като „виден пловдивчанин “ от Асеновград успя да си вземе и една къщичка на тепето.
Начо („културата“ подигравателно; ДИКТАТУРАТА действително!) се явява исторически -посред комунизАма- Първата Българска МУТРА, в средата на 60-те години. Презиран от кореняците ПАРВЕНЮ станимашко, пенкилер, пиянде и търчи-лъжи той се присламчи към група художници =Априлското Поколение (Пленума на др. Т. Ж.)= и захвана да коли и беси достойни стари фамилии та да им „обобществи“ (ха-ха, сега обратно се приватизират от по-Първи Другари, другарки и техните Другарчета!).
ТАКА ТОЙ ЦУНА НА НЕБЕТ ТЕПЕ МАЛКО ИМОТЧЕ -ВСЕ ПО-РАЗШИРЯВАЩО СЕ!- КАТО ПЪРВО ИЗСЕЛИ ХАЗЯИТЕ СИ, ПОСЛЕ ОТ ДРУГАРСКИЯ „ЖИЛФОНД“ ЗАКУПИ ЖИЛИЩЕТО СИ (НА ДЪРЖАВНИ ЦЕНИ, НЕ НА СВОБОДНИ!), СЛЕД КОЕТО ИЗКУПИ -С ПРЕДИМСТВО КАТО ОБИТАТЕЛ- И ОСТАВАЩАТА ЧАСТ ОТ СГРАДАТА.
И ОТ УЛИЦАТА.
И ОТ НЕБЕТ ТЕПЕ.
КОРПОРАЦИЯ „АЛЕНОТО МУЛЕ“ (КАТЪР) ТАКА СЕ ПРЪКНА.
Още:
= plovdiv-online.com/component/k2/item/57291-kаk-se-saazdаde-stаrinen-plovdiv =
= plovdiv-online.com/component/k2/item/57014-georgi-bojilov-slonа-s-33-otkrivа-chervenoto-poni =
Разработват заграбените от Начо ДИКТАТУРАТА (на Пролетариата!) картини и имоти – поради липса на истински внучета или Челяд на безплодния Диктатор – под хищническата форма на скубаческа корпорация
Отвратителен цвят. Няма нищо общо с къщата. Отново подигравка с историята. Как хората запазват и реставрират
Тъй де, търпят критика всички НОВОбогаташи, които не си плащат по ценоразписа за хвалби или …мълчание.
ДолО!