ПОД ТЕПЕТО има нов епизод!

Гледай сега!
КултураНовини

Нова вълна в изкуството представят млади автори от Пловдив

Изложбата е специално издание на дългогодишната платформа на галерия SARIEV за подкрепа на млади художници “ФОН: Млади автори”. В своята 9-та година платформата като част от официалната програма на Пловдив – Европейска столица културата ще представи 9 пловдивски автори от най-младото поколение художници. Техните артистични проекти ще бъдат създадени специално за изложбата, към която ще има и богата програма от съпътстващи събития със свободен вход – прожекции, беседи, партита и презентации.

“ФОН: Млади автори от Пловдив” ще бъде открита на 5 юли с 3 паралелни събития, съответно в галерия SARIEV, галерия Cu29 и Даночвата къща в Стария град на Пловдив, в присъствието на участниците – Мартина Вачева, Мич Брезунек, Димитър Генчев, Велизар Димчев, Явор Костадинов, Любомир Кръстев, Трифон Ташев, Вълко Чобанов и Димитър Шопов. Проектът е част от идеята на Пловдив 2019 за сближаване на културата и хората чрез представяне на най-новите тенденции в съвременното изкуство през призмата на най-младото поколение.

Мартина Вачева (31 г.) живее и работи в Пловдив и в областта Бретан, Западна Франция. Носител на наградата БАЗА 2017 за млад художник, тази година Мартина участва и е носител на наградата на 33-то Биенале на графиката в Любляна с куратори Slavs and Tartars. Нейни творби са част от колекциите Art Collection Telekom, Metropolitan museum library collection, Ню Йорк и колекция Gaudenz B. Ruf, Цюрих и Виена. Влиятелният куратор Крис Шарп пише за нея: “Основавайки се косвено на pop традицията, привидно наивните и очарователни творби на Мартина Вачева съдържат подценена изтънченост, която може да се открие в начина ѝ на използването на цвета, композицията и хумора.”

Мич Брезунек (30 г.) е френски артист, който живее и работи в Пловдив. През последните години той работи с различни техники и медии – керамика, живопис, рисунка, видео, анимация. За работата си в изложбата “ФОН: Млади автори от Пловдив”, озаглавена “Колективна халюцинация/мираж”, Мич казва “Сам, изправен срещу пустинята на света и съзнанието ми, което си играе с мен. Твърде много човешка топлина замъглява главата ми, всичко започва да изглежда както е изглеждало в зората на човечеството – чисто и ненакърнено.”  До момента у нас Мич Брезунек е представян със самостоятелни и групови изложби в Гьоте-институт България, галерия Кредо Бонум, Aether, Artnewscafe.

“Конкретно за проекта смятам да направя голяма картина (230 x 190 см) с индустриален сюжет” – казва Димитър Генчев (34 г.), възпитаник на Националната художествена академия в София и Училището по изкуствата в Утрехт. Картините на Димитър Генчев, определяни като загадъчни и хиперреалистични, са показвани в престижни галерии у нас (СГХГ) и в Европа – на арт панаира Liste в Базел, на Art Rotterdam и много други. “Опитвам се да правя картини, които впечатляват силно” – споделя още младият артист.

Работите на Любомир Кръстев (36 г.) са показвани на Liste, Базел, във Виена и далечен Китай. Изкуството му е “концетриран процес на наблюдение и интерпретация на реални обекти и действителността сама по себе си. Използва внушението на черно-бели фотографии на битови промишлени предмети, които в последствие пресъздава чрез разнообразни графични техники, създавайки една различни обективност и естетическа среда.” (Златина Костова).

Димитър Шопов (38 г.), носител на наградата БАЗА през 2016 г., работи в широк спектър от дисциплини – визуални изкуства, кино, театър и литература. Димитър посвещава 10 години на изследвания върху живота и творчеството на българския художник Милош Гавазов – измислен герой, изобретен от художника. Проектът му е номиниран за награда “Руф”. Шопов е основател на Следдипломното училище за невежество и автор на легендарната творба „Молотов коктейл“.

Вълко Чобанов (28 г.), чиито видео работи и авторски пърформанси са показвани в НХА, Swimming Pool и The Fridge, София, както и в Москва, споделя: “Често работя с природни, органични и животински образи, чужди и интернет култури, субкултури, пост-апокалиптични образи и сънища. Интересно ми е какво хората изтриват, изхвърлят, а и споделят от личното си пространство. В известен смисъл често рециклирам образи чрез разнообразни материали, най-често открити и взети наготово.”

Трифон Ташев се интересува от съчетанието на звук и материя. Навлизането на натуралното в стерилното пространство на т.нар. от човека white cube (“бял куб”). Връзката между изкуственото изкуство и естествената природа.

Явор Костадинов (26 г.) завършва живопис в НХА София и учи в Акедемията за изящни изкуства в Брера, Милано. Автор на три самостоятелни изложби, участник в много общи и носител на различни награди за млад автор, Явор Костадинов работи с абсурдното, гротескното, съчетано понякога и със смешното, често заимства елементи от реалността, различни свои сънища и асоциации, които интерпретира по свой специфичен начин. “Моят проект за “ФОН: Млади автори от Пловдив” е свързан с историята на едно от местата, в които тя ще се проведе – Даночвата къща в Стария град на Пловдив” – споделя артистът.

“Един визуален конфликт, който още веднъж напомня за баналните битовизми на битието” – определя работата си за “ФОН: Млади автори от Пловдив” Велизар Димчев (36 г.), чиято изложба също ще бъде в Данчовата къща. Велизар завършва магистратура специалност Живопис в НХА, София в класа на проф. Андрей Даниел. През годините художникът активно работи в различни области на съвременното изкуство – живопис, инсталация, обекти, фотография. През 2016 г. основава Кафе-галерия Cu29, пространство за култура и изкуство в Капана, Пловдив.

Дежурен Редактор

Екип на Под Тепето - Наистина Пловдив

2 коментари

  1. Важното в подобни случаи на KITSCHозна квази-изкуственост е, че каките са осигурили за „проекта“ по „програмата“ ТЛЪСТ РЕСУРС „ЕДНИ ПАРИ ЗА ЕДНИ ХОРА“.
    Що да е право, щом може да е криво?
    Хвала!

  2. За предотвратяване на такива изг7зици преди известни времена възникна у Софията едно РИСУВАЛНО УЧИЛИЩЕ – за да могат младите които изоставят нивите да буренясват да се поограмотят, та белким постигнат някой Резултат.
    В 21 век подобрената версия е, че нито „кураторките“ нито творците не завършват Академията, а разни други килийни ерзац РабФакове, като АМТИИИ+И+И. (ЦИРК още няма като Факултет, но . . .)
    Толкова могат, завалийките. И още по-лошо ша става.
    ТОВА Е НОВОТО „НОРМАЛНО“ у Филибето, майни!

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина