Митична река с водопад теква на Античния театър за OPERA OPEN
Уникална визия на спектаклите от OPERA OPEN през 2019 на Античния
Опера Пловдив повдига завесата за някои от изненадите за публиката на OPERA OPEN, която е част от програмата на Пловдив – Европейска столица на културата 2019. Зрителите ще станат свидетели на едни от най-ефектните и сложните постановъчни решения на Античния театър до сега.
Ексцентричният режисьор и сценограф Стефано Пода ще смае публиката на OPERA OPEN с творческите си идеи за първата оперна премиера от програмата – „Орфей и Евридика” на 15 юни. Вдъхновен от енергията на древната римска сцена, италианският артист отказа поканата за премиера от Арена Ди Верона, за да сътвори уникален спектакъл в Пловдив през знаковата 2019 година. Част от смелите му решения включват истинска река с водопад и тонове пясък на сцената на Античния театър. За автентичното пресъздаване на подземно царство на Хадес техническите служби на Опера Пловдив са изправени пред сложни технически предизвикателства. Самото захранване с вода на сложната система ще отнеме повече от денонощие, показват изчисленията. Такъв декор досега не е била създаван за откритата римската сцена в Пловдив. Запознати със зрелищната визия на спектаклите на Стефано Пода по света масово плануват да пътуват до Пловдив специално за премиерата на 15 юни и резервират места за събитието.
Самият режисьор в момента е в Пловдив и провежда кастинги за десетки танцьори и актьори, които да пресъздадат множество митологични сцени от Подземното царство. Ролята на Орфей ще се изпълни от контратенора Антонио Джованини, който притежава един от най-рядко срещаните оперни гласове в света.
Самото откриване на OPERA OPEN на 8 юни също поставя творческо и техническо предизвикателство с концерта „Огънят / Празникът”, замислен като фантазията от музика и светлина. Опера Пловдив ще изненада публиката като за първи път ще „обърне” гледната точка на публиката и я настани на самата сцена с лице към чашата на Античния театър. Оригиналната идея ще ограничи зрителите на единствения по рода си спектакъл до 500 и билетите бързо ще се изчерпат!
Белите каменни редове ще служат за „платно”, което ще бъде изпълнено с мултимедийно съдържание от визуалните артисти Петко Танчев и Атанас Данчев от Сенслаб. Триизмерните визуални ефекти върху Античния театър ще реагират на живо чрез отчитане динамиката и ритмиката на музиката от оркестъра и изпълнителите – проект, който за първи път ще се приложи за класическа музика в България от пловдивското студио за дигитални експерименти. Повече от месец специално програмираната техника ще „репетира” с музикантите, за да бъде калибрирана и да създаде невиждано мултимедийно шоу за откриването на Opera Open.
Програмата на „Огънят / Празникът” включва оркестрови мистерии, екстатично танцуващи в пространството на Античния театър гласове и изображения – и нечуваната музика на Скрябин, Месиен, Верди, Ненов, Вагнер, Окегем, Спасов. За изпълнението маестро Диан Чобанов ще разполага с най-големия симфоничен оркестър в историята на Opera Open. Към него ще се включат Хорът, предвождан от Драгомир Йосифов, и всички солисти на Опера Пловдив заедно с Академичния народен хор към АМТИИ.
Публиката на OPERA OPEN 2019 ще стане свидетел на едни от най-красивите опери и балетни спектакли, гарантират от Опера Пловдив. За международната продукция „Силата на съдбата” от Италия пристигат два ТИР-а с уникални сценични костюми и реквизит, чийто застрахователна стойност възлиза на половин милион евро. За премиерата на „Риголето” на режисьора Пламен Карталов пък ще се използват костюми от фонда на Софийската опера и балет.
През 2019 година Опера Пловдив ще представи нова постановка на „Лебедово езеро” от руския хореограф Константин Уралски, който пожела всички лебеди на сцената да бъдат облечени от майсторката на балетните костюми в Болшой театър – Елена Нецветаева – Долголева. В момента над 300 костюма се изработват в руската столица по поръчка на Опера Пловдив за премиерата с участието на премиер солисти от Московския Академичен Музикален театър.
Билети за OPERA OPEN се продават на касата на Операта и на касите на eventim.bg
На въпроса ти „къде се намирам в ЙЕРАРХИЯТА“ мога да те открехна, какиното, че се намирам НАД, ама далеч над жалката ти система, оти съм 1. БЕЗПАРТИЙНА горда, а не от Селянки за Амери. Разви. на БГстан =САРБ; 2. на 44 минути с прост бус от Ла Скала и там МИКРОФОНИ НеМА, там Операта не е открехната, а Истинска. Пеят. Даже и без декори, без столче/масичка, а КОНЦЕРТНО: застанат в редица и ти изпяват партитурата БЕЗ фишеци (щото УМЕЯТ).
А като „спра с тази помия и се видя“ себе си ф огледалото какво мислиш виждам? Една БУДАЛА на която всЕкакви учени-недоучени „академици’ (от БАН-ДА и от КИЛИЙНАТА АМТИ, даже АМТиИ която си беше чудесен Филиал на Консерваторията по Диамандиево време, а сега е семейна фирмичка СКУБАтели) могат да ‘фърлят прах в очите.
Дано съм те задоволила „морално-материално“ аз , незадоволеното Нищожество (що, ти ф йерархията Партиен Секретар ли си, ЗКПЧ, ЗДК, Почетен СъСелянин? Кажи си де, похвали се! Или просто Главен Заплатаджия?)
То не може само да се лапат пари и да се източват средства, а хората да ви се радват. Ще свикнете и с калта и попържните комплект с откраднатото
А пеенето ще го има ли. Защото с вдъхновението на музиката е истинското преживяване на изкуството . Декорите си ги има .Античния стадион е най хубавия декор
и мястото с надписа Орфей
Опера Пловдив типично в Тотево ГЕРБ-аджийски стил задоволява потребностите на изтерзания данъкоплатец. И междувременно нищо чудно някое евтино апартаментче да се окаже купено на данъчна оценка от директора.
А ,Вие къде се намирате в йерархията? Може би незадоволен морално и финансово! Спрете с тази помия и вижте себе си!
Нови фойерверки, помпозност, модерен кич, разбиващ КЛАСИКАТА срещу огромни разходи и то, само за 500 зрители на представление!? Сякаш не самото оперно изкуство има смисъл, а ефектите към него! (Набива ми се някаква аналогия с огромните мащаби на опаковъчното ПСЕВДОИЗКУСТВО на някога нашенеца Кристо – много разходи, много шум за МНОГО МАЛКО време! ) А,бе – ДА ЖИВЕЕ ВАКХАНАЛИЯТА, пред която се захласват издуханите ни съвременници!?
Лазар няма търпение (перверти много, на всяка крачка, и ОЩЕ идват!), а ние простолюдието търпеливо ще се налага да вървим до (не)столицата София всеки път за да слушаме ЗАТВОРЕНА ОПЕРА БЕЗ МАЙМУНДЖУЛУЦИ И ФИШЕЦИ И МИКРОФОНИ, но пък с обикновено Истинско Belcanto.
Всяка година Opera Open вдига летвата все по-високо.
Звучи страхотно! Нямам търпение!
Айде пак поредното Allegro KITSCHoso след КИЧ-озната скъпа-прескъпа „кула“ на булеварда за откриването на ЕСК2019 в януари, посетена от 555,555 обожатели от цял свят (и отвъд!)
Е, не, няма управия, Нов Бардак със Стари Кюрди не става!
Щели били да долетят с Конкорд обожателите на италиянеца (запомнете му името, като ви е толкова акъла!) и вече били разграбили билетите . . .
МНОГО СЕ РАДВАМЕ, ЧЕ СТЕ ПОКРИЛИ РАЗНОСКАТА, ЩОТО НЕ ЩЕМ ПАК НИЕ ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ ДА ПЛАЩАМЕ. КОРЕНЯЦИ ЗА ТАКОВА ЕШМЕДЕМЕ НЯМА ДА СИ КУПЯТ (СТУДЕНТСКИ) БИЛЕТЧЕТА.
ХИЧ ДАЖЕ НЕ НИ ИНФОРМИРАЙТЕ КОЕ КОЛКО ША СТРУВА . . . ДЪРЖАВНА ТАЙНА Е.
КАКТО РЕЖИМЪТ БоБоТРИ (ЧЕТИРИ) ОТКАЗА ВСЯКАКВИ ПОДРОБНОСТИ НА СЕСИЯТА НА ОСЪВЕТ ОНЯ ДЕН.
ХВАЛА!
Описаната перверзия (контраТенор, моля, ми направо наемайте ТрансДжендъри!) доказава доколко се е активизирала Агитката за съсипване на пловдивската култура.
И този път без да набеждаваме даже Меката Китка Асан Асанов „директор“ на платформа „Пловдив За ЕДНО“, нито позьорките от КунстНахрихтенЧорба на Отеца.
Този път тия варвари дето изкараха на теферич с кебапче наклечка и биричка и КОМАРИ истинската Затворена Опера (нали искаха теренче за билдингче, а? А?) са на път да повредят и съсипят самата постройка: Античният не е железен, майни, за разлика от Титаник, а е крехко закрепен пъзел от мрамори и не може да е издръжлив на масирани натоварвания;
ПИТАЙТЕ ИНЖ. ПЕЙКО МАНОВ.