Актуално

Пуснаха в продажба билетите за концерта на Дева Премал&Митен с Манос

Image title
Билетите за очаквания с огромен интерес концерт на Дева Премал&Митен с Манос на Античния театър в Пловдив на 22май вече се продават. Феновете на световноизвестната формация имат възможност да си закупят ценните хартийки от сайта на ТИКЕТПРО / http://www.ticketpro.bg/jnp/music/808232-deva-premal-miten-with-manose.html / или от партньорските им каси в цялата страна. Цените на билетите са между 20 и 100 лв. Шоуто се организира от Асоциацията на Лайънс клубовете „Дистрикт 130” – България.

Биография на Дева Премал

За разлика от рокаджийското обкръжение на Митен Дева Премал е израстнала в атмосфера, изпълнена с мантри и духовна дисциплина
Родена е в Нюрнберг, Германия през 1970 г. в семейството на художник-мистик и майка с музикален талант и е учила цигулка, пиано и пеене. На петгодишна възраст вече пеела мантрата Гаятри всеки ден, като от тогава насетне медитацията навлиза все повече и повече в живота й.Учила е шиацу, рефлексология, краниосакрална терапия и масаж, но музиката остава първата й любов. Влиянието на класическата индийска музика върху нейното пеене е очевидно, въпреки че тя никога не се е опитвала да копира или краде от традиционната музика.
„Получава се съвсем естествено като нещо, което съм чувала и преди, в предишен живот.”
Сред многобройните писма с отзиви за издадените албуми, които е получавала, има много, които описват как нейната музика се използва за подчертаване на тайнствата раждане и смърт. Дори Елизабет Кюблер-Рос, авторката на „За смъртта и умирането”, пожелала Митен и Дева да изпълняват музика по време на нейното погребение. „Свирили сме пред много хора”, казва Дева, „но да свирим лично за Елизабет беше нещо, което никога няма да забравя”.

Биография на Митен

Митен израства през 60-те. „По онова време в Англия навсякъде звучеше рокендрол и музиката на Бийтълс. Чуваше се навсякъде по улиците. Бяха невинни времена, когато се усещаше възможността за живот без ограничения.”
По-късно той изгражда успешна кариера през 70-те и 80-те като вокалист и автор на песни с участия в турнетата на изпълнители като „Флийтуд Мак”, Лу Рийд и Рай Купър. По същото време издава два добре приети албума, единият от които е продуциран от „Кинкс”, а другият – от известния продуцент от Лос Анджелис Боунс Хау за Ариола Рекърдс.
В крайна сметка той намира рокаджийския живот за безсмислен и празен и търсенията му го отвеждат към света на медитацията. По това време той среща най-важната и влиятелна фигура в своя живот – мистика-бунтар Ошо.
„Когато срещнах Ошо, всичко си дойде на мястото”, казва той. „Той придаде смисъл на живота ми и разбиране, че божественият хаос е част от живота. Той ми отвори очите за нови възможности, които аз и днес продължавам да изследвам”. Митен продължава да живее със своите изследвания, като прекарва повечето време в Индия в ашрама на Ошо, където в крайна сметка открива начин да изкаже своята благодарност – с музика, разбира се.

Биография на Манос

Родният град на Манос, Буда в Непал, се намира на древния път от Хималаите към долината Катманду.Той е разположен точно над най-свещения хиндуистки храм в Непал, а в самия град също има важен будистки храм. Притокът на тибетски бежанци, които се събират край големия храм Буданат, както и разрастването на град са създали едно средище, където всякакви хора, от поклонници до търговци и западни авантюристи, се срещат, общуват, спорят и зяпат. Едно прашно и многоцветно вавилонско стълпотворение на езици и традиции.
Тук една нощ осемгодишният Манос се влюбва в бамбуковата флейта, когато една нощ случайният вятър довява нейната песен до прозореца на спалнята му.
Истинската връзка на Манос с музиката започва, когато чува за един старец, който свирел на шенаи. Това бил Мадан Дев Бхата, ученик на Устад Бисмилах Хан, който въвежда Манос в изучаването на класическата рага, често наричана класическа северноиндийска музика.От изтощителните уроци по рага Манос развива техническо майсторство и удивителна способност да импровизира. Същевременно откриваме, че той е невероятно свободен да получава вдъхновение отвсякъде – както от грациозната сладост на самбата, така и от ободряващите бързи ритми на келтските майстори.
Когато го запитат какво или кой оказва най-голямо влияние върху музиката му, той се замисля за момент и отговаря: „Точно настоящият момент на съществуване и тишина”.
Манос има издадени четири солови албума, а още по-популярен е като сесиен музикант на всички: от Дева Премал и Митен и номинирания за „Грами” Джай Утал до блуграс-величието Питър Роуан. Той също така е работил с Чикагския детски хор, с майстора на табла Свапан Чоудури, с Джон Дензмор от „Дорс” и с „Ню Майхал Бенд” – ансамбъл, създаден от Устад Али Акбар Хан.
Дори когато живее в Съединените щати, той продължава да бъде важна част от музикалната сцена в родната си страна.Той е основател на групата за класическа рага „Сукарма”, неговите видеоклипове редовно се показват по непалската телевизия, всяка година участва в Непалския джаз фестивал (където е бил на една сцена с австралийския маестро Дон Бъроус), а като член на най-попълярната рокгрупа в страната („1974AD”) е имал привилегията повторно да популяризира традиционната флейта в родината си, като за първи път я използва в рокмузиката.Манос е имал концерти по целия свят, а с това и удоволствието да бъде непалския музикален посланик по света.

Дежурен Редактор

Екип на Под Тепето - Наистина Пловдив

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина