Актуално

Водещи експерти пристигат в Пловдив за осмото издание на ONE DESIGN WEEK

Темата на осмото издание на фестивала е  „– Мога ли да помогна?“  и чрез нея ONE DESIGN WEEK 2016 ще разтвори рамките на съвременния дизайн и ще накара публиката да го съзира навсякъде около себе си. Дизайнът не е нещо елитарно, а „инструмент, който дава форма на всеки аспект от живота ни“. Същевременно фестивалът ще постави акцент върху процеса по създаване на дизайн във всеки смисъл на думата – от информационен до продуктов дизайн.

Кулминацията на тазгодишното издание на международния фестивал за дизайн и визуална култура ONE DESIGN WEEK (10-19 юни) е професионалният форум, който ще се проведе на 18-и юни в Дом на културата „Борис Христов“. Събитието е посветено на дизайна в цялото му разнообразие и за него в България пристигат световноизвестни имена от съвременната дизайн сцена, които ще представят своята интерпретация на основната тема на фестивала – „Мога ли да помогна?“, изследваща дизайна като инструмент, който дава форма на всеки аспект от живота ни. 

Към обявените до момента лектори – Алис Росторн, един от най-уважаваните дизайн критици в света, Ейске Тачикава (Япония) – представител на новото поколение съвременни японски дизайнери, известен със своя специфичен подход с акцент върху социални иновации, който идва в България с подкрепата на EU JAPAN FEST и Фондация Пловдив 2019, и Пийтер-Ян Пийтерс, основател на студиото OWOW (с подкрепата на Creative Industries NL), се присъединияват водещи експерти от всички сфери на съвременния дизайн.

Питър Мариголд (Великобритания), създателят на FORMcard, завършва продуктов дизайн в Royal College of Art. Rаботата му се откроява с нестандартните и иновативни решения. Дизайнерът има редица отличия, между които от Дизайн музея в Лондон, наградата Дизайнери на бъдещето на Swarowski и др. Творбите му са излагани в МоМА, Дизайн музея в Холон, 20_21Design Sight в Токио и мн.др. Въпреки че предпочита да работи с дърво, впечатление прави и работата му с други материали за големи производители като Meissen за порцелан, Oyuna за кашмир и Kvadrat за текстил.

Адам фон Хафнер (Дания) отговаря за глобалната комуникационна стратегия на  датската неправителствена организация http://designtoimprovelife.dk/ организатори на най-престижната награда за дизайн, която се присъжда на проекти с потенциал да подобрят човешкия живот в глобален план. Последното издание на наградата привлича 1123 кандидати от 72 страни. Тя отличава проекти и идеи, които използват дизайна като средство за създаването на по-добър живот на хората по света. Авторитетни източници определят INDEX: Design Award като нобеловата наградата в сферата на дизайна.

Стивън Серато (САЩ) завършва Art Center College of Design в Пасадена и Werkplaats Typografie, Холандия. В момента преподава графичен и комуникационен дизайн в Otis College of Art and Design, Лос Анджелис. Сред клиентите му са Amsterdam School of the Arts, de Appel Arts Center, Kunstverein Publishers, Stedelijk Museum, Warp Records и др. С подкрепата на Посолството на САЩ в България.

Специален гост на форума ще бъде дизайнерът и куратор Матилда Кжиковски, съ-основател и един от директорите на DEPOT BASEL (пространство за съвременен дизайн в Швейцария). Освен участник в програмата на ONE DESIGN WEEK Матилда Кжиковски ще бъде и модератор на професионалния форум на фестивала. Работата на Матилда Кжиковски е свързана със самонаблюдението. Тя изследва и експериментира с вътрешните механизми на дизайна и се фокусира върху колаборативните практики и изпълнителски проекти, разглеждащи дизайн процеса в различните му етапи.

Всички лекции по време на форума на ONE DESIGN WEEK 2016 ще бъдат на английски език.

До 20-ти май в мрежата на TicketLogichttps://www.ticketlogic.bg/one-design-wee/28448 са налични билети „Ранно пиле" на цена от 65 лв. За ученици билетите за форума са на специална цена от 40 лв.

За групови билети с отстъпка пишете на [email protected]

Дежурен Редактор

Екип на Под Тепето - Наистина Пловдив

Един коментар

  1. След като „дизайнът не е нещо елитарно“, защо в предишните издания нямаше почти нищо за хората извън бранша, а само за снобарския псевдоелит, съставен от отворени хипстърчета, дето все още живеят у техните (или поне са на техния гръб финансово), но иначе се изживяват като някакви звезди на дизайна, архитектурата, диджейството и Фейсбук? Защо всички имена на събития бяха толкова претенциозни, че дори не се разбираше за какво иде реч?

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина