Изчистен дизайн за новата галерия на „Гладстон“
Новата галерия ще бъде на два етажа и с кафене
Изчистен дизайн с малко декоративни елементи предлага проектът за бъдещата изложбена зала на улица "Гладстон" в Пловдив. Тя ще бъде изградена на мястото на съборената постройка на Дружеството на пловдивските художници. Проектантският екип, ръководен от арх. Петкана Бакалова, е избрал типичните за галериите големи пространства – както в ширина, така и на височина. На места осветлението идва от оберлихт – остъклен таван. Оформен е и втори етаж с кафене с балкон.
Отвън дизайнът е малко по-разчупен. Входът също е акцентиран, висок и просторен. По думите на проектантите, все още се работи по вида и дизайна на фасадата, която може да бъде преобразена. Пред сградата се оформя и малко площадно пространство.
Асиметричните извивки да изчезнат, по-добре е навсякъде прав ъгъл. Подържащите абстрактни „колони“ също непременно да изчезнат, защото от тях болят очите. Останалото може да се преглътне, ако е качествено изградена и добре поддържана сградата.
Безобразен кич.
Жалко за пропуснатата възможност. Затова апелираме за конкурси и без инженеринг. Няма и предварително обсъждане. Ужасна сграда, с остарели хватки и дизайн. Та това е дом на художниците и трябваше наистина да бъде уникална. При това се унищожи една стойността сграда. Проектантите можеха да погледнат поне, как се правят по света подобни сгради
Няма конкурс. Инженеринг е. Печели строителят с финансови показатели и срокове. А проектантът е посочен от него. Може би. И е заместник председател на Камарата на архитектите, което означава, че се очаква да защитава конкурсното начало.
Как така се печели конкурс и ще се променя фасадата на сградата? Това не е сериозно като проект за обществена сграда, камо ли за галерия. Не са показани разпределения, дано да са по-добре, но се замислям, как се печелят тези конкурси? Има ли проектите на другите участници,за да се види, с какво са се борили за първо място?
Старият проект, който художниците май не харесаха, е публикуван в plovdiv24.bg. Макар и по-стар с поне 2 години изглежда с 50 години по-нов от това, което е родило въображението на колежката. Чудя се обаче, защо изобщо трябваше да съборят предишната галерия. Тя поне не беше грозна.
Всички хватки и номера на едно място. Остарели обаче. От времето на студентските години на Петкана.
Демоде. Така се строи в Пловдив. Абе архитекти, в кой век живеете. Партийният дом бил не знам си какъв. Ами вие непрекъснато го перефразирате.
Демоде. Така се строи в Пловдив. Абе архитекти, в кой век живеете. Партийният дом бил не знам си какъв. Ами вие непрекъснато го перефразирате.
Демоде. Така се строи в Пловдив. Абе архитекти, в кой век живеете. Партийният дом бил не знам си какъв. Ами вие непрекъснато го перефразирате.