Като прочетеш доклада на Агенцията за държавна финансова инспекция разбираш колко много работа са свършили от фондацията, заяви председателят на ОбС
Законът за обществените поръчки предвижда една и съща процедура, както за културно събитие, така и за строителен обект, в този смисъл това е изключително трудно и непознато, а те са успели да спазят закона, смята Петкова
Таня Грозданова
Проверката на Агенцията за държавна финансова инспекция констатира съвсем дребни нарушения при организирането на откриващото събитие на Пловдив- Европейска столица на културата 2019. От инспекцията са гледали под лупа13 обществени поръчки и 43 договора за шоуто на 12 януари тази година, на обща стойност 3 198 312 лв. с ДДС. Докладът на АДФИ е достигнал на хартиен носител до Общински съвет и може би първи в детайл със съдържанието му се запозна председателят на местния парламент Савина Петкова. „Когато прочетеш документа разбираш колко много работа са свършили от фондация „Пловдив 2019””, коментира за Под тепето първият сред съветниците.
„Докладът е регулярен, тоест не е по сигнал. Качен е като информация на сайта на Агенцията. Разпределила съм го на всички съветници, разпратен е на имейлите им. Той идва информативно, за да де запознаят с него. Досега не съм чула коментари от тях. Аз го прочетох. Той е изцяло по реда на ЗОП, тоест правили са проверка на всички договори, които касаят откриващото събитие и съпътстващите го договори – от най-дребния разход, който е направен за него, до най-големия – самото събитие. Много педантично, много детайлно, много акуратно е изброена всяка стъпка, която е извършена от възложителя и съответно хората , които са работили по тези обществени поръчки. Факт, който не може да се отрече – много работа са свършили”, подчертава Савина Петкова.
Тя уточнява, че публичност и прозрачност при организирането на откриващото събитие е налице при за всички договори.
„ От АДФИ констатират 3-4, няма да ги нарека нарушения, защото вече законът не ги третира като нарушения и няма санкция за тях. Не е изпратена информация за сключен договор до АОП, но това законът не го третира като нарушение. Но пък от АДФИ пишат, че на сайта на самата фондация има качена достатъчно информация и е ясно как е завършила поръчката, кой е изпълнителят, с кого е сключен договор и т.н. Тоест публичност и прозрачност според мен е налице за всички договори”, смята юристът.
Допълва, че има две посочени нарушения, според проверяващите. Едното касае доставката и монтажа на оградни пана по време на откриването, а другото- наемането на мотокари. „Там възложителят беше посочил предварително какви да бъдат паната и мотокарите, които са необходими. От Агенцията са счели, че това е нарушение, тъй като е нарушен конкурентният принцип, тоест могло е да има повече участници, желаещи да подадат оферти, а това е ограничило конкуренцията. Изписано е, че има съставен Акт за нарушение. Изпълнителният директор има възможност да възрази. Не знам дали го е направил или ще го направи. Ако не вземат под внимание неговото възражение ще издадат наказателно постановление- вече финансова санкция, което е оспоримо. Той би могъл да го атакува в съда. Аз на негово място бих го направила, бих поспорила с Агенцията дали са прави в случая”, съветва Петкова Кирил Велчев.
И продължава: „Всъщност няма други нарушения. Ако човек прочете доклада внимателно, особено като мен, ако си го работил това нещо и си учил години наред, разбираш всъщност колко много работа са свършили от „Пловдив 2019”. Аз ги похвалвам за това, браво на тях! Толкова много голям обем. Трябва да подчертаем, че все пак говорим за неща, които касаят култура и културно съдържание, а в същото време някак трябва да ги вместиш, спазвайки законодателство, което е едно и също за това, което са направили те и например за строителство. Странно или не, но са успели да го спазят и всяка стъпка да я направят абсолютно законосъобразно, така че според мен този доклад е в тяхна полза, с изключение на тези две нарушения, за които не съм сигурна, ако се стигне до съд, дали биха издържали в съда”, анализира работата на фондацията и доклада от проверката Савина Петкова.
„Не съм съгласна с всичко, което г-жа Куюмджиева сътвори, имам предвид, че в представите си за култура имаме разминаване с нея, но не мога да отрека, че много труд хвърлиха, много работа свършиха, при това всички тия млади хора се учеха в движение. Не сме правили подобно нещо, чак толкова голяма като организация в Пловдив”, каза на финал председателят на местния парламент.
Какъв еснафски манталитет на управниците ни, колко бакалски и търгашески подход към КУЛТУРизма на Наше Село от ‘ора дет’ ‘ал ‘абер си нЕмат . . . ,
1. Шестата торба с долари да се отнесе под бюрото на г-цата.
Тихомълком, да не се разчуе, да не си помисли населението, че управата е ТАЛАНТЛИВО КРАДЛИВА.
2. „ПОЧЕТЕН СЪСЕЛЯНИН“ звание да се прогласува от покорния ОСъвет единодушно и с овации БРАВА.
3. Статуя на Джендема (как му казват колтурничко, „младешки“ ли?) да й са издигне. За да не се бърка с Альошата фместо шинел и шмайзер да се извая с нежна балетна пачка г7зовейка, като „проект“ по „програма“ от ЕСК2019, 2020, 2021 и т.н.
4. Хем „ДРЕВЕН хем ВЕЧЕН“ === кис, кис
Една инвестиция трябва да донесе или културна стойност или финансова. В случая тук няма нито едното, нито другото. Дори хотелите бяха заети едва на 70% за вечерта на откриващото събитие А културен принос към пловдивчани чрез събитие с лазери няма как да има
Горката нещастница тя от хесапите и алъш-вериша по навътре не вижда.
Не вдява.
Че били изрядно раздадени ЕДНИ ПАРИ НА ЕДНИ ХОРА – да, ама не е там работата.
Много пари за малко резултат – хубаво, ама МНОГО ПАРИ ЗА НИКАКЪВ РЕЗУЛТАТ – ОЩЕ ПО-‘УБАВО.
БРАВО и на тебе, краво!
От кво да не е доволна тая, нали си строи в парка, и всичко друго и се вижда розово!
Нормално е да се дава отчет за -3 198 312 лв. с ДДС до последния детайл.
Друг е въпроса , че насреща не стои удовлетворение от култура и културно съдържание както се опитвате да ни внушите. Не о маловажавайте съгражданите си. До тук кой ли не ви го каза ..
Някой обясни ли и на тази жена, че 1/3 от съботията в програмата на Пловдив 2019 никога не са били финансирани от фондацията, а бяха включени в програмата като такива!? Такива мерзавци и лъжци сте, думи нямам! Документацията й била наред, а събитията къде са ти? С кои пари ги направи? С твоите ли?
Перфектна документация за проект с нулева културна стойност. Когато един екип е бездарен и неспособен да измисли стойностни културни проекти, това е ефекта. Лошото е че освн липса на култура, проекта не донесе и финансови резултати. С тези пари в Пловдив можеха да се поканят поне 50 от най големите световни имена в града и в продължение на една година Пловдив да бъде център на европейския културен календар. А това щеше да доведе европейския елит в града ни. Финасовите ефекти за Пловдив щяха да са други.