Обществото си поставя диагнозата само, каза в словото си навръх Деня на Съединението главата на пловдивската епархия
„Думите, които характеризират съвременното българско общество са не единство, не съединение, а омраза, безпаметност и страх, егоизъм. Обществото си поставя диагнозата само”, каза в словото си за Деня на Съединението Николай Пловдивски. Той отслужи тържествен молебен в катедралния храм Св. Богородица. В речта си той се обърна и към гражданите, и към политиците, дошли под купола на църквата.
„ Ще попитате дали в днешния ден, в който честваме Съединението на България, Българската православна църква ще каже няколко думи не само за историята на Съединението, но и за единството на народа ни днес? С какви думи църквата би охарактеризирала случващото се в съвременното българско общество днес? Как църквата ще коментира това и какъв призив ще отправи? Думите, които характеризират случващото се, за голямо съжаление са вече многократно казани и доказани. Те много ясно назовават състоянието, в което е изпаднало съвременното българско общество. За голямо съжаление не единство, не съединение, а омраза, безпаметност и страх. Егоизъм. Не е необходимо църквата да се включва в общия негативен хор и да повтаря симптомите на заболяването. Обществото си поставя диагнозата само. От тук до назоваването на правилното лечение има само една малка стъпка. Но никой не казва коя е тя. Ние констатираме заболяването, но не назоваваме лечението. А лечението е следното- срещу отровата, която разяжда обществения организъм трябва да се действа с противоотрова. Противоотровата на омразата се казва любов. Противоотровата на безпаметността се казва памет. Противоотровата на страха се нарича смелост. На егоизма- човеколюбие. Забележете, това са все извечните християнски ценности. Ако искате наречете ги общочовешки ценности, но те са си божествени, и спасителни. По-добро, по ефикасно средство за лечение на обществените болести от вярата, надеждата и любовта не е открито”, каза в словото си Николай Пловдивски.
„БПЦ е пазител и носител на тези ценности и наш свещен дълг е да ги проповядваме ежедневно и ежечасно, и ние го правим, но не можем да ги наложим на сила. Ако обществото или неговия така наречен политически елит е решил, че не иска да изповядва тези ценности, ако ги отрича, ако смята, че не любовта, а омразата, че не вярата, а безверието, че не добродетелите, а пороците, че не единението, а индивидуализмът ще ни изведат до успех, то нека продължаваме по този път и да видим докъде ще свършим. Бог да ни е на помощ”, допълни главата на пловдивската епархия.
Такова охулване на обществото и на политиците не подхожда на смирен свещенослужител.
На клада ли да горим онези, които не са му последователи, а са друговерци, или агностици, или атеисти сега, когато сме излезли от Средновековието и от ДОГМИТЕ на „идеологиите“ в Свободна България?
Зад хитрото възражение срещу СВОБОДАТА, че „…не единението, а индивидуализмът ще ни изведат до успех…“ прозира дежурното щение да ни превърнат в НАЦИЯ ОТ ПОСЛУШНИЦИ (отново!) като въведат още от невръстна (ХитлерЮгенд! Пионерчета!) възраст общообразователно ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ТЯХНО ВЕРОУЧЕНИЕ.
В набожни места като Саудийско, а и в Персийско също религиозниците практикуват по-кратки и категорични, а и по-екологични незамърсяващи климата с пушилки наказания срещу неПОСЛУШНИЦИТЕ.
ОБЕЗГЛАВЯВАТ.
МУТРОПОЛИТ *** МЕТОДИЕВ (НЯМА МОНАШЕСКО ИМЕ! НЕ Е МОНАХ И НИКОГА НЕ Е ПОМИРИСВАЛ МАНАСТИР! КАРА С ИМЕНЦЕТО ДАДЕНО ОТ ТАТИ-БАРЕТА-БИЯЧ ОТ ПОТОМСТВЕНАТА КОМУНИСТИЧЕСКА НОМЕНКЛАТУРА) БИДЕЙКИ ПАРАШУТИРАН В РУМЕЛИЯТА ОТ БКП И СССР ДА КОЛИ / БЕСИ ЩОТО СИ НЯМАМЕ ДУХОВЕНСТВО НАШЕНСКО И БИДЕЙКИ СВЕТОТАТ ОТКРАДНАЛ САН КИРИКО ОТ ТРИЕНАЛЕ ИНТЕРАРХ – – – ТО ТОЙ НЯМА НИКАКВО ПРАВО ДА НИ НАСТАВЛЯВА И ПОУЧАВА С ЛЕСНИ НАЗУБРЕНИ ФРАЗЕОЛОГИИ.
МАХНЕТЕ ГО ОТ ПЛОВДИВ ТОЯ!
КАТО ДРАПА ЗА БЯЛОТО БУЛО ПОНЕ НЯМА ДА НИ ОТВРАЩАВА В ГРАДА.