На мястото предстои нов строеж в следващата година и половина
Красива стара къща с отлично запазени елементи – дограми, капаци на прозорците и др. – се събаря на Разпети петък. Големи машини захапаха сградата тази сутрин, след като от няколко дни тя бе оградена с предпазни ленти, а тротоарът – разкопан и недостъпен.
Двуетажната сграда се намира на ъгъла на улиците „Софроний Врачански“ и „Петко Каравелов“ в центъра на града и непосредствена близост до Малката главна. Къщата, вероятно на около 120 години, макар и не в перфектно състояние, изглеждаше в такова, което напълно позволява нейното опазване, но изглежда плановете на собствениците ѝ са други, несвързани с историята на града.
В следващата година и половина, според надписи около нея, се предвиждат строителни дейности и вероятно на това място ще се появи нова съвременна кооперация. Сградата не е декларирана като културна ценност.
На фасадата има миниатюрна скулптура на испанския съвременен артист Исак Кордал. Глинената фигурка е част от проекта на уличния художник от НОЩ 2017, в който той постави малки глинени фигурки на определени градски пространства.
Идеята му се казваше Циментови затъмнения и в нея малки глинени хора си взаимодействат с градската среда по начини, изследващи обществото, капитализма и абсурда и агонията на човешкото съществуване. Строителите на място обещаха да запазят фигурката при събарянето на къщата.
Само да почнат да бутат сграда в града и кликам Под Тепето, защото знам, че ще прочета как „с отлично запазени елементи“ (може би има предвид авторчето „орнаменти“ ) била сградата и какво безбожие било да се събаря, нищо, че от нея падат тухли по минаващите.
А кога, бе лицемери, ще пишете два реда за бутката-фургон, която вашата дружка Сариева стовари пред галерията си, нарече сцена и така си присвои Отец Паисий вече изцяло? Или си мълчите, че да цоцате дружно от Америка за България и т.н. и занапред?
Сградата има голяма архитектурна стойност, пловдивчаните кореняци помним тези квартали и къщите в тях, те създаваха неповторимата атмосфера на нашия град.
Смейте се вие, а аз от одеве се опитвам да си представя положението на българския народ на територията на Източна Румелия преди Конкистадорът от Испания да дойде за НОЩ на мои разноски (пътни, дневни, хотелски и ГОНОРар!) за да „…взаимодейства с градската среда по начини, изследващи обществото…“ и т.н. дрън-дрън.
Ако бяхме останали без тоа Принос, а? А?
Само си представете! НАЧИНИТЕ щяха да са сбъркани, бе!
(ИСАК едвали е хидалго, милият, щом е евреец, ама за толкова пари – толкова дават, нека сме благодарни, че ни отърва!)
Проблемът не е в бутането на тази къща, която не е особено ценна, а в безумното застрояване в целия град, което превърна Пловдив в ужасно място. А да кажеш, че сме станали 1 млн., не сме, но за да станат 30 човека мн богати се съсипа всичко хубаво, което ни различаваше със София.
“малки глинени хора си взаимодействат с градската среда по начини, изследващи обществото”
Теодорчо, нещо си сбъркал хаповете!
И аз така смятам та си надвих стеснението след седем възражения и аз да си кажа, че г-н ЛауреЯтът Фьодор КараКоЛИНКА следва да разговаря със СПЕЦ-психиятар порнолог за предписване на нов режим медикаменти. Да не би да се влоши състоянието, Разбираемо е намерението да си изсмуква от палеца дребнотемие до пенция и похвално е ПодТеЛето да го крепи да не падне, ала то това последното нахалство почти надцаква празнодумието на творците и творкините от Пловдив’2019 / ‘2020 / ‘2021 /’2222 / ‘3333 (цит.):
„…малки глинени хора си взаимодействат с градската среда по начини, изследващи обществото, капитализма и абсурда и агонията на човешкото съществуване…“
ВЗАИМОДЕЙСТВАТ ЛИ„ ВЗАИМОДЕЙСТВАТ, майно льо, та даже „изследват“ . . . #КОЙ ПЛАЩА сматката и разноските за Халтурата =да не би ПАК АЗ /ТИ /НИЕ данъкоплатците?
(Само нека се присъединя към Сър ПЕПО да възразя против ПАРКИРАНЕТО НА ОГРОМНИ КОНТЕЙНЕРИ БЕЗПЛАТНО ВЪРХУ КВАДРАТУРИ НА ОТЕЦА!
НАПЪЛНО ЛИ ПРИВАТИЗИРА ОТЕЦА Г-Н СТОЯНСТРОЙ САРЪЕВ ИЛИ ИМА ДА НИ ДОПЛАЩА?
ПАНОВ ТРЪГНА ПРЕЗ ПРОСОТО И ТОЙ, ЕЙ!
На СтоянСтрой и на Отец Паисий собственикът се казваше СарИев, не СарЪев.
Изтъкната мутра от клептокрацията.
Теодоре, ти ако си собственик на сградата, дали ще в оставиш заради някаква смешна скулптурка на неизвестен АРТИСТ?!?
Бързо взимай фигурката и бягай… 🙂
??????Теодоре ,Теодоре кой ли ще ти го натовари това глинено човече!!!
Теодоре, хайде да не прекаляваме. Не всяка стара сграда е ценна, а единици са тези, които заслужават запазване. Тази специално си е направо за бутане без да се замисли човек, осебено ако види пукнатината. Единствено капаците и вратата са за пазене.