Вандали ли повредиха инсталацията „грАД“ от Седмицата на съвременното изкуство, питат пловдивчани
Седмицата на съвременното изкуство в Пловдив традиционно провокира обществото със сериозни теми, които трябва да ни накарат да се замислим. Една от най-актуалните за града ни творби в тазгодишното и издание – инсталацията „грАД“ на Вероника Цекова, провокирала ли е вандалите. Това се питат пловдивчани, преминавайки днес, покрай творбата.
Така изглеждат буквите тази сутрин.
Тя е поставена на широкото пространство над подлеза на ул. „Гладстон“. Представлява подреден надпис „ГРАД“, но две от буквите – Г и Р са съборени. Така човек от разстояние вижда единствено „АД“. Дали в това – в ад – се превръща градът, когато започне неговото унищожение? В дните на събаряне на поредните тютюневи складове, темата е особено навременна за Пловдив.
До какво води разрухата: град става „грАД“
Така изглеждаше творбата на Вероника Цекова в първоначалния си замисъл.
„Има изкуство, което дори да е (или изглежда) вандализирано, запазва ясното си послание“, коментира пред Под тепето пловдивчанинът Ивайло Спасов.
Припомняме, че навръх националния празник – Деня на Съединението, най-нашумялата инсталация от „Седмица на съвременното изкуство“ бе свалена по искане на РД на ПБЗН.
На тая гръмогласно пропагандирана „Седмица…“ основната цел е да раздаде Порциите „ЕПЗЕХ“.
Програмирани са ЕдниХора (Наши Хора!) както и ПАРИ МОИ / ТВОИ / НАШИ… ясно?
‘айде, че ша метем!