АктуалноГласовеГрадътМненияНовиниПод ножа

Митрополит Николай покрай посещението на папата: Как да се обединим всички, нали има и религия на Сатаната?

Целта е Римският папа да обедини всички и да посрещне Антихриста, коментира владиката

Не става въпрос за моя часовник, а за атака срещу православието, смята митрополит Николай

Теодор Караколев

Посещението на римския папа е политически акт, целта е да се обединят всички църкви около Рим и когато дойде Антихриста, папата да го посрещне, каза Негово високопреосвещенство Пловдивския митрополит Николай пред миряните в храма „Свети Георги“. Той говори дълго пред миряните по повод посещението на папа Франциск в България след литургия, която отслужи в църквата в квартал Мараша в Пловдив.

Главата на пловдивската епархия разкритикува остро посещението и го обяви за политически акт, който Българската православна църква няма как да подкрепи по религиозна линия. „Посрещнахме римския папа като държавен глава на суверенната държава Ватикана, но никой не може да ни принуди за общо богослужение с него“, каза митрополит Николай от олтара на „Свети Георги“.

„Всички искаме християнските църкви да се обединят. Това обаче може да стане само от църковни хора, когато епископите се съберат и обсъдят как да стане това. Политиците не искат това, те целят точно обратното. Създадено е, например, т.нар. икуменическо движение, което цели обединение на всички религии. Но нали знаете, има и религия на Сатаната. Как да се обединим всички? Не е възможно да се обедини светлината и тъмнината“, каза митрополит Николай.

По същото време в Раковски папа Франциск, след като даде първо причастие на деца в Раковски, заяви, че „семейството на всички е християнството“.

От своя страна Николай още: „Този акт бе подготвен твърде отдалеч. Започна с медийна кампания срещу Българската православна църква. Тук не става дума за моя часовник. Става дума за всичко, което Светият Синод реши и не реши. Тази кампания бе подготвена, за да дойде папата и да бъде обявен за свети отец, живеещ в нищета и бедност,“ коментира владиката.

„Замисълът на всичко това е да се обединят всички религии около папата, та като дойде Антихриста папата да го посрещне, а чрез него и всички, които са с него“, смята митрополит Николай и добави: „Ние няма да се откажем от православието. Не сме се отказали от православието и през петвековното робство. Робството бе победено от православието. Само то ще ни освободи. А кой може да каже, че йеродякон Игнатий – Васил Левски е бил роб по време на робството? Той беше свободен, защото бе православен.“

Освен за посещението на римския папа, след литургията, митрополит Николай проведе проповед за днешния празник. Той разказа за подвига на свети Георги, защитавайки християнската вяра, без да се откаже от нея, въпреки всички мъчения. Митрополитът припомни, че днес се отбелязва и празникът на Иов Многострадални, отказал се от огромните си богатства заради Бог. Митрополит Николай коментира дълго подвига на Свети Георги, като заяви, че той е почитан не само от всички християни, а и от други религии, като мюсюлманите, които го почитат под името Ал Хадир. След литургията и проповедта, миряните запалиха по свещ и хапнаха от специално приготвено агнешко извън храма.

Дежурен Редактор

Екип на Под Тепето - Наистина Пловдив

40 коментари

    1. Цит.: „. . . тоя тук по наще земи . . .“ абе Сульо, оти не се метнеш качиш на бус № 6 та да идеш до източния му край, па слез (ако не те дострашее!) и се огледай дано видиш каква е „наЩа ЗЕМЯ“, а? А?
      Даже мигранти спасявайки се от смъртта не щат да спрат в наЩо БГстанското. Сульо (ти в кой свЕт живееш?) Не забелЕзваш ли, че МЛАДИТЕ СЕ ИЗНАСЯТ даже и без езици (все ще се научат навън, зер!)
      „Разпнаха Христос“? (Христа?) ли? Евреите Го разпнаха – и все пак тъкмо КИРИЛ спаси всичкото БГ-станско еврейство в епохата когато Светата Църква имаше Достойни Мъжествени ХРИСТИЯНИ за Пастири, вместо сегашните угоени паразитстващи глисти-АГЕНТИ

  1. Ако това е позиция на източното православие в лицето на митрополит Николой защо никой от висшето духовенство публично не заяви своята позиция, а всички се покриха и пропуснаха възможността за бъдат част от една религия , тази на Християнското съзнание, на милостта и на мира в сърцата на хората?Това отсъствие е не само дистанциране от хората, а и проява на бездушие.

  2. Забравихме думите на К. Маркс, че религията е опиум за народите. Дали целта на Папата е да ни накара да приемем емигранти и да чуваме радостно напева на имама ще бъде дискутирано дълго… Но дошъл, добре си отишъл!

  3. Николай лъже,папата не е казвал,че семейството на всички е християнството,а че семейството е църквата.но нали всички сме християни-и католици и православни !

  4. КАЗУСЪТ САН КИРИКО
    1. мУтрополит никола методиев (няма МОНАШЕСКО ИМЕ задължително при пострижение, а кара с даденото му от Тате-Барета-Бияч от потомствената комунистическа Номенклатура – понеже манастир не е подушвал и не е даже МОНАХ, а доколко е верующ а не кариерист само той си знае) е светоТАТ *) сиреч краде от светиня

    „САН КИРИКО“ е Творческата База на Международния Съюз на Архитектите и на Международната Академия по Архитектура, щаб на световното Биенале (Триенале вече) ИНТЕРАРХ по архитектура.

    Съюзът на Архитектите в България САБ десетилетия наред удържаше половината =50%, =1/2, от всеки творчески хонорар -за разлика от СБХудожници, които, милите, се препитаваха без такава удръжка и даже имаха субсидии- и възложи на арх. Любомир Шинков и НИПК да укрепи свлачището над Горно Воден откъдето се беше изсулило едно паянтово манастирче (само църквицата е била върху по-свестни темели, та се крепеше, донякъде).

    Харчът по укрепването на терена надвиши разноските по постройките, нека знаят които помнят „оригинала“; но най-важното е, че всичко ТОВА ИЗЛЕЗЕ ИЗЦЯЛО ОТ ДЖОБА, ОТ ЗАЛЪКА НА БЪЛГАРСКИЯ АРХИТЕКТ без нито стотинка църковни пари, нито държавни събсидии.

    Под претекст, че в документите и договорите за предоставяне на развалините на самосрутилия се паянтов метох от БПЦърква нямало специфична благословия, че се отстъпва самото (изсипано) място, пловдивската митрополия завежда искове против САБ да им отнеме новопостроените палати. (А наименованието беше сложено просто от УВАЖЕНИЕ към традициите…)

    Блоковете с апартаменти в Тракия (Люлин, Младост) са върху земя, която не е тяхна, тя е общинска, държавна, но имотите са собственост на СЕМЕЙСТВАТА, вложили средствата за да станат СГРАДИТЕ, и тази собственост е СВЕЩЕНА, „дядо“ попе! Не можеш ти да зинеш да лапаш чуждото! СветоТАТство е!*)

    Пловдивската архитектурна колегия още от легендарния арх. Чинков (излежал за вицове) не обича да премълчава на такъв сурат и скоро го ръкополага за мУтрополит НиколаЕ. Богомилите, а и Ботьов и Андрешко доказват, че скептичният българин се води за носа само донякъде, и алчните, арогантни фарисеи ако се освестят може да осъзнаят, че БеПеЦето БЕШЕ (м. свършено глаголно време; Турско …) представителна и единствена за тукашните земи. Пловдив е извечно център на българския католицизъм: Мария-Луиза почива в Св. Лудвиг не случайно.

    След Зевс и Тангра и Кришна, след баптистите, пентекосталистите и мормоните в 21 век идват едни ТелеЕВАНГЕЛИСТИ, пастири свикнали на „паства“ -сборища от по 14,000 глави наведнаж за по-весело; носещи на ръката си Патек-Филип не само в неделя, които на РежимаБоБоТРИ (четири) вместо да му се умилкват да ги повози на правителствения Фалкон до Йерусалим за огънче могат да го поканят на по-голяма яхта за по-едър риболов; и които няма да чакат някой да им „гласува“ епархия даже без монашески стаж в истински манастир (е не, макар и не чак в Света Гора, те там надушват тестостероните още от пристанището), че да си назначават блондинка за „игуменка“ на несъществуваща обител.

    Те идват, отче. Не разчитай на езикова бариера; по ГЛОБАЛИЗАЦИЯ ТЕ са спецовете.

    Избираемите и назначаеми държавни функционери имат задължението да стоят ОТДЕЛНО ОТ ЦЪРКВИТЕ, (да „спазват дистанция“, разделение между държавата и религиите по конституция както във всяка цивилизована -нефундаментална- нация); да си мируват без да привилегироват никоя от тях вместо друга за сметка на ДАНЪКоплатците, особено БеПеЦето която и без поощрение е угоена, търгува имоти из чужбините без мярка и не представлява ДУХОВЕНСТВО, а Апарат с материалистична „квази-духовна“ мотивировка. Държавата е и на атеистите, както и на друговерците данъкоплатци.

    Колко романтична беше епохата, когато българският поп беше само безполезно, но безобидно и добродушно пиянде …

    Колко романтичен беше Дантевият „АД“ със неговите само 9 (словом девет) кръга: в 21 век за светоТАТ*) като мУтрополит НиколаЕ и неговата шайка мутри от окръжното съдилище Геената Огнена ще е по-дълбока.

    БП“Ц”, която ръкополага „мУтрополит“ без даже да е бил МОНАХ няма морална преднина в днешна България (и в „епархии“ из чужбина -вж в-к КУЛТУРА бр.15/2011 – великденски). Народът и законодателят следва неотложно да им отнемат разпорежданията с народните недвижимости, градени от нашите деди за нашите внуци от които сме ги взели назаем: те са там допуснати да се препитават като СЪДЪРЖАТЕЛИ, а не “притежатели“ ВРЕМЕННО, както сме всички ние на света; и нека не забравяме, че за всички нас идва ВИДОВДЕН.
    ––––-
    *) „Свето-тат ..“ = означава крадец от светиня, според Николай Райнов (отлъчен от църквата след отлично завършване на духовната академия; де да имахме сега такива Пастири, а то – мУтрополити апаратчици грухтят пред олтара …) и е най-долната степен на морално падение.
    ===========================
    “Веро“учител, ха!

    Водещите “духовници” на мутроПОЛИТИЗИРАНАТА БПЦ агресивно лобират за задължително вероучение в българските училища със средновековната мотивировка, че в това е същината на българщината, на духовността, на морала на идните поколения.

    Може да беше вярно през византийско, през турско, в борбите за независимост от Фенер махала; но в напредващия 21 век, след разбулването на истинския облик на висшия клир …? Кога в историята поповете са стопанисвали църковното като СОБСТВЕНО, като бащиния, като стока за покупко-продажба на свободния пазар -без контрол, а и без данъци- както в развилнялото се разграбване на новокапитализЪма?

    Но това не са ни заводите, комбинатите, текезесетата и “социалистическата” собственост, това са всенародни светини вековни, от дедите ни завещани за внуците ни, които сме взели от тях на заем, а църковниците са допуснати да влязат и стопанисват в добросъвестно служение Богу, а и Народу, та да се препитават, нищо повече.

    Никой от сегашните не е основоположил Бачковския монастир, та да се разпорежда с Нотариални Актове срещу сребърници и благинки; да стиска ключовете донякъде, че НАЦИОНАЛИЗАЦИЯ е нещо, което нервираните български съселяни умеем.

    “Държавата” (доколкото имаме такава, и тя днес едни, утре други стеснителни функционери на заплата) като няма изпълнителна власт в “църковните” работи, нека не забравяме СУВЕРЕНА, българския Народец, който е действителният притежател = “църковното” всъщност е всеНАРОДНО, мое и твое. Йерархията е само съдържател.

    За вероучението им е кристално ясна сметката: вземи им акъла първо, после парите. Сплашване. Идеологията на диалектическия материализъм през комунистическия режим поне излизаше по-евтино някакси; нямаше десятък, какъвто например взема мормонската деноминация.

    2. Нашето образоване на какъвто хал се е озовало, само вероучителки (попадии!) му липсват – отново Комсомол? Под строй на църква? Нови главнокомандуващи и господари на положението? Още генералисимуси?

    Морални ценности някои свещеници може би могат да внушат на децата ни; но далеч не всички те. Такива са изключения, общото равнище не вдъхва доверие, стана ясно. Задължителност не е уместна, има си семинарии за желающите. Данъкоплатци са и друговерците, и скептиците, стига Диктатура на “пролетариата” и на мнозинството.

    А ние малцинствата нека фокусираме върху половия живот, размножаването де, че инак – вероучение ли?

  5. Какво правят нашите попове, едно нищо, аз съм православна и без Николай. Неможем да виним Папата, че нашите отци без скъпи вещи трудно заспиват.

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина