Стенописът на Йоан Левиев в Синдикалния изчезна с подписите на Чомаков, Славчо, Божкова и десетки други

Куп странности около документацията на проекта и надзора

Запазването на стенописа е било изискване според плановото задание
 
Под тепето се сдоби с част от документите, с които можем да посочим отговорните за изчезването на стенописа на Йоан Левиев. В тях фигурират имената на десетки люде, които са сложили подписите си под комплексния проект за реконструкцията и преустройството на Дома на културата, както и върху документа, с който се определят специалистите, които е трябвало да следят договора по строителството да бъде осъществяван. Според него строителните работи са започнали през 2009-та, а на 14 септември  с подписите на Славчо Атанасов, кмет тогава, заместника му Петко Атанасов и юриста Савина Петкова се определят хората, които участват в проекта от страна на общината. С него Славчо определя за водещ експерт по изпълнение на договора главния експерт в Дирекция СМСТИ инж. Елена Маргаритова. „На основание чл.142, ал.2 от ЗУТ, за предварителна съгласуваност при проектирането на отделните части на техническия инвестиционен проект за обекта по време на строителството и участие в работните срещи на обекта, всяка втора и последна сряда от месеца”, Атанасов определя петима специалисти, които да отговарят по отделните компоненти от ремонта. По част Архитектура е посочено името на арх. Стелла Петрова, началник сектор Инвестиционни проекти, като забележителното тук, че само при нея е пояснено „по необходимост”. Следват имената на още четирима от различни общински дирекции, които пък са се отчитали за строително-монтажните работи в Синдикалния пред петима други експерти от общинската администрация, сред които е и шефката на надзора към проекта Елена Маргаритова.
Подписите на предшественика на Славчо Атанасов- Иван Чомаков, и главния архитект на Пловдив по негово време Емилия Божкова седят под основния документ с идейния и технически инвестиционен проект и  плановото му задание. Той е подписан от двамата, без дори да се упомене точната дата на това им действие. До парафите им пише само 10.2006г. В него, между другото, много точно и ясно е упоменато в раздела Общи изисквания, точка 8. „Да се запазят съществуващите в сградата елементи на синтез между архитектурата и др. изкуства”. По тази точка би следвало плановото задание да е нарушено, тъй като стенописът на Левиев попада в нея. Стряскащо също е, че много от описаните неща в плановото задание в графата „Функционално съдържание и изисквания” на практика не съществуват днес. Като например Камерната зала със 100 места, кино зала със 100 места и прочие, и прочие (утре ще ви информираме кои от изброените задължителни елементи от проекта са пропуснати).

Адски интересен е и комплексният доклад за оценка на съответствието на инвестиционен проект със съществените изисквания за строежите, разбирайте техническият надзор. В него са изброени всички проектанти, четирима от които са чужденци. В частта архитектура са някой си Емануил Тзекасис и арх. Ники Ману. Двамата са проектантите и в графата Паркоустройство. В повечето от техническите части като В и К и Електро е вписано името на Герасим Камбицис. Проектантът в конструкциите е Елда Фунду. Българи са проектантите в три от частите. Точно десет души, събрани в комисия, са специалистите, извършили оценка на съответствието. В нея никъде не е споменат шедьовърът на Йоан Левиев, вероятно не са го видели във фоайето. Десетимата единодушно са се подписали, че всичко отговаря на изискванията.

Кои са те и какво са пропуснали, четете утре!

Exit mobile version